Lahko nam že po prvem zapisu verjamete, da smo se tega testa veselili, kot že dolgo nobenega. Razlogov je več. Twingo je vsaj malo slovenski, saj mu dušo vdahnejo v Renaultovi tovarni v Novem mestu. V verziji GT pa je tudi najdostopnejši športni avtomobil na slovenskem trgu. Zato ga ima lahko skoraj vsak.
No, družinski očetje in mame se mu bodo odrekli, če ne bo drugi avtomobil pri hiši. Prostornost je njegova šibka točka. Štiri osebe zmore peljati, a je križ z njihovo prtljago, kadar gre za daljša potovanja. Tudi sedenje na bolj ali manj utesnjeni zadnji klopi ni najbolj prepričljivo. Bolje se godi potnikoma na prednjih sedežih, ki si bosta hitro našla udoben položaj, spet pod pogojem, da ne bo treba sklepati kompromisov z morebitnima potnikoma na zadnji klopi.
VŠEČ NAM JE
Vpadljiva zunanjost.
MANJKA
Kje pa je merilnik vrtljajev?
PRESENEČA
Majhen obračalni krog.
A to je twingo. V verziji GT je namenjen voznicam in voznikom, ki jim adrenalin v krvi še ni povsem pošel. Zverinica ima pod motornim pokrovom, ki ni spredaj, 900-kubični motor, ki pa so mu navili moč na zavidljivih 80 kW. Sto deset konjičkov pa brez vsakih težav komajda tono težko vozilo naredi poskočno in drzno.
Za pravo mero drznosti so poskrbeli še v tovarni, kjer so, vsaj našega testnega, odeli v kričečo oranžno barvo, dodali nekaj črnih bočnih linij in na zadnja steklena vrata nalepili velik napis Renault Sport GT. Pogledi so zagotovljeni, dobro počutje voznika tudi. Res je majhen, a je tudi res, da se strup skriva v majhnih stekleničkah.
Vrnimo se k motorju, ki je v zadku pod prtljažnikom. Za dostop je potrebno odstraniti izolacijsko podlogo prtljažnika in odviti nekaj vijakov. Ko odstraniš pokrov, ti je hitro jasno, zakaj je v njem le 900-kubični motor. Večjega v skopo odmerjen prostor enostavno ni mogoče postaviti. Zato so osnovnemu motorju (66 kW) dodali izboljšani vodno in bencinsko črpalko ter nataknili dvojno izpušno cev. Na levi bok nad zadnjim kolesom pa namestili tudi na videz atraktiven majhen zračnik, ki skrbi za dovod zraka do turbo puhala. S tem so prisilno hlajenemu motorju dodali 14 kW moči in upravičili oznako GT. Pa saj, ko ga vžgeš in zbudiš s pritiskom na stopalko za plin, so tvoje želje popolnoma potešene.
Rezek zvok zleze tudi v notranjost vozila in pod kožo voznika. Zato le še v prvo in spust sklopke. Zadnji pogon je v tem primeru zakon. Kolesa se za trenutek zavrtijo v prazno, nato pa voznikovo telo potisnejo ob sedeže. Vsega devet sekund je potrebnih in avto že drvi s 100 km/h. Končna hitrost je po tovarniških podatkih 182 km/h, kar je za športnika morda malo. Toda verjemite nam, da je večji užitek voziti v skladu z omejitvami in si dati duška z dirkaško prevoženimi ovinki. Tu je twingo GT gospodar, saj obvladuje svoj položaj in ob dinamičnem vozniku smuka skozi ovinke, kot bi vozil po tirnicah. Vse to je odraz znižanja avtomobila za 20 mm in namestitve trših blažilnikov. Športnika je pač treba občutiti tudi na zadnji plati. Od civilne različice je twingo GT tudi bolj tog. Kljub temu pa je nagibanja karoserije še vedno precej. Pogrešali smo malo bolj neposreden volan, saj pravih informacij izpod koles vozniku ne prinaša. Ne najboljši del avtomobila so tudi zavore, ki včasih le stežka sledijo hitrim spremembam vožnje. Je pa tu še en angel varuh, ki poskrbi, da voznika ali voznice preveč ne zanese. Če vam je ljubo opletanje in lovljenje zadka, potem na to v tem twingu pozabite. Sistema za preprečitev zdrsa pogonskih koles ni mogoče izklopiti, in ko se vam že zazdi, da vam bo tokrat uspelo, sistem zanesljivo opravi svojo vlogo in prepreči tovrstne užitke, ki so lahko za manj veščega voznika tudi nevarni. Varnost pa je tudi v tem športniku na prvem mestu.
Twingo GT je po velikosti mestni avtomobil, zaradi svojega močnega srca pa je še srečnejši na vijugastih cestah slovenskega podeželja. Naj vas ne skrbi, če se boste znašli na ozkih cestah in skopo odmerjenih prostorih za obračanje. Slednje je igrivo početje. S svojim 9-metrskim obračalnim krogom, ga boste okoli svoje osi lahko zavrteli praktično povsod.
Kakor sta nas navdušila vožnja in upravljanje vozila, pa nas je razočarala notranjost. Pa ne zato, ker bi bila slaba, sploh ne. Ampak glede na zunanji videz smo v notranjosti pričakovali bistveno več. Tako pa nas je pričakalo okolje, ki bi lahko pripadalo tudi povsem civilni različici twinga. Tega občutka niso mogle prikriti niti malenkosti, kot so rdeče obrobljeni sedeži in prestavna ročica. Naj še enkrat poudarimo, da je bil razlog za manjše zadovoljstvo preveliko pričakovanje. Večini bo notranjost tega malčka povsem všeč.
Twingo GT je po svoji uporabi nekakšen prehod med običajnim osebnim avtomobilom in športnikom. Zunanjost navdušuje, notranjost pa s svojo umirjenostjo nakazuje, da vsakega kilometra le ni treba prevoziti v najvišjih vrtljajih. Cena ni najnižja, a kljub temu je to najcenejši športnik na slovenskem trgu. Težava je le v tem, da je težko prvi avtomobil v družini. Za to je prostora v njegovi notranjosti vendarle nekoliko premalo.
POD ČRTO
Mali cestni dirkač, a bolj za med ovinke kot avtocesto.
Prepričani pa smo, da je v Sloveniji veliko potenciala za tovrstno vozilo. Renaultov oddelek Renault Sport zna delati dobre avtomobile, kar je že dokazal. Najbolj strupena je njihova linija R.S., medtem ko je GT linija, ki potencialnega športnika uvede v svet zmogljivosti in hitrosti.
Twingo GT nam je bil všeč. Zaradi užitka pri vožnji smo motorju oprostili tudi nekoliko višjo porabo. A brez nič ni nič in žejni konjički ne morejo pokazati vsega, kar zmorejo.