»Maribor je mesto velikih potencialov, ki omogočajo nove razvojne prioritete, razvoj bolj konkurenčnega gospodarstva, spodbujanje investicij in odpiranje novih delovnih mest. Za nadaljnji razvoj mesta je pomembno, da akterji probleme in ovire z združenimi močmi spreminjamo v izzive in nove rešitve,« so bili včeraj enotni udeleženci razvojne konference. Na slednji so namreč govorili, kateri so pravi izzivi in kako jih umeščati v strategijo gospodarskega razvoja Maribora.
Aleksandra Podgornik, direktorica Štajerske gospodarske zbornice, je opozorila na višjo stopnjo brezposelnosti v primerjavi s slovenskim povprečjem. »V mestu ni veliko produktov in tudi blagovnih znamk ne, ki so pomembni, da lahko prosperirajo regijo in tržijo naprej,« je dodala Podgornikova, ki bi večji poudarek namenila gospodarstvu. Božidar Pučnik, direktor Mariborske razvojne agencije, pa pravi, da je treba še delujočim podjetjem v mestu izboljšati razmere in jih narediti konkurenčne, regija mora postati privlačnejša investitorjem. »Kredibilnost je ključni temeljni kamen, na katerem lahko gradimo za privabljanje investitorjev. Treba je tudi medsebojno sodelovati, sodelovanje pa nadgraditi z inštitucijami znanja,« je pojasnil Pučnik.
Aleš Pulko, prvi mož mariborske območne zbornice, je razložil, da je treba podpreti mestno jedro. »To se lahko razvije že s kratkoročnimi ukrepi, medtem ko lahko z dolgoročnim že dosežemo neko stabilnost. V mestu je treba povečati mobilnost in s tem frekvenco ljudi, kot drugi takšen ukrep pa bi bila vzpostavitev nekakšne prireditve. Lahko manjši vikend sejem s spremljevalnimi prireditvami, ki bodo v mesto privabile ljudi in jih tukaj nekaj časa zadržale,« je poudaril Pulko. Direktorica Zavoda za turizem Maribor – Pohorje Janja Viher je prepričana, da prav turizem najbolj povezuje ljudi, zato se je treba najprej odpreti širše v svet, tistim, ki obiščejo mesto, pa ponuditi integralne turistične izdelke in vsebine. Vanje pa moramo še pred drugimi verjeti predvsem domačini.