Družbeno omrežje Facebook je v sredo blokiralo vse novice na svoji platformi v Avstraliji. Novic se tako ne da ne deliti, ne ogledati, oziroma na kratko: avstralski uporabniki med brskanjem po Facebooku ne bodo več naleteli na novice. Odločitev vpliva tudi na tuje uporabnike, ki pa ne bodo mogli dostopati do nobenih novic avstralskih medijev.
To je Facebookov odziv na nov avstralski zakon, ki tudi mednarodnim informacijskim korporacijam nalaga, da morajo za uporabo novic plačati. S tem želi avstralski zakonodajalec zaščititi lastno medijsko industrijo, ki zaradi porasti spletnega ogleda novic in upada tiska, pridobi vedno manj sredstev od prodaje. Mnogi mediji so bili zato v preteklih letih prisiljeni v zaprtje.
To je moč, ki jo imajo spletni velikani
Avstralska vlada je potezo Facebooka že javno kritizirala. Po njihovem mnenju gre za jasen prikaz “ogromne tržne moči tovrstnih digitalnih velikanov”. Vpliv na spletno skupnost bo najverjetneje velik, saj Facebook dnevno obišče kar 17 milijonov avstralskih uporabnikov.
Tarča novega medijskega zakona pa ni bil le Facebook pač pa tudi Google. A za razliko od družbenega omrežje se je Google, kljub dolgotrajnemu tarnanju, naposled le dogovoril za posel z avstralskimi mediji. Google je pogodbo sicer podpisal z avstralskim medijskim velikanom News Corp, kmalu pa naj bi posel sklenil še z Australian Broadcasting Corp in Nine Entertainment. Kakšna bo usoda neodvisnih in majhnih medijev, se zaenkrat še ne ve.
Tarča celo meteorološke službe in vladni profili
Facebookova prepoved objavljanja novic je sicer prizadela tudi več avstralskih vladnih in javnih spletnih strani. Tako na platformi zjutraj ni bilo novic, ki opozarjajo na požare, neurja in druge naravne katastrofe, prav tako uporabniki niso mogli deliti vladnih opozoril v zvezi z epidemijo covida-19.
Izbrisane so bile celo nekatere Facebookove strani avstralskih lokalnih oblasti.
Iz Facebooka naj bi medtem že javili, da je pri blokadi opozoril in državnih profilov prišlo do napake, ki jo bodo odpravili.