A zmotili bi se, če bi med enim in drugim vlekli vzporednice. Eno je padli angel, drugo čokolada. Četudi je ta »vražje dobra«.
»Lucifer je v bistvu izpeljanka mojega imena – Lučo. No, Lucifer je bil tudi nadangel, prinašalec luči, kar zagotovo lahko trdimo tudi za čokolado,« pojasni Lučo Žgank. Žgank je po poklicu strojnik, ustanovitelj uspešne marketinške agencije, sicer pa velik gurman. In kot pravi, ime njegovi čokoladi pritiče, saj vedo ljudje povedati, da je vražje dobra.
Hobi, ki je prerasel v podjetje
Začelo se je s Čokolado – z veliko začetnico. Tak naslov namreč nosi kuharska knjiga mojstra Andreja Goljata. »V njem je bil recept za čokoladne pralineje, ki sem ga nadgradil po svojem okusu in na degustacijo povabil prijatelje. Ti so bili nad okusom takrat popolnoma očarani, kar mi je dalo voljo, da sem z okusi še naprej eksperimentiral, rojevale so se vedno nove ideje za različne kombinacije in tako se je rodil Lucifer,« se začetkov spominja Žgank.
V čokoladnici Lucifer trenutno zaposlujejo 15 ljudi, v času povečanega obsega dela pa v svoje vrste povabijo še kar nekaj študentov.
Iz zabave do hobija in končno podjetja. V desetih letih se je blagovna znamka znotraj meja Slovenije utrdila, najti pa jo je mogoče tudi drugod po svetu. »V tujini smo prisotni v Avstriji, na Slovaškem, v Nemčiji, na Japonskem in seveda Italiji – naši čokoladni pralineji se prodajajo recimo v Benetkah na trgu svetega Marka, v priznani pasticeriji Rosa Salva, na kar smo še posebej ponosni,« pove. Pri nas je mogoče njihove izdelke najti na policah vse bolje založenih prodajaln, odjemalci so tudi slovenski hoteli. Prav tako zalagajo vse večje turistične kraje po Sloveniji.
Visokokakovostna in potrjeno zdrava
Žgank je tako našel svojo tržno nišo: viskokakovostno čokolado z inovativnimi polnili in domiselno embalažo. Kar pomeni, da surovinam, iz katerih je izdelana, ne dodajajo nobenih primesi, kot so dodatna olja, aditivi in podobno. »Čokolada, ki jo uporabljamo v Luciferju, je narejena iz kakavovih zrn iz dežel, ki ležijo v ekvatorialnem pasu, kjer rastejo najbolj cenjene vrste kakavovca. Čokolada pa je osnova za izdelavo pralin in čokoladnih bombonov. Tu sestavine združujemo in kombiniramo po svoje ter ustvarjamo lastne kombinacije okusov. Tudi pri tem delu uporabljamo najkakovostnejše surovine. Stremimo k temu, da odkupujemo lešnike slovenskih proizvajalcev, uporabljamo slovenski ekološki med, slovenski cvetni prah, solni cvet Piranskih solin, domače bučnice, ocvirke in ostalo,« pojasni. In še: »Smo tudi čokoladnica, ki ima UTZ certifikat, kar pomeni, da si prizadevamo za trajnostni razvoj na področju pridelave kakavovih zrn, med drugim pa imamo tudi Halal certifikat, ki je v svetu že kar nuja.«
Njihovi izdelki so ročno izdelani. Dnevno vseeno proizvedejo okoli 1500 tablic čokolade in 2000 pralinejev.
Žgank je prvi, ki je na slovenski trg pripeljal tudi uradno zdravo čokolado – da so njeni učinki zdravilni, je potrdila tudi Evropska agencija za varnost hrane. »Zdravilni učinki izhajajo iz njene najpomembnejše sestavine – kakava, ki je zaradi svojih naravnih sestavin, flavonoidov, najboljši vir antioksidantov. Evropska komisija je na podlagi pozitivnega znanstvenega mnenja, ki ga je izdala Evropska agencija za varnost hrane, uradno potrdila, da vrsta čokolade acticoa zaradi povečane vsebnosti kakavovih flavonoidov, pomaga ohranjati prožnost žil in s tem prispeva k normalnemu obtoku krvi. Je edina čokolada na svetu, ki se lahko uradno oglašuje kot zdrava čokolada za srce in ožilje in ima tako imenovani »health claim«. V Luciferju smo to čokolado pripeljali na slovenski trg pod imenom Dobro zate. Potrjeno je, da pozitiven učinek na prožnost ožilja dosežemo že z dnevnim vnosom desetih gramov te čokolade, ki vsebuje dvesto miligramov favonoidov,« pove. Še en razlog več, zakaj čokolada, kot poudari Žgank, vedno predstavlja nekaj dobrega: »Čokolada je nekaj, kar mnogim v življenju predstavlja veselje in le-to jih spremlja vse od malih nog. Čokolada je lahko marsikaj, lahko je tolažba ob slabih dnevih ali nagrada ob dobrih, a vendar vedno predstavlja nekaj dobrega.«
Lučo Žgank: »K sreči je pri čokoladi tako, da je ne moreš predozirati, tako da kar na debelo. Smo si pa ljudje kot jedci čokolade seveda različni. Nekateri naši kupci pravijo, da si jo hranijo samo za posebne priložnosti, drugi pa, da jo zmanjka v trenutku.«
Pisana paleta okusov
Ker po prepričanju sogovornika pri okusu ni meja, je prostora za inovacije veliko. »Za potrebe japonskega kupca smo nekoč pripravili pralino z okusom karamele, črnih oliv in paradižnika, delamo tudi čokolade s kremo iz piva, tablice posipamo z ocvirki. Imamo razvite tudi linije pralin z začimbami, praline s čaji, z okusi Mediterana – rožmarinom, sivko in podobno. Njihova posebnost je, da so narejene s hladno infuzijo in ne z dodanimi aromami, tako dosežemo res pristne in naravne okuse. Med našimi čokoladami pa ne manjka pralina s čilijem, ki smo jo seveda poimenovali Lucifer.« Ob tako pisani paleti okusov se človek vpraša, kako se »vrniti« k čokoladnim izdelkom bolj običajnih blagovnih znamk. Žgank jih še poskuša, a ob tem ne more iz svoje kože: okuša jih bodisi z vidika konkurence bodisi z vidika navdiha. Kar pa pomeni, da svoje brbončice praviloma izpostavlja izdelkom višjega kakovostnega razreda različnih svetovnih proizvajalcev.
Kompliment, ki ti da zagon
Ob tem se kar samo od sebe poraja vprašanje, če ima okus, ki ga kot magdalenice Prousta popeljejo v nek drug čas. »Mogoče je to medena čokolada, njen okus me res vedno ponese v čas otroštva, ko nam je med predstavljal enega redkih sladkih užitkov,« odgovori ljubitelj čokolade, ki je kot najlepši kompliment za svojo čokolado izpostavil sledečega: »Nekoč mi je neki francoski čokoladni chocolatier, ko je bil pri nas na obisku, dejal, da take praline, kot jih delamo v Luciferju, sodijo samo v prestižne trgovine na pariških Elizejskih poljanah. Takšen kompliment ti da res zagon za nove podvige in izzive. Veliko pohval pa smo dobili tudi za naše personalizirane izdelke, za Goodyear smo na primer izdelali čokolado v obliki njihove nove gume 360 stopinj. Ekskluzivna personalizirana poslovna embalaža je na sploh naša velika prednost, imamo namreč svoj oblikovalski studio in smo grafično skoraj neodvisni.«