Porem. ko je Facebook objavil da bo na svojem družbenem omrežju in instagramu, ki je v njegovi lasti začel omejevati in brisati oglase, ki širijo dezinformacije o cepljenju in koronavirusu, se je za podobno potezo odločil še en spletni velikan, YouTube.
"Cepivo proti Covidu-19 je morda že pred vrati, zato poskušamo zagotoviti, da bomo z novim pristopom lahko z naše platforme odstranili dezinformacije, povezane s tem cepivom," je sporočil govornik YouTube-a. "Vsako vsebino, ki je v nasprotju z informacijami Svetovne zdravstvene organizacije ali konsenzom lokalnih zdravstvenih oblasti, bomo izbrisali z YouTube-a."
Prav tako bodo odstranili vse posnetke "teorij zarot" v zvezi s pandemijo - torej tiste, v katerih avtori trdjijo, da je (bodoče) cepivo proti Covidu namenjeno zmanjšanju svetovne populacije ali da bodo ljudem ob cepljenju injicirali čipe, s katerimi jih bodo kasneje oblasti (ali kdorkoli drug) lahko nadzoroval.
Dosedanja politika, s katero je YouTube tovrstne vsebine samo označil z t.i. "infoboxom", povezavo na Wikipedijine članke v zvezi s sporno vsebino, je naletela na mnoge kritike, češ da problema lažnih novic in dezinformacij ne rešuje.
Dezinformacije na YouTubeu so se širile tudi že pred pandemijo in sicer v zvezi z epidemijo virusov N1H1, Ebole in Zike. Po pisanju Forbesa je bil kar eden od štirih člankov povezanih s to vsebino, dezinformacija.
Sicer0 je YouTube že pomladi začel odstranjevati posnetke, v katerih so avtorji trdili, da virus ne obstaja in tiste, ki so trdili, da je pandemija povezana s 5G tehnologijo. Po besedah predstavnika podjetja so jih do sedaj odstranili že okoli 200.000.
Ne bodo pa odstranili vseh proticepilskih prispevkov, pač pa le tiste, ki širijo očitne dezinformacije. Prispevki, ki izražajo "široko zaskrbljenost", bodo lahko ostali.
Nekateri pa že izražajo dvome, da bo YouTubeo-va politika uspešna. "Količina vsebin, ki veljajo za dezinformacije, presegajo število uslužbencev, ki vsebino preglejujejo, kot tudi zmožnosti avtomatskega pregledovanja," pravi Unsah Malih, svetovalec za družabne medije, ki izraža tudi skrb, da bi tehnološka podjetja pri omejevanju vsebin bila prepuščena samim sebi.
"Morda bi morali ostreje ukrepati proti avtorjem oz. tistim, ki te vsebine objavljajo, tako da te vsebine razglasimo za nezakonite, avtorje in objavljalce pa oglobimo."