Oh, ne, spet ta passat! Na cesti ga vidimo vsak dan, vsi ga obožujejo in hvalijo. Dajmo passata zaenkrat na stran in poglejmo, kaj še imamo na razpolago, če ste slučajno eden tistih, ki nemških avtomobilov pač ne mara.
Avtomobilski gurmani namreč velikokrat posežejo raje po francoskih kot po nemških avtomobilih. Na francoskih tleh je na voljo več zelo okusno oblikovanih karavanov, ki bi prav tako morali zadovoljiti vsa naša pričakovanja. Poleg lagune grandtour in C5 tourer najdemo tudi peugeota 508, in sicer v različici SW. Mnogo mimoidočih je nad novim karavanom navdušenih in tega tudi ne skrivajo. Glavno vprašanje pa je, ali njegova praktičnost sovpada z njegovo lepoto.
Voila! Več prostora, kot ga je v teh karavanih, bomo le težko dobili. Največji prtljažnik ima v teoriji peugeot. Vanj je ob dvignjenih naslonih zadnje klopi mogoče pospraviti 560 litrov prtljage, ob podrtih pa 1.598. V teoriji. Sestrska izdaja AUTO PLUS je izmerila to trditev proizvajalca. Prtljažnike so polnili s kroglicami iz stiropora in ugotovili, da so lahko v 508 naložili 510 litrov kroglic (50 litrov manj!), v C5 538 litrov (namesto 533) in v laguno 524 litrov (namesto 508). Peugeot je očitno ubral drugačno logiko.
Citroën navdušuje z nizkim nakladalnim robom, a naj vas presenetimo – laguna zmore še več. Hrbtu prijazno višino nakladalnega roba 56 centimetrov bodo spoštovali vsi, ki so imeli kdajkoli bolečine v tem predelu telesa. Poleg tega pa dobimo vodoravno površino, ko podremo naslone zadnjih sedežev. Tega ne znata niti 508 niti C5. Slednjemu manjka tudi daljinsko podiranje naslonov. Sedalne površine se morajo v C5 sprva potegniti naprej.
Kakovost in prezentacija, oboje mora biti pravo. Kot ob obisku drage restavracije, ko nam pred nos potisnejo meni. Nobeden izmed kandidatov nima večjih problemov, le lepotne napake. Grandtour tako v katalogu dodatne opreme ne nudi električnega dviga prtljažnih vrat, ki je pri citroënu celo serijski, v peugeotu pa je to funkcijo potrebno doplačati. Sedeži v laguni bi lahko vozniku nudili tudi več stranske opore.
Kljub odlični opremljenosti pa je v C5 potrebno doplačati tudi navigacijski sistem. V 508 so moteči široki D-stebrički, prav tako kot tudi nasloni za glavo, ki jih ni mogoče pogrezniti do konca. Zaradi teh dveh napak je občutek zračnosti manjši, kot bi lahko bil.
Sicer so vsi trije kandidati jasno priporočilo. Vsaj dokler so ceste ravne in gladke. Predvsem laguna in 508 sta na slabših cestah nekoliko bolj surova, kot je citroën.
Pri počasni vožnji preko neravnin, lukenj in prečnih fug se tako renault kot peugeot obnašata nekoliko neharmonično in pretresata potnike. Ostrino bi morali rešiti še posebej pri peugeotu, ki ima v različici GT celo ločen premnik.
Kako vzljubiti vzmetenje velikega karavana, nam predstavlja otrok koncerna PSA Citroën. Hidropnevmatično vzmetenje navdušuje z udobjem, ki ga nudi – C5 ne blaži, temveč plava med vožnjo in v vozniku vzbuja občutek vožnje po oblakih.
Za samosvojim volanom s nepremičnim osrednjim delom bo voznik hitro dobil občutek, da ima pod kontrolo ogromno vozilo in ne le karavana. In tudi tega se v tem avtomobilu skriva veliko.
Za začetek le pokušina, potem pa naenkrat v akcijo – na tak način delujejo vsi močni dizelski motorji naših kandidatov. V C5 in 508 klenka identičen 2,2-litrski motor, ki mu k moči pomagata tudi dve turbinski puhali in ki svojih 150 kilovatov prenaša na prednjo os preko 6-stopenjskega avtomatskega menjalnika.
Nič čudnega torej, da sta enako hitra in da porabita podobno količino goriva – dobrih sedem litrov. Še varčnejši – a tudi manj ognjevit – je renault.
V prvih metrih je celo bolj živahen. Iz dvolitrske delovne prostornine in s pomočjo turbinskega puhala renaultov motor proizvede 127 kilovatov moči.
Kljub primanjkljaju pa premaguje hitra potovanja skoraj enako sproščeno kot konkurenta. Žal je Renault popolnoma zgrešil pri volanu lagune. Ta namreč pri hitrih manevrih otrdi, tako da vozilo včasih noče v želeno smer. Stran s tem, tole bodo morali popraviti.
Kdor ima rad pikantno vožnjo, bo kupil peugeota. Ta je na področju vozne dinamike daleč pred konkurentoma. C5 se skozi ovinke več nagiba, kar športnemu tipu voznika ne bo všeč.
