Končno spet uspešnica velikega režiserja?
Najnovejši film Francisa Forda Coppole, znanstvenofantastični Megalopolis, se je po navedbah več virov znašel v popolnem kaosu. Film je v zadnjem tednu izgubil ključne zaposlene, vključno s scenografom in nadzornim umetniškim direktorjem. Poleg tega je v prvi polovici decembra izgubil celotno ekipo za vizualne učinke.
Po mnenju številnih poznavalcev produkcija močno spominja na produkcijo filma Apokalipsa zdaj, ki se je zapisala v zgodovino kot izjemno kaotična. 83-letni režiser pa tokrat krši tudi temeljno pravilo Hollywooda: Nikoli ne uporabljaj lastnega denarja.
Megalopolis je že desetletja strasten projekt režiserja, ki je jeseni 2021 obelodanil novico, da bo 120 milijonov dolarjev vredni film financiral sam, delno z desetinami milijonov, ki jih je zaslužil s prodajo svojih priljubljenih vinskih kleti v Kaliforniji. Od takrat se je proračun povečal in film je zdaj približno na polovici 80- do 90-dnevnega snemanja, viri znotraj produkcije pa pravijo, da ni jasno, ali se bo snemanje lahko sploh nadaljevalo po načrtih.
Odlična zasedba, vse okrog nje pa »norost«
Coppola je za projekt izbral zvezdniško igralsko zasedbo, v kateri so Adam Driver, Nathalie Emmanuel, Forest Whitaker, Laurence Fishburne, Jon Voight, Talia Shire, Shia LaBeouf, Jason Schwartzman in Dustin Hoffman. Film govori o arhitektu, ki želi po katastrofi ponovno zgraditi New York kot utopijo. Viri blizu snemanja pravijo, da je Coppola sprva uporabil novo tehnologijo virtualne produkcije, podobno tisti, ki je bila uporabljena pri seriji Mandalorian. Ker pa so se izzivi in stroški tega pristopa povečali, se poskuša produkcija preusmeriti k cenejšemu in bolj tradicionalnemu pristopu zelenega platna.
Coppola, ki še nikoli ni posnel filma z veliko posebnimi učinki, je 9. decembra odpustil skoraj celotno ekipo za vizualne učinke, kmalu za tem pa tudi preostali oddelek. Pred kratkim sta odšla še scenografka Beth Mickle in nadzorni umetniški direktor David Scott. Kljub odhodu ekipe Coppola nadaljuje delo in bo po navedbah virov ta teden zaposlil novo osebje. Glede na bajne vsote denarja, ki jih je Coppola vložil v film, bi bilo nedokončanje le-tega zanj katastrofalno.
Coppolove metode so prinesle več filmov, ki jih kritiki uvrščajo med najboljše filme vseh časov, med njimi Boter (1972) in njegovo nadaljevanje iz leta 1974, ki sta oba prejela oskarja za najboljši film, ter Apokalipsa zdaj (1979), ki je prejel dva oskarja in postal prava klasika. Od Drakule Brama Stokerja iz leta 1992 pa ni imel več uspešnic.