Bruselj bo po besedah Cicikostasa vmesno oceno o izvajanju evropske uredbe, namenjene zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida v avtomobilskem sektorju, opravil že v drugi polovici letošnjega leta, in ne prihodnje leto, kot sicer predvideva uredba.
V okviru revizije bodo preučili, kakšna bo vloga e-goriv pri doseganju ciljev in kakšno vlogo bi lahko imele druge tehnologije, je povedal.
Glavni cilj dogovora pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida
Leta 2023 sprejeta uredba določa cilj 55-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in 50-odstotnega zmanjšanja emisij za nove kombije z letom 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Glavni cilj dogovora pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj v EU ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.

Slovenija
Veliko pustno rajanje v Cityparku s Fehtarji – zabava, glasba in sladke nagrade
"Cilj za leto 2035 ostaja, kar pomeni, da se bomo držali tudi ciljev za leti 2030 in 2025," je še poudaril komisar.
Bo pa komisija še ta mesec predlagala dopolnitev uredbe glede cilja za leto 2025, ki bo proizvajalcem vozil omogočila več fleksibilnosti pri izpolnitvi cilja. Za to bodo imeli več časa.
Ukrepi na področju prehoda na okolju prijazno mobilnost
Če na primer v letu 2025 ne bodo dosegli ciljev, bodo lahko po besedah Cicikostasa manko kompenzirali v letih 2026 in 2027 z večjim zmanjšanjem izpustov. Če bodo v letu 2025 presegli cilje, pa bodo nato v naslednjih dveh letih pod manjšim pritiskom, je ponazoril.
Cicikostas je te ukrepe na področju prehoda na okolju prijazno mobilnost predstavil v okviru akcijskega načrta za okrepitev konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije. Načrt vključuje še podporo za proizvodnjo baterij za električna vozila v Evropi in ukrepe, namenjene spodbujanju razvoja avtonomne vožnje v uniji.