Od računalništva v oblaku do avtomatizacije oblačnih storitev
Računalništvo v oblaku je tema, ki je zadnjih nekaj let na dnevnem redu tako oddelkov za informacijsko tehnologijo kot tudi vodilnih predstavnikov v podjetjih. Danes si ne moremo več predstavljati preobrazbe podjetij in njihovega prilagajanja novim razmeram na trgu brez vključevanja storitev v oblaku. Računalništvo v oblaku je po mnenju Rajka Novaka, direktorja slovenske podružnice podjetja Oracle, ameriškega giganta na področju informacijske tehnologije, osnovni gradnik na poti digitalne transformacije podjetij. Pri tem pa ni več pomembna le selitev določenih poslovnih procesov v oblak, ampak optimizacija oblačnih storitev, ki nas pripelje do avtonomnih baz podatkov za namene podatkovnih skladišč in transakcijskih sistemov.
Takšne avtonomne oblačne storitve, ki temeljijo na napredni umetni inteligenci in inovativnih algoritmih strojnega učenja, organizacijam omogočajo zmanjševanje stroškov administracije, plačilo storitev po dejanski porabi, hitrejše lansiranje novih proizvodov in storitev na trg, zmanjšanje varnostnih tveganj, zmanjšanje človeških napak, hitrejši razvoj modernih aplikacij in še kaj bi se našlo.
Z umetno inteligenco do boljše uporabniške izkušnje
Milenijska generacija je prva generacija, ki živi v in z digitalnim svetom. Ocenjuje se, da 80 odstotkov milenijcev želi celovito izkušnjo ne glede na kanal. Kljub vedno večji osredotočenosti podjetij na uporabnike pričakovanja uporabnikov še vedno prehitevajo raven uporabniške izkušnje, ki jo podjetja lahko ponudijo. Po nekaterih ocenah bo 30 odstotkov podjetij letos nazadovalo na področju uporabniške izkušnje, posledica teh poslabšanj pa bo neto izguba v poslovanju. Podjetja morajo biti zato dobro pripravljena na svet, v katerem je primarna interakcija s stranko digitalna komunikacija. Zato bi morali strokovnjaki na področju uporabniške izkušnje stremeti k temu, da so oni tisti, ki vodijo spremembe, ne da jim le sledijo. Pri tem so jim lahko v veliko pomoč pogovorni robotki, t. i. chatbots, ki temeljijo na umetni inteligenci, ter različni seti mobilnih in spletnih aplikacij, ki obsegajo najrazličnejše možne interakcije s strankami – od marketinga do prodaje in storitev.
Svetovni trendi na slovenskem trgu
Svetovne trende na navedenih področjih na slovenski trg uspešno prenaša podjetje Oracle Slovenija, ki je že več kot 25 let prisotno v Sloveniji. Oracle postavlja popolnoma nove mejnike na področju zmogljivosti, zanesljivosti, enostavnosti ter skalabilnosti za potrebe tako podatkovnih skladišč kot tudi ključnih poslovnih aplikacij v zasebnem in javnem oblaku. Leto 2018 pa je pri Oraclu predvsem v znamenju avtomatizacije storitev v oblaku, sodobnih tehnologij, kot so pogovorni roboti, in digitalizirane uporabniške izkušnje.