Anketa, ki jo je na 3.000 zaposlenih izvedlo dansko podjetje startup Peakon, kaže, da je 54 odstotkov britanskih delavcev danes z glavo že na počitnicah. Pri mlajših generacijah so zadeve še bolj drastične, saj je v primerjavi s 40 odstotki povojne generacije do sredine decembra možgane izklopilo že šest od desetih milenijcev. Večina starejših delavcev z učinkovitostjo na delovnem mestu vztraja nekje do 20. decembra.
Nekateri delodajalci se s tem pojavom spopadajo tako, da delavcem nudijo proste delovne dni, namenjene nakupovanju, ki bi ga sicer morda opravili v delovnem času. »Tako se lahko celotna ekipa zaveda, da bodo imeli na voljo namenski dan za nakupovanje, posledično pa jim ni treba skrbeti, da bi za to morali vzeti dopust ali pa nakupe opraviti med delom,« pravi Simon Corbett, izvršni direktor londonskega podjetja Jargon PR, ter dodaja, da je v tem času tudi manj dela, saj na počitnice odhajajo tudi njihove stranke.
Velik dejavnik so tudi šolske počitnice, ki vplivajo na produktivnost zaposlenih staršev. V tem času je pešanje produktivnosti in vztrajnosti neizogibno, pravi Carly Donovan, vodja v podjetju Monitor Deloitte.