Estrada

Truhoma - (r)evolucija dobrodelnosti

kl
25. 11. 2021, 16.22
Posodobljeno: 25. 11. 2021, 23.02
Deli članek:

Ana Lukner Rojić je že od nekdaj prepričana, da mora dobrodelnost zajeti ves svet. Zato je ustvarila spletno platformo Truhoma, ki je - kolikor ve - prva tovrstna na svetu.

m24
Ana Lukner Roljić je predstavila njen življenjski projekt

Vse odkar je Ana Lukner Rojić ustanovila Anino zvezdico, je razmišljala o tem, da je dobrodelnost nekaj, kar ni omejeno samo na domače okolje, pač pa bi morala zajeti ves svet.

"Ko danes gledam svet, mi je velikokrat hudo. Vrzel med tistimi, ki imajo, in tistimi, ki nimajo, je prevelika. Preveč ljudi, otrok je lačnih in komaj shajajo. Prihajajo še težji časi, stiske ljudi pa vidimo iz prve bojne linije, tako da mi je res hudo. Misel na to je še toliko težja, ker so to dogaja povsod okrog nas in ker hkrati vem, da je na svetu dovolj vsega, da bi lahko vsi dostojno živeli," je povedala Ana Lukner Rojić v svojem nagovoru ob predstavitvi Truhome, njenega življenjskega projekta.

Ana, ki poleg dobrodelnosti del časa nameni tudi spoznavanju novih tehnologij, je namreč ugotovila, da ji lahko pri ideji pomaga tista, ki jo mnogi povezujemo s kriptovalutami - blockchain tehnologija. In tako je nastal projekt Truhoma.

Ime morda zveni nenavadno, izhaja pa z združitvijo angleških besed  "True" (resničen, pravi), "Honest" (pošten, odkrit) in "Mankind" (človeštvo).

Celoten projekt temelji na treh glavnih načelih: sledljivost, transparentnost in učinkovitost. "To je moj cilj. To dobrodelnost potrebuje in to si konec koncev vsi zaslužimo - tako donatorji, kot organizacije in seveda tudi prejemniki pomoči," pravi Ana.

m24
"To je šele začetek", pravi Ana Lukner Roljić

 "Želim si in moj cilj je, da postanemo standard in sinonim za transparentnost doborodelnosti."

Kaj pravzaprav Truhoma je?

Če poenostavimo, gre za spletni portal, nekakšno družabno omrežje, na katerem se srečujejo tisti, ki humanitarno pomoč potrebujejo in tisti, ki jo dajejo. In to ne samo pri nas, ampak po vsem svetu. "S Truhomo lahko naredimo večji vpliv na ves svet. Poznamo tehnologije, ki nam to omogočajo in sedanji modeli dobrodelnosti niso več vzdržni," pravi Ana.

POVEZAVO DO PLATFORME NAJDETE TUKAJ

Pri vsem pa je najpomembnejše to, da portal omogoča popolno sledljivost sredstev, namenjenih v dobrodelne namene. In s tem se vrača v ljudi zaupanje v dobrodelnost. Marsikje je namreč to zaupanje močno okrnjeno zaradi slabe preglednosti dela nekaterih dobrodelnih organizacij, ali tega, kam pomoč v resnici gre, pa tudi zaradi lažnih prijav ljudi, ki v resnici pomoči niso potrebovali. Zato so se mnoga podjetja in posamezniki redkeje odločali, da bi ponudili pomoč tem organizacijam. Truhoma pa omogoča, da tisti, ki pomoč daje, točno ve, komu je pomoč odšla in v kakšni obliki.

m24
Ana Lukner Roljić in njen mož Dejan Roljić

V Truhomo se lahko prijavljajo tako posamezniki, ki potrebujejo pomoč, kot tudi tudi dobrodelne organizacije, ki poznajo lokalne zgodbe in potrebe, prav tako donatorji. "Vsi se samo prijavijo na naši platformi, gredo čez proces prijave, mi jih preverimo in to je to," pravi Ana. Donatorji imajo potem dostop do spiska pomoči potrebnih in izberejo tistega ali tiste, katerim želijo podariti konkretno pomoč. Tako na primer ne dajejo potrebščin ali denarja organizaciji, pač pa direktno izbranemu prejemniku. In potem lahko sledijo temu, ali je pomoč zares prišla tja, kamor je bila namenjena. Pa tudi prejemnik lahko preveri, kdo mu je pomoč poslal. "Želim si in moj cilj je, da postanemo standard in sinonim za transparentnost doborodelnosti," pravi Ana Lukner Rojić.

m24
Predstavniki podjetij, ki so podprli Truhomo

"To je šele začetek"

Truhoma, kakršna je sedaj, predstavlja prvo verzijo projekta. Zaenkrat je pomoč omejena na pakete z živili in higienskimi pripomočki, ki jih ljudje potrebujejo. Ana pa ima že v mislih tudi nadaljnje verzije , v katero bi vključila še modernejšo tehnologijo in tudi finančno pomoč. "Jaz sem polna idej in bogve, kakšna bo Truhoma čez pet let," pravi. "Želim pa si in upam, da bo zanjo izvedelo veliko ljudi in organizacij, ki se bodo lahko vanjo vključile." In ob tem poziva vse, ki vedo za koga, da je pomoči potreben ali pa če bi tudi sami radi pomagali ali vedo za koga, ki lahko pomaga, naj te ljudi opozorijo na platformo.

Sašo Radej
Peter Poles je ambasador Truhome

Prvi korak od transparentnosti do boljšega sveta so podprla tudi podjetja. Pa država?

Revolucionarnost in dobrodelni namen platforme so, poleg tujih podjetnikov, prepoznali mnogi slovenski podjetniki, ki so Truhomo podprli tudi na današnjem dogodku, med njimi Jože Mermal (BTC), David Žehelj (Davidov Hram), David Žalec (Sadje v pisarni), Aljaž Pavlenč (Delavska hranilnica), Alenka Knez (DS Smith Slovenija) in Primož Pusar (Pristop), ki so skupaj z Ano, njeno ekipo ter ambasadorjem Truhome in moderatorjem dogodka Petrom Polesom tako naredili naredi prvi korak od transparentnosti do boljšega sveta.

"Z vsem srcem podpiram ta projekt," nam je povedal Peter Poles, "in upam, da bo zanj izvedelo vse več ljudi. Sam bom s svojim znanjem in z osebnostjo pomagal k temu. Živimo v svetu lažnih informacij in pogosto ne vemo, komu lahko zaupamo. In menim, da Truhoma zelo učinkovito rešuje ta problem." 

"Mislim pa tudi, da je prav, da je tudi doborodelnost podprta s temi novimi tehnologijami, ki ji omogčajo transparentnost in upam, da bo to spoznala tudi država, ki je marsikdaj nezaupljiva pri pomočeh ter se vključila v celoten projekt," še dodaja.