Učenje skozi igro
Otrok v igri spoznava fizično okolje in pravila, ki vladajo v njem. Skozi igro z vrstniki pa se uči soočanja z drugimi ljudmi, razvija strpnost ter krepi občutek za sodelovanje in pripadnost.
Otrok je pri igri namreč prisoten s celotno osebnostjo, saj ne le posnema, ampak se tudi udejstvuje, hkrati pa se uči, pridobiva izkušnje, krepi fizične in motorične spretnosti, izraža čustva ter razvija govor in inteligenco. Z igro otrok zori v čustveno stabilnega in socialno prilagojenega človeka. Igra naj bo zato svobodna in sproščena, saj je le taka otroku v veselje in spodbuja njegov razvoj.
Otrok skozi igro spoznava svet
Otroška igra je v prvi vrsti prijetna dejavnost (vsaj morala bi biti), usmerjena na igrače pa tudi na druge žive in nežive predmete v prostoru ter namišljene predmete, ki si jih otrok predstavlja. V igri si otrok oblikuje namišljen svet, hkrati pa se ves čas zaveda stvarnosti oziroma tega, da je vse le igra. Stvarnost prilagodi svojim trenutnim potrebam in željam ter se tako zateče v svoj domišljijski svet.
Fizični in motorični razvoj
Otrok si pri igri krepi mišice in živčevje, pridobiva spretnosti, spoznava svoje zmožnosti ter uri motorične spretnosti. Na primer pri plezanju otrok razvija osnovne motorične spretnosti, medtem ko različna ročna dela in druge ustvarjalne dejavnosti vplivajo na razvoj finih motoričnih spretnosti.
Čustveni razvoj
Igra omogoča otroku spoznavanje vrstnikov. V igri z drugimi otroki ali odraslimi, z vživljanjem v različne vloge ter z odnosom do različnih dejavnosti in vsebin otrok doživlja celo paleto čustev, tako negativnih kot pozitivnih. Uči se jih izražati, ravnati z njimi in jih nadzirati (na primer premagovanje strahu, doživljanje zadovoljstva), kar je zelo pomembno za zdrav čustveni razvoj.
Socialni razvoj
Otrok v igri spoznava fizično okolje in pravila, ki vladajo v njem. Skozi igro z vrstniki pa se uči soočanja z drugimi ljudmi, razvija strpnost ter krepi občutek za sodelovanje in pripadnost. Skupinska igra, ki pride bolj do izraza v šolskem obdobju, pa od otroka zahteva, da se podreja pravilom, upošteva druge člane skupine in deluje v korist skupine. Obenem otroku omogoča, da se veseli skupinskega (timskega) uspeha. Vse to je priprava na socialno življenje.
Razvoj domišljije
Igra spodbuja tudi razvoj domišljije, saj je otrok sposoben v igri povezovati dejavnosti in lastnosti, ki v resnici sploh niso povezane. Otrok na ta način izživlja svoje želje in potrebe, hkrati pa spodbuja in razvija svojo domišljijo.
Razvoj inteligence
Pri igri se otrok srečuje z različnimi težavami in ovirami, ki se jih uči premagovati oziroma se z njimi soočati. Te ovire od njega večkrat zahtevajo iskanje novih rešitev oziroma poti, kar pomaga pri razvoju ustvarjalnosti in inteligence.
Razvoj govornih sposobnosti
Pri igri praktično ne gre brez govora, pa naj bo to realni govor, s katerim otroci organizirajo igro, se dogovarjajo, včasih celo ukazujejo, ali pa pogovor s samim seboj ali z igračami.