Slovenija

Šestošolci in devetošolci danes začenjajo z nacionalnim preverjanjem znanja

STA/ M.V.
7. 5. 2013, 09.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Šestošolci in devetošolci danes začenjajo z nacionalnim preverjanjem znanja, najprej jih čaka preizkus iz matematike. Za devetošolce, ki jih je okoli 17.500, je preverjanje obvezno, prostovoljno pa se ga bo udeležilo nekaj več kot 15.500 šestošolcev, kar predstavlja 88 odstotkov. Letošnja novost preverjanja je elektronsko vrednotenje preizkusov.

Flickr

Med šestošolci, ki bodo pisali preizkuse, je 6,5 odstotka učencev s posebnimi potrebami, med devetošolci pa je takšnih več kot osem odstotkov. Državni izpitni center za njih pripravi njihovim potrebam prilagojene preizkuse. Nacionalnega preverjanja znanja pa se bo letos udeležilo tudi 86 odraslih, ki na ljudskih univerzah zaključujejo osnovnošolsko izobraževanje. Prihodnje šolsko leto pa bo nacionalno preverjanje znanja obvezno tudi za šestošolce.

Po današnjih preizkusih iz matematike bodo učenci v četrtek pisali preizkus znanja iz maternega jezika. 14. maja sledi še tuj jezik za šestošolce, za devetošolce pa eden od predmetov, ki jih na predlog državne komisije določi minister. Letos so to poleg tujega jezika tudi zgodovina, geografija ter tehnika in tehnologija.

Šole se bodo z rezultati preizkusov seznanile 30. maja, dan pozneje pa bo potekala poizvedba za učence na šolah oziroma elektronsko. Naknadni rok pisanja preizkusov bo od 30. maja do 3. junija.

Letos bodo prvič vsem učencem pripravili tudi grafičen prikaz njihovega dosežka pri vsakem predmetu, s katerim bodo lahko svoje rezultate primerjali z ostalimi učenci na šoli oziroma v državi.

Pri uvedbi elektronskega vrednotenja za učence ne bo sprememb pri pisanju preizkusov, edino oblikovno so morali preizkus nekoliko spremeniti, je na novinarski konferenci konec aprila pojasnil v. d. direktorja Državnega izpitnega centra Darko Zupanc. Rešeni preizkusi pa po novem ne bodo več potovali po Sloveniji do ocenjevalcev, ampak bodo opravljene preizkuse zbrali na Državnem izpitnem centru, jih poskenirali, učitelji s posameznih šol pa jih bodo nato vrednotili elektronsko.

Kot pojasnjuje Zupanc, je bil cilj uvedbe novosti poenostaviti vrednotenje in izboljšati njegovo kakovost. Na papirju je zelo težko v kratkem času odpraviti napako, s prevažanjem preizkusov do ocenjevalcev pa je tudi večje tveganje izgube ali uničenja gradiva, je dejal in dodal, da gredo tudi trendi v svetu v to smer.