Estrada

Kot majhna je najrajši pela na skrivaj, njen mikrofon pa je bil dezodorant

Teja Pelko
6. 1. 2021, 09.45
Posodobljeno: 6. 1. 2021, 12.53
Deli članek:

Ano Dežman, hčerko legendarne Elde Viler, smo kot odlično pevko že spoznali. Pred kratkim pa je dobila še prvo solo vlogo v operi.

Tatjana Splichal
Ana se je širši javnosti predstavila z uspešnimi nastopi na festivalih, kot so Slovenska popevka, Festival narečnih popevk in EMA.

Pevka Ana Dežman se odlično znajde v vseh glasbenih zvrsteh, kar je dokazala tudi s fantastičnimi preobrazbami v oddaji Znan obraz ima svoj glas. Pred kratkim pa ji je veliki met uspel še v operi – dobila je namreč prvo solo vlogo, pripadla pa ji je tudi čast, da jo odpoje na premieri. Iz parterne lože sta jo spremljala njena mati, legendarna pevka Elda Viler, in brat. Kako se je počutila ob tem, kako je bilo odraščati ob velikanih slovenske glasbe in zakaj je ob obisku Marjane Deržaj ostala brez besed, je povedala v intervjuju za revijo VKLOP/STOP, ki jo boste jutri lahko kupili pri prodajalcih časopisov, mi pa vam ponujamo drobec iz tega intervjuja.

Odraščali ste ob velikanih slovenske glasbe. Jure Robežnik je za vas ustvaril nekaj čudovitih melodij, besedila pa sta za vas napisala Dušan Velkaverh in Elza Budau. Ste jih kot otrok doživljali kot velikane ali so bili 'le' še eni 'strici' oziroma 'tete'?

Vedela sem, da so to mojstri umetniki, kot mama, in zelo sem jih spoštovala. Enkrat je prišla k nam domov na obisk Marjana Deržaj, ki je bila takrat velika zvezda, bila je oblečena vsa v zlato, naličena, s širokim nasmehom na obrazu in zelo prijazna. Jaz sem bila kot 10-letna punčka čisto iz sebe, kar obnemela sem. Mama pa mi je rekla: »Daj no, saj to je samo moja prijateljica.« Doživljala sem jih kot velikane, saj vem, kako sta jih starša spoštovala, hkrati pa kot prijatelje, kar so tudi bili. Še posebej Jure Robežnik, ki je za mamo napisal večne Lastovke in je pozneje napisal nekaj prelepih pesmi tudi zame, je bil zame največji izmed velikanov – glavna avtoriteta – in zelo sem bila ponosna nase ter si štela v čast njegovo pohvalo, ko sem mu prvič pri 16 letih zapela njegov Orion.

Kako to, da ste se potem posvetili operi?

Kot rečeno, sem od malega rada prisluhnila opernim pevkam in operi, še posebej me je navdušila Monserrat Caballe v duetu s Freddiejem Mercuryjem v pesmi Barcelona. Vedela sem, da imam predispozicije za to zvrst, pri 13 letih, ko sem videla opero Aida, pa sem se nad opero navdušila. Zame je opera najvišja umetniška forma, saj vsebuje igro, glasbo, ples, religijo, zgodovino ter likovno in scensko umetnost. Rada se pohecam, da sem pred mamo ušla v opero, no, ne dobesedno. Tu lahko najbolj uresničim sebe kot pevko in igralko, to najbolj čutim in najraje predajam ljudem.


Tatjana Splichal
Dežmanova nastopa z različnimi komornimi ter džezovskimi zasedbami, s katerimi izvaja sodobno klasično in džezovsko glasbo, slovensko popevko ter slovenske ljudske pesmi.