Kazenska ovadba se nanaša na utemeljen sum storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti, za katerega je zagrožena kazen zapora do osmih let, so sporočili s koprske policijske uprave.
Tudi sindikalist
V julijski nesreči je bil kot žerjavist udeležen tudi sindikalist Mladen Jovičić, proti kateremu je uprava Luke Koper prejšnji teden začela postopek izredne odpovedi delovnega razmerja, nato pa postopek ustavila in napovedala izpodbijanje zadnje delavčeve pogodbe o zaposlitvi na sodišču.
Jovičić je v pisnem odzivu poudaril, da je policijska prijava del pričakovanega in običajnega postopka. V nobenem primeru ne kaže na obstoj krivde, sodni postopek pa še ni uveden.
Kot je dodal Jovičić, pa "ni treba biti presenečen, da je policija o tem obvestila javnost prav danes, dan po včerajšnji televizijski oddaji, kjer so bili močno razkriti politični vplivi na Luko Koper, s čimer tudi priznavajo nečiste namene za Luko Koper".
V Luki Koper kazenske ovadbe zaenkrat ne komentirajo. Sporočilo policije sicer prihaja v času, ko se uprava in sindikat žerjavistov pogajata o rešitvi nastale situacije. V odgovor na tisto, kar so v sindikatu razumeli kot napad ne le na Jovičića, ampak na celotno sindikalno in delavsko gibanje, so žerjavisti namreč prejšnji teden preklicali socialni mir in začeli upočasnjeno delati, kar že povzroča zamude v pristanišču.
V večjem delu opran krivde
Končno poročilo o smrtni nesreči pristaniškega delavca, ki ga je v začetku januarja izdala služba za preiskovanje letalskih, pomorskih in železniških nesreč in incidentov, je sicer Jovičića v večjem delu opralo krivde. Kot neposredne vzroke za nesrečo je poročilo namreč navedlo neupoštevanje navodil s strani umrlega delavca, da njegova prisotnost v skladišču ni potrebna, in njegovo samovoljo, da se brez dovoljenja spusti v ladijsko skladišče, o čemer prav tako ni nikogar obvestil.
Med neposrednimi vzroki za nesrečo je poročilo sicer navedlo tudi pomanjkanje medsebojnega obveščanja ter zajemanje tovora brez asistence signalista kljub dejstvu, da se je zajemanje tovora opravljalo v delu skladišča, ki je bil v mrtvem kotu upravljavca obalnega dvigala.