Preizkusili smo

Hyundai i30 je pravi borec

Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
13. 2. 2018, 19.10
Posodobljeno: 20. 2. 2018, 09.59
Deli članek:

Ni mu lahko, a hyundai i30 je pravi borec, ki si mora v najpopularnejšem razredu odrezati dovolj velik kos pogače. Na testu smo preverili, kaj so njegove prednosti in slabosti.

Auto Bild
Tekoča stranska linija omogoča tudi dober količnik zračnega upora.
POD ČRTO 
Hyundai i30 je kompaktna kombilimuzina, v kateri sta združena uporabnost in udobje. Bogata oprema mu da še dodatno moč v boju za kupce.

Še vedno se spominjamo časov, ko je na slovenska tla zapeljal prvi hyundai. Bil je to pony, z imenom, ki smo ga imeli dobro zapisanega zaradi simpatičnega Rogovega kolesa. Takrat je Hyundai na naših tleh želel svoj del pogače, ki si jo je močno prisvojila Zastava s svojimi modeli 101, 128 in Yugo. Po tridesetih letih Hyundai s svojim i30 konkurira v razredu golfa, astre in mnogih drugih uveljavljenih znamk in modelov.

Sploh mu ne gre slabo, kar gre pripisati posluhu tovarne, ki svoj paradni model za Evropo nenehno ohranja v dobri kondiciji z osvežitvami. Zadnja generacija je doživela velike spremembe tako pri oblikovanju zunanjosti in notranjosti kot tudi tehnični dovršenosti. Lahko se že v osnovni verziji pohvali z mnogimi pripomočki za varnejšo vožnjo, ki vozniku močno olajšajo delo. Na test smo zapeljali i30 z najvišjim paketom opreme in litrskim trivaljnim bencinskim turbomotorjem. Kombinacija, v kateri so združili udobje, varnost in ekonomičnost. Cena tako opremljenega vozila seže preko 20.000 evrov, a pri slovenskem zastopniku še vedno nudijo popust v višini 2.000 evrov, ki ceno spusti pod 20 tisočakov. Cena je eden ključnih adutov avtomobila v boju za kupce. Malo je konkurence, ki ponuja tako dobro opremljen avtomobil za to ceno.

Autobild
Dimenzija pnevmatik na testnem vozil je bila 224/45 R 17. Dovolj velike za lep videz in dovolj majhne, da vožnja ni trša.

Najbogatejši paket opreme na zunanjosti razkrivajo kromane kljuke vrat in kromana maska. Krom zopet dobiva svojo veljavo in prestiž, potem ko so ga dolgo časa nadomeščali umetni materiali. Dnevne prednje in zadnje luči so v LED-tehnologiji, na nosu pa so Bi-LED-žarometi z dodatnimi lučmi za osvetlitev ovinka. Žarometi zelo dobro opravljajo svoje delo, dobrodošel je tudi samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi lučmi. Motila nas je le senca (lisa), ki se pojavlja pri dolgih lučeh v sredini svetilnega snopa. Sicer ne slabša vidljivosti, kot element pa je kar malo preveč moteča.

Autobild
Šesterokotna mreža hladilnika morda res ni najbolj originalna, je pa avtomobil lepo oblikovan tudi spredaj.

Novi i30 se lahko pohvali tudi z dokaj atraktivno obliko

Autobild
Lepo oblikovana osrednja konzola, ki je tudi ergonomska.

Morda bi lahko bil še malo drznejši. Všeč so nam bile ostre in drzne linije, ki se pojavljajo na vseh štirih delih avtomobila. Osebno nas je bolj navdušil razgiban zadnji del vozila. Zadnje luči in linije tvorijo zanimivo kombinacijo, ki avtomobilu daje svojevrsten pečat. Je pa res, da ko govorimo o videzu, so mnenja različna. Kompaktni i30 je tudi na cesti med vožnjo zanesljiv avtomobil. Lega na cesti je dobra, zadku le stežka zmanjka stika s podlago. Z litrskim bencinskim trivaljnikom avto niti ni namenjen doseganju hitrostnih podvigov. Njegova končna hitrost sicer močno presega najvišjo dovoljeno na naših cestah, a za dosego potrebuje kar nekaj priganjanja. Motor bo navdušil vse, ki vozijo zmerno in se jim ne zdi pomembno, da so vedno prvi v koloni. Všeč mu je vrtenje okoli 2.000 vrt./minuto, ko je tudi poraba najbolj ugodna.

