Igralka, ki ta čas blesti v celovečercu Zastoj, pravi, da ni poznavalka ali ljubiteljica družbenih omrežij in do nedavnega sploh ni imela nikjer svojega profila. »Facebook in Twitter imam od korone, prijavila pa sem se čisto iz 'firbca',« prizna, kako jo je končno pritegnilo, ker je od kolegov ves čas poslušala, kaj vse so našli in videli na teh omrežjih – predvsem koristne stvari, ki jih drugje težko zaslediš. »Jaz na družbenih omrežjih najdem predvsem namige za kakšne dobre članke, dogodke in kontakte,« pravi 57-letnica. Seveda je od vsakega posameznika odvisno, kako bo moderno tehnologijo uporabljal. Mirjam se zaveda, da je ta prinesla tudi veliko slabega. »Tudi zaradi družbenih omrežij je komunikacija danes popolnoma na psu. Ni osnovnega spoštovanja, vljudnosti, zdrave pameti, spodobnosti; individualizem in narcisizem sta potencirana in segata do neslutenih razsežnosti. Ni človečnosti, kot tudi ni pravega fizičnega stika,« je opazila. »Tako neskončno lahko je o kom napisati kaj grdega, žaljivega. Družbena omrežja, kjer lahko vsak pove svoje mnenje, dajejo težo in pomen nečemu, ki tega morda v resnici sploh nima. Nenadoma so vsi znanstveniki, zdravniki, vsak o vsem vse ve in sodi ... Kar je v koronačasih še posebno škodljivo in nevarno. Pritrjujem temu, da le čevlje sodi naj kopitar. Strokovna dognanja, ki temeljijo na raziskavah in znanosti, ne morejo imeti enake teže kot mnenja raznih 'facebook strokovnjakov' in influencerjev,« opozarja igralka, ki smo jo gledali tudi v filmih Halgato, Petelinji zajtrk, Rabljeva freska, Ljubezen nam je vsem v pogubo ...
SAMOSVOJ SIN
»Spreminjanje je del življenja in ga moramo sprejeti. Ni pa lahko – tudi jaz bi bila raje mlajša in lepša, a sem bolj v harmoniji sama s sabo, če sem, kakršna sem. Harmonija pa je tisto, kar v življenju iščemo.«
Mirjam ima z bivšim možem Boštjanom Žlajpahom 17-letnega sina Jana. Kako pa se on, kot član odraščajoče generacije, znajde z moderno tehnologijo? »Družbena omrežja uporablja predvsem za komunikacijo s sošolci in vrstniki ter za pridobivanje različnih znanj. Tehnologija ga ne privlači preveč,« pojasnjuje igralka. »Je precej analogen, bi rekla, rad ima CD-je, knjige, stare filme in glasbo. Zaveda se kvarnih vplivov omrežij, ne bere slaboumnih komentarjev. Seveda pa ima telefon vseeno ves čas pri sebi,« prizna v smehu. Menda je Jan podedoval tudi njen igralski talent, a se s tem ne želi ukvarjati. »Ne mara niti slišati, da bi šel v igralske vode. Želi hoditi po svoji poti, zelo ga zanima zgodovina, igra kitaro, obožuje glasbo. Zelo je samosvoj. Sploh pa ne bi hotel kakšnih protekcij ali mamine pomoči. To se mu zdi popolnoma nesprejemljivo,« nam razkrije članica Mestnega gledališča ljubljanskega in hitro doda, da je tako tudi prav.
DRUGI ČASI
Sin torej ne bo šel po Mirjaminih stopinjah, na AGRFT. In ker smo ravno pri študiju igre, Mirjam spomnimo na kolegico Mio Skrbinac in njeno pogumno razkritje spolnega nadlegovanja na akademiji. Je tudi Mirjam morda kdaj doživela podobno izkušnjo? »Ne. A mi smo bili mladi v drugačnih časih, senzibilnost za nekatere stvari je bila druga, prag občutljivosti je bil nižji, nekatere stvari so bile bolj dopustne, priznam. Zelo drugače je bilo. A na lastni koži nisem nikoli občutila kakšnega nadlegovanja. So se pa tudi takrat nekateri obnašali na meji dovoljenega. Morda se je tudi marsikaj zgodilo, a se ne ve. Časi se spreminjajo in danes so se te stvari začele odpirati, mladi so bolj ozaveščeni, pogumnejši. To je dobro, morajo se postaviti meje. Ne smemo pa se popolnoma 'kastrirati' s politično korektnostjo.«