Estrada

Nipke z novim singlom opozarja na počasno izginjanje slovenskega jezika

PR/kl
3. 2. 2021, 13.30
Posodobljeno: 3. 2. 2021, 13.35
Deli članek:

"Skrajni čas je, da postanemo ponosni na to kar smo in kar imamo," je ob izidu novega spota povedal Nipke.

Promocijsko gradivo
Skrita knjiga pomenov v Nipkejevi pesmi 2210

Ali leta čez dve stoletji res nihče več ne bo govoril slovenskega jezika, s katerim smo Slovenci zdržali več kot tisoč let? Da se to lahko zgodi, opozarja raper Boštjan Nipič - Nipke v svojem singlu imenovanem 2210, za katerega je pred kratkim izdal nov videospot.

Zgodba v videospotu govori o mladem Nipketu (upodablja ga Tim Petan), ki med raziskovanjem domačega podstrešja odkrije staro videoigro. Iz nje se mu oglasi Astronipke iz leta 2210, kjer nihče več ne govori slovensko, kot pravi tudi tekst pesmi.

Mladi Nipke zaplava v 16-bitni svet z nalogo, da reši vse misije v igri in Astronipketa pripelje domov. Astronipke potuje čez svetove, kjer spoznava like iz slovenskega kulturnega prostora in premaguje sovražnike.

Promocijsko gradivo
Astronipke

"Pesem skozi romantično zgodbo izraža zaskrbljenost in strah pred izgubo lastnega maternega jezika, kar bi posledično pomenilo izgubo identitete, z namenom da opozori nove generacije, kako pomembno je ohranjati svojo kulturo, njeno dediščino in predvsem jezik in da smo Slovenci prav zaradi svoje majhnosti tako zelo posebni, da je naš jezik najlepši, najspevnejši in edinstven. Prav te posebnosti moramo kot narod začeti končno dojemati kot naše bogastvo in skrajni čas je, da postanemo ponosni na to kar smo in kar imamo," je ob izidu novega spota povedal Nipke.

V pesmi je uporabljen tudi delček popevke "Brez besed", avtorjev Mojmirja Sepeta in Elze Budau, s katero se je daljnega leta 1966 Berta Ambrož kot predstavnica takratne Jugoslavije predstavila na Evroviziji. To je bila prva pesem v slovenskem jeziku na tem festivalu. 

Pesem "Brez besed" je producent Damjan Jovič uporabil kot metaforo za ustvarjanje v časih, ki jih imenujemo "zlati časi slovenske popevke" ko je nastajalo ogromno besedil za glasbo v slovenskem jeziku. 

"Opažam, da današnja mladina ne resonira z domačo glasbo tako, kot je včasih in da jim je lažje ustvarjati v angleščini. Moramo se zavedati, da slovenska scena ne obstaja, obstaja samo YouTube scena in danes je zelo težko konkurirati tujim vsebinam in produkciji. Zato se moramo še toliko bolj potruditi in imeti odnos do svoje kulture," pravi Jovič.

2210 je sicer tretji singl z albuma Buden, ki ga je Nipke izdal pri založbi Dravle Records. Spot pa je nastal pod produkcijsko taktirko Luke Mačka, Damjana Joviča in Žige Severja, ki je ustvaril tudi animacije. Ustvarjalci pa so spot posvetili Berti Ambrož in Mojmirju Sepetu.