Vsako priganjanje motorčku z veliko konji močno poveča žejo in številka se hitro dvigne na osem litrov in več. Naša vožnja je vključevala vse – zmernost, priganjanje, pospeševanje in konstantno vožnjo po avtocesti pri dovoljeni najvišji hitrosti. Na koncu nam je potovalni računalnik postregel s podatkom o porabi 6,8 l/100 km. To dokazuje, da lahko zmeren voznik doseže porabo nekaj malega nad pet litrov, kar bo verjetno zadovoljilo tudi bolj konservativnega ljubitelja varčnih dizelskih motorjev. Samoumevno pa je, da trivaljnik zahteva nekaj več dela s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, še posebej ob vožnji navkreber. Vozniku so v pomoč sistem za zaviranje v sili, sistem za opozarjanje in preprečevanje trka (zvočno in vizualno opozorilo), sistem za nadzor mrtvih kotov in parkirni senzorji spredaj in zadaj s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Malo smo se poigrali tudi s sistemom za ohranjanje voznega pasu, ki zna tudi vrteti volan. Vendar je varnost na prvem mestu, zato zahteva, da voznik še vedno drži roke na volanskem obroču. V nasprotnem hitro vključi varnostno opozorilo.

Autobild
LED-tehnologija omogoča zanimive svetlobne podpise na zadku.

Motor torej zna ugajati, kaj pa notranjost?

cena: 25.980 EUR
moč: 88 kW (120 KM)
testna poraba: 6,8 l/100 km

Prenova je odnesla oblikovanje armaturne plošče v obliki črke Y. i30 je v notranjosti dobil bolj prečiščene in gladke linije, ki jim monotonijo razbijajo dodani elementi. Najprej je tu pokončni 8-palčni zaslon, ki je osnovni informacijsko-zabavni center. Všeč nam je bila njegova dvodelnost, saj omogoča kombinacijo navigacije in avdiosistema. Dotik zaslona ali stikala na obeh straneh omogočata enostaven in hiter preklop med meniji. Za volanom sta supervision merilnika, ki s svojo grafiko in osvetlitvijo omogočata dober pregled nad podatki. V sredini gostita 4,2-palčni zaslon, ki vozniku ponuja obilo informacij o delovanju motorja in sistemov, vgrajenih v vozilo. Večino naprav voznik krmili z obvolanskima ročicama in stikali na volanskem obroču. Vse je prilagojeno enostavni uporabi, zato se voznik in avto hitro spoprijateljita.

Autobild
Usnjeni sedeži z gretjem in prezračevanjem so stvar doplačila.

Najvišji paket opreme v notranjost prinaša tudi nekaj usnja. Za doplačilo, kot v primeru testnega avtomobila, so na voljo usnjeni sedeži z gretjem in prezračevanjem, kar je za ta razred bolj redkost kot običaj. Preizkusili smo oboje in lahko pohvalimo tudi delovanje. Glede sedenja spredaj je nekaj malega zamer, vsaj za tiste, ki imajo nekoliko daljše noge, bo opore za stegna premalo. Zadnja klop lahko gosti tri odrasle osebe, a o udobju lahko govorimo le v primeru dveh. Snovalcem vozila je uspelo z oblikovanjem sedežev pustiti potnikom na zadnji klopi nadpovprečno veliko prostora, kar lahko samo pohvalimo. Tudi prtljažnik je s svojimi 395 litri prostornine med večjimi. Se pa lahko pohvali tudi z izdatno prilagodljivostjo, če potnikov na zadnji klopi ni. Dobrodošlo je tudi panoramsko okno, ki je na seznamu opreme za doplačilo (900 evrov). Svetloba vizualno poveča prostor in daje notranjosti določeno mero topline.

Z novo atraktivno podobo, petletno garancijo in konkurenčno ceno je i30 resen igralec na slovenskem trgu. Pozna se, da je narejen v Evropi in za evropskega kupca, ki je tako kot slovenski zahteven in izbirčen.

Autobild
Prtljažnik v mejah razreda in s prilagodljivo zadnjo klopjo.