Člani zasedbe Extreme Smoke 57 so bili zelo veseli, ko so jih ustvarjalci serije Leninov park vprašali, ali bi želeli v prvem delu sodelovati s svojo glasbo, saj se jim je to zdelo kul. Niso pa vedeli, niti bili obveščeni, da se bo njihova skladba Sanje pogube pojavila v prizoru naci lika z nacističnimi emblemi in simboli v ozadju. Če bi vedeli, tega namreč nikoli ne bi dovolili. »Mi kot skupina se popolnoma distanciramo od vsakršne naci ideologije in političnih praks sploh. Nekateri naši dedki in babice so se v drugi svetovni vojni borili v partizanskih vrstah proti okupatorju rodne grude in nacizma ter fašizma nikakor ne moremo sprejeti niti podpreti ter temu odločno nasprotujemo,« je po ogledu serije na družbenih omrežjih zapisal pevec zasedbe Borut (Boco) Jakin. Za komentar oziroma pojasnilo smo se obrnili na producenta, RTV Slovenijo.
ZA USTVARJALCE SERIJE SKLADBA ZGOLJ METAFORIČNA
Iz službe za komuniciranje so nam sporočili naslednje: »Prednapisana glasba predstavlja v ustvarjalnem opusu režiserja Klemna Dvornika integralno orodje, s katerim poskuša avdiovizualno delo umestiti v družbeni kontekst. V svojem ustvarjanju si prizadeva uporabljati alternativno glasbeno zvrst, v prvi meri kot orodje karakterizacije likov, pa tudi kot poklon glasbenim skupinam, ki so mu pri srcu. Tako kot je v Jezeru pesem Dan D Ona sanja obudil in jo ponovno populariziral, je v Leninovem parku uporabil skladbe Dan D Odrešitev, Mrfy Zaljubila, Mrigz in Ghet Fonkdat in skladbo Extreme Smoke 57 Sanje pogube in skozi postavitev v filmski kontekst poskušal oplemenititi prizore na eni strani, na drugi pa pesmim z uvrstitvijo v kultno nadaljevanko dati neko novo dimenzijo. V konkretnem primeru je pesem Sanje pogube skupine Extreme Smoke 57 predstavljala metaforo za pobeg protagonista iz sveta, ki si ga je ustvaril, v katerega se je ujel in za katerega je dojel, da mu ne ustreza več. V prizoru mladenič leži na postelji, z zaprtimi očmi posluša skladbo in išče upanje, izhod, med poslušanjem ga zmoti mama, saj mu na vrata pozvoni policija. Metafore so večpomenske, v tem je tudi njihova lepota, v nobenem primeru pa si režiser ni želel, da bi se njegova metafora brala tako, kot so jo prebrali ustvarjalci Extreme Smoke 57.«
Nekateri naši dedki in babice so se v drugi svetovni vojni borili v partizanskih vrstah proti okupatorju rodne grude in nacizma in fašizma nikakor ne moremo sprejeti niti podpreti ter temu odločno nasprotujemo!
EXTREME SMOKE 57 ZAHTEVAJO IZBRIS GLASBE IZ PRIZORA
Boco je sicer izjavo po našem vprašanju naRTV Slovenija umaknil s FB, za Novo pa pojasnil, da sami nikoli niso bili v konkretnem stiku z ustvarjalci filma in se je vse skupaj uredilo prek posrednika, dejstvo pa je, da je režiser filma točno vedel, kam bo uvrstil njihovo glasbo, ne da bi jih kakorkoli obvestil oziroma vsaj raziskal zgodovino benda. »Osebno me je tole globoko prizadelo in užalilo, saj je bil moj pokojni oče žrtev fašizma v drugi svetovni vojni in ostal vojna sirota samo zaradi tega, ker so se njegovi starši borili v partizanskih vrstah proti okupatorju rodne grude. Imena njegovih staršev so vklesana v partizanskem spomeniku v vasi Podsabotin, kjer sta tudi izgubila življenje. V bistvu imamo skoraj vsi v bendu nekoga, ki se je v vojni boril med partizani, in smo na to ponosni. Zavedam se, da je vse skupaj le film z neko zgodbo, a nikakor se ne morem sprijazniti s tem, da se naša glasba pojavi ravno tam, kjer bi si jo najmanj, kaj najmanj – nikoli želeli! Če že gre za oplemenitev prizorov, naj bo temu primerna tudi glasba oz. izvajalec – kar pa naša v konkretnem primeru nikakor ne more biti. Vse, kar želimo, je le to, da se naša glasba izbriše iz tega prizora, ker nam je bolj kot korist povzročila le sramoto in škodo. Zato 'lopate in krampe' v roke in gremo delat in služit svoj denar za preživetje! SF/SN!«