Prestižna restavracija zahteva svoje. Res je, da renault v različici Bose & Design stane »le« 28.990 evrov, a bo z opremo, podobno drugima konkurentoma, precej dražji. 508 SW GT stane z osnovno opremo 33.800 evrov, C5 pa 39.650. Renault dobiva točke tudi zaradi nižjih ostalih stroškov in boljše garancije. Več moči, več prostora, več praktične vrednosti – nekako tako bi lahko zaključili debato o prednosti citroëna in peugeota. Na koncu moramo še omeniti, da ima 508 ogromno varnostne in dodatne opreme, ki zvišuje udobje. Zmagovalec je torej jasen.
PODATKI O AVTOMOBILU |
CITROËN |
PEUGEOT |
RENAULT |
Motor |
4-valjni, biturbo, spredaj prečno |
4-valjni, biturbo, spredaj prečno |
4-valjni, turbo, spredaj prečno |
Ventili/odmične gredi |
4 na valj/2 |
4 na valj/2 |
4 na valj/2 |
Prenos odmične gredi |
Zobati jermen |
Zobati jermen |
Veriga |
Delovna prostornina |
2179 cm³ |
2179 cm³ |
1995 cm³ |
kW (KM) pri min-1 |
150 (204)/4.000 |
150 (204)/3.500 |
127 (173)/4.000 |
Nm pri min-1 |
440/1.900 |
450/2.000 |
360/2.000 |
Največja hitrost |
225 km/h |
232 km/h |
215 km/h |
Menjalnik |
6-stopenjski, avtomatski |
6-stopenjski, avtomatski |
6-stopenjski, avtomatski |
Pogon |
Na prednja kolesa |
Na prednja kolesa |
Na prednja kolesa |
Zavore spredaj/zadaj |
Kolutne/kolutne |
Kolutne/kolutne |
Kolutne/kolutne |
Gume na preizkusnem vozilu |
245/45 R18 W |
235/45 R18 W |
225/45 R18 W |
Platišča |
8 x 18“ |
7,5 x 18“ |
7,5 x 18“ |
Izpust CO2 |
159 g/km |
154 g/km |
159 g/km |
Poraba goriva |
8,2/4,9/6,1 l |
8,1/4,7/5,9 l |
7,9/5,1/6,1 l |
Posoda za gorivo/vrsta goriva |
71 l/dizel |
72 l/dizel |
66 l/dizel |
Hrup |
72 dB (A) |
74 dB (A) |
72 dB (A) |
Prikolica (zavirana/nezavirana) |
1.890/750 kg |
1.900/750 kg |
1.500/650 kg |
Prtljažnik |
533–1.490 l |
560–1.598 l |
508–1.593 l |
STROŠKI/JAMSTVO |
CITROËN |
PEUGEOT |
RENAULT |
Norma o izpušnih plinih |
Euro 5 |
Euro 5 |
Euro 5 |
Cestnina/zavarovanje na leto* |
107,75/1.004,00 EUR |
107,75/1.004,00 EUR |
107,75/656,00 EUR |
Servisni intervali |
30.000 km/2 leti |
30.000 km/2 leti |
30.000 km/2 leti |
Splošno jamstvo/omejitev km |
2 leti/brez |
2 leti/brez |
3 leta/150.000 km |
Jamstvo na prerjavenje |
12 let |
12 let |
12 let |
Mobilno jamstvo |
Neomejeno |
Neomejeno |
Neomejeno |
MERITVE |
CITROËN |
PEUGEOT |
RENAULT |
Pospeški 0–50 km/h |
3,2 s |
3,1 s |
3,3 s |
0–100 km/h |
8,7 s |
8,7 s |
9,5 s |
0–130 km/h |
13,9 s |
13,8 s |
15,5 s |
Vmesni pospeški 60–100 km/h |
4,7 s |
4,7 s |
5,4 s |
80–120 km/h |
5,8 s |
5,8 s |
6,6 s |
Teža praznega/obremenitev |
1.838/529 kg |
1.768/512 kg |
1.686/421 kg |
Razdelitev teže spredaj/zadaj |
63/37 % |
62/38 % |
63/37 % |
Obračalni krog levo/desno |
12,4/12,2 m |
12,5/12,6 m |
11,3/11,5 m |
Zavorna pot od 100 km/h (hladne) |
36,2 m |
35,6 m |
36,6 m |
Zavorna pot od 100 km/h (vroče) |
36,3 m |
34,7 m |
35,8 m |
Hrup v notranjosti 50 km/h |
57 dB (A) |
57 dB (A) |
58 dB (A) |
100 km/h |
64 dB (A) |
63 dB (A) |
65 dB (A) |
130 km/h |
69 dB (A) |
69 dB (A) |
69 dB (A) |
Poraba goriva na testu – CO2 v izpuhu |
7,2 l D – 191 g/km |
7,0 l D – 185 g/km |
6,8 l D – 181 g/km |
Doseg |
980 km |
1.030 km |
970 km |
CENE/OPREMA |
CITROËN |
PEUGEOT |
RENAULT |
Model |
C5 Tourer Exclusive HDi 200 BVA6 |
508 SW GT 2.2 HDi FAP Avtomatik |
Laguna Bose & Design dCi 175 BVA |
Avtomatski menjalnik |
S |
S |
S |
Klimatska naprava/avtomatska |
-/S |
-/S |
-/S |
Radio/MP3 podpora |
S/S |
S/S |
S/S |
ESP |
S |
S |
S |
Kovinska barva |
520,00 EUR |
500,00 EUR |
590,00 EUR |
CENA |
39.650,00 EUR |
33.800,00 EUR |
28.990,00 EUR |