Prvenec Britanca T. M. Logana je v žanr kriminalnih romanov vnesel nov, svež veter in tako niti ni presenetljivo, da je bil pred dvema letoma največja uspešnica svojega žanra, kar je, sploh za debitantski roman v preverjeni družbi piscev, izjemen dosežek.
In kaj je tisto, kar Laži dela tako zelo posebne in drugačne? Prvo, kar je očitno, je, da je v vlogi žrtve moški. Pa tu ne govorimo o moškem, ki postane žrtev, ker so ga ubili, in potem spremljamo pripoved, kaj je do nesrečnega dogodka privedlo. Tudi ne govorimo o moškem, ki bi odkril truplo svoje žene ali otroka in se odločil vzeti pravico v svoje roke. In tudi ne o prevaranem moškem, ki odide na pot samoodkrivanja, da bi izvedel, zakaj je prav on prevaran in kako naj svoje na videz popolno življenje spet vrne v prave tirnice.
Nočna mora
Joe Lynch, glavni junak tega neodložljivega romana, je, kot bi rekli Američani, »average Joe« – srečno poročen moški s solidno službo, brez pravih skrbi za prihodnost, obenem tudi brez ambicij in živi v popolnem in varnem mehurčku. Družina je zanj na prvem mestu – je zgleden oče sinku Williamu in stoodstotno zvest in predan svoji lepi ženi Mel, ki pa svojih profesionalnih ambicij ne skriva. V nasprotju z možem jih postavlja na prvo mesto.
In potem … in potem se zgodi! Joe je nehote priča ostremu sporu svoje žene z družinskim prijateljem Benom, nakar se z njim spre še on in Ben obleži, Joe pa pade v vrtinec laži, prevar, sumničenj, spletk, prevar, preobratov in razkritij. Ja, življenje ne bo nikoli več, kot je bilo. Joe je očitno prevaran, zato dvomi o sebi, sprašuje sebe in ženo, sprejema sklepe in kompromise, oprošča in daje vtis, da ima dovolj potrpljenja in ljubezni, da bo konec srečen. Predvsem se trudi razumeti obnašanje in dejanja svoje soproge. Zakaj? Zanj je družina na prvem mestu – pomeni mu življenje, njej pa je očitno vseeno. In kar je bilo nekoč idila, je postalo nočna mora.
Družbena omrežja
Roman dela drugačen (tudi) odlična vključenost družbenih omrežij. Lažni profili, njihova zloraba, potem so tu lokacije, fotografije, zapisi, ki so ali pa niso verodostojni, ampak tako, kot je preprosto marsikaj odkriti, je enako lahko veliko ponarediti in prikriti. Verjemite, ko boste knjigo prebrali – ali pa morda že vmes – boste šli preverjat nastavitve svojega telefona in družbenih omrežij: komu je dovoljeno kaj videti, kakšna so vaša gesla, kje vas je mogoče slediti in še kaj. Ne, tudi za vas po tej knjigi ne bo nič več, kot je bilo.
Nekaj pomanjkljivosti
Vsaj zahtevnejše bralce bo odvrnil slabo razvit lik Mel, ki je vseeno najpomembnejši stranski lik, in še ena v oči vpijoča siva cona – njun zakon. Pravzaprav skozi cel roman izvemo bolj ali manj to, kar smo opisali – kako se v zakonu počuti on in kako na zakon gleda ona, kaj več od tega pa ne. In kmalu se zdi, da bi poznavanje njunega odnosa osvetlilo dogajanje. Je avtor to storil nalašč ali gre pač za nevešč začetniški pristop, ki ga bo Logan v prihodnje še izpilil, saj bodo pričakovanja po novem romanu zagotovo silna? Poleg tega se na trenutke zdi, da se je avtor malce na silo trudil vzpostaviti neko napetost, suspenz, a je teh delov morda preveč in dramaturški lok tako prepogosto niha. A kljub vsemu naštetemu je knjiga dovolj napeta, da jo boste res težko odložili, dokler ne pridete do konca. In konec ... Preberite sami, seveda.
Objavljeno v reviji Vklop/Stop spored št. 28, 11. 7. 2019