gradnja

Znano, kdaj naj bi odprli most na Pelješac

A.S./STA
15. 2. 2021, 17.22
Posodobljeno: 15. 2. 2021, 17.22
Deli članek:

Most na hrvaški polotok Pelješac in vse vpadnice bodo odprte za promet najpozneje junija 2022, je med današnjim obiskom gradbišča največjega mostu na Hrvaškem v Komarni napovedal hrvaški premier Andrej Plenković. Danes so postavili prvi del konstrukcije mostu, ki povezuje kopno pri Komarni s prvim stolpom v morju.

Profimedia
Most na hrvaški polotok Pelješac in vse vpadnice bodo odprte za promet najpozneje junija 2022

Plenković je v izjavi za medije ocenil, da je današnji gradbeni poseg pomemben del gradnje mostu, za katero pričakuje, da bo končana do konca letošnjega leta. Vpadnice na most, ki so obenem tudi ceste na Pelješcu, pa naj bi končali do junija 2022.

Kot je poudaril, gre za enega najpomembnejših strateških infrastrukturnih projektov Hrvaške. Most bo s cestno povezavo do skrajnega juga države zagotovil tudi integriteto hrvaškega ozemlja, je dejal. Najbolj južna hrvaška županija, to je dubrovniška, zdaj namreč nima neposredne cestne kopenske povezave z drugimi deli Hrvaške, razen čez ozemlje Bosne in Hercegovine, ki ima izhod na Jadran pri Neumu.

Celotni projekt mostu in vpadnic s kopenske in pelješke strani je ocenjen na nekaj več kot 550 milijonov evrov. Evropska unija je prispevala 357 milijonov evrov, je spomnil Plenković.

Profimedia
Plenković je poudaril, da gre za enega najpomembnejših strateških infrastrukturnih projektov Hrvaške.

Predsednik uprave javnega podjetja Hrvatske ceste Josip Škorić je novinarjem v Komarni dejal, da bodo celino in polotok Pelješac povezali z mostom novembra. Sledilo bo opremljanje mostu do sredine januarja prihodnje leto. Pričakuje, da bodo medtem zgradili vozlišče Brijesta na Pelješcu, ki bo omogočalo cestno povezavo z obstoječimi cestami na polotoku. Tako naj bi marca ali aprila 2020 omogočili uporabo mostu za osebne avtomobile in tovorna vozila z najvišjo dovoljeno maso do 7,5 tone.

Po prvotnih načrtih naj bi kitajska družba China Road and Bridge Corporation (CRBC) most izgradila do julija letos, a so morali dela zaradi pandemije covida-19 podaljšati za nekaj mesecev.

Na Hrvaškem so že bili pripravljeni tudi na scenarij, da bi bil most dokončan za promet precej pred posodobitvijo in izgradnjo vseh načrtovanih cest na Pelješcu. Vpadnice v skupni dolžini 12 kilometrov gradi avstrijska družba Strabag. Grško podjetje Avax medtem opravlja dela na 18 kilometrih obvoznice pri kraju Ston ob stičišču polotoka s celino. Izgradnja cest je zahtevna, saj je na njih predvidenih več predorov, mostov in viaduktov.

Glavni projektant 2,4 kilometra dolgega in 55 metrov visokega mostu je slovenski inženir gradbeništva Marjan Pipenbaher.

Estrada

VR AKTUAL - LMSP ODDAJA 3 - FOTO Jaka Zorman (36 of 58)
Last minute sanjska poroka na Aktualu

Lupljenje krompirja, zavezovanje vezalk in trije plesni izzivi

nina puslar
Izvajalka s skoraj 300 tisoč sledilci

Nini Pušlar ne manjka oboževalcev, kjer koli že nastopa

irena vrckovnik
Kolegice ne gleda kot tekmice

Irena Vrčkovnik zatrjuje da je nemogoče, mogoče

darja gajsek
Uživa, ko poje skupaj s publiko

Vili Resnik: "Želim si dočakati sto let!"

ana-petrič
Naročen poizkus diskreditacije

Slovenka leta Ana Petrič žrtev tako imenovanega 'fishinga'

SanjskaPoroka-clanek-svet
Last minute Sanjska poroka

Glasovanje: Kdo si zasluži 'Last minute Sanjsko poroko'?

Zanimivosti

botoks1 shutter
Instagramov obraz

Najstnice polnila naročijo na spletu in si jih vbrizgavajo kar same

bombažna krpa
Kakšno uporabiti

Krpe za čiščenje doma zahtevajo pravilno vzdrževanje

kajenje_1
Edward Bernays

Freudov nečak je ženske spodbujal h kajenju

ciper_2
Ciper

Vse izgleda kot pred 50 leti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!