Investicije

Hrvaška si obeta milijarde vlaganj iz Kitajske, tudi v Reko

B.K./STA
11. 4. 2019, 13.45
Posodobljeno: 11. 4. 2019, 13.47
Deli članek:

Kitajski premier Li Keqiang je danes v družbi hrvaškega kolega Andreja Plenkovića obiskal gradbišča mostu na Pelješac, ki ga gradi kitajski konzorcij China Road and Bridge Corporation (CRBC). Kitajske družbe pa so izkazale interes tudi za druge infrastrukturne projekte na Hrvaškem.

Profimedia
Andrej Plenković

Li in Plenković sta v Brijesti na polotoku Pelješac simbolično označila konec prvega dela gradnje 2,4 kilometra dolgega mosta, ki bo prometno neposredno povezal skrajni jug Hrvaške s preostankom države. Plenković je izrazil zadovoljstvo z dosedanjim delom kitajskih izvajalcev ter pričakovanje, da bodo gradnjo končali konec januarja 2021, kot je bilo načrtovano.

Gradnja mostu na Pelješac je največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem in obenem najvidnejši znak sodelovanja Hrvaške in Kitajske. EU je za projekt prispevala 357 milijonov evrov ali 85 odstotkov vrednosti.

Železnica od Reke do Madžarske

Na Hrvaškem pričakujejo, da bodo kitajske družbe v prihodnosti še investirale v hrvaško infrastrukturo.

Med drugim je CRBC s podpisom memoranduma o sodelovanju z javnim podjetjem Hrvatske željeznice (Hž) potrdila interes za gradnjo železniške proge med Reko in madžarsko mejo.

Hrvaška z evropskih denarjem - gre za približno 500 milijonov evrov - že gradi posamezne odseke proge na severu države, kitajskim partnerjem pa ponujajo dolgoletne koncesije, če bodo vložili v gradbeno najzahtevnejši del med Reko in Karlovcem, je danes potrdil hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Davor Butković, ki je bil v spremstvu hrvaškega premierja na gradbišču na Pelješcu.

Projekt proge je ocenjen na 1,77 milijarde evrov, hrvaška vlada je pripravljena ponuditi 40 do 50 let koncesij kitajskim partnerjem za železniško povezavo med Reko in Karlovcem. EU je zavrnila financiranje tega dela proge, čeprav je neuradno slišati, da v Bruslju vendarle razmišljajo o uvrstitvi proge v finančno perspektivo po letu 2021.

Hrvaška želi iz evropskih skladov tudi sredstva za gradnjo proge med Zagrebom in Karlovcem, katere vrednost je ocenjena na 315 milijonov evrov. Po hrvaških načrtih naj bi celotno progo med Reko in madžarsko mejo, ki je predvsem pomembna za razvoj reškega pristanišča, končali do leta 2030.

Reuters
Kitajski premier Li Keqiang.

Bo Reka prehitela Koper?

Na Hrvaškem načrtujejo, da bo Reka postala osrednje pristanišče v tem delu Evrope za izvoz evropskega blaga na Kitajsko, kitajske družbe pa že dlje časa razmišljajo o dodatnih vlaganjih v novi kontejnerski terminal na Reki. Razpis za koncesije za reški terminal, ki je znan kot Zagrebška obala, je odprt do 3. maja, tako da bo kmalu jasno, ali so ugibanja o interesu kitajskih družb, o čemer na Hrvaškem govorijo že desetletje, resnična.

Hrvaški mediji poročajo, da je kitajski premier med obiskom v Zagrebu osebno poklical predstavnike ene vodilnih kitajskih državnih ladjedelnic, China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), da bi jih seznanil s krizo v hrvaški ladjedelnici Uljanik. Hrvaški minister za gospodarstvo Darko Horvat je danes na Pelješcu potrdil, da so začeli pogovore s potencialnimi kitajskimi strateškimi partnerji za Uljanik, ki mu grozi stečaj. Horvat je pred kratkim napovedal, da bodo predstavniki CSIS prišli na pogovore na Hrvaško prihodnji teden.

Lastnica pekinške družbe Z-Run WellTon Industry Jiang Yu pa je danes obiskala Kumrovec in tako znova potrdila namero o prevzemu zapuščenih poslopij bivše jugoslovanske politične šole in nekaterih drugih objektov, kot je spominska hiša nekdanjega jugoslovanskega voditelja Josipa Broza Tita, je danes poročal Jutarnji list.

Yujeva v Kumrovcu načrtuje gradnjo Titovega turističnega kompleksa, zanima pa se tudi za gradnjo hotela v Krapinskih toplicah, še navaja zagrebški časnik.

Kitajski kapital pričakujejo tudi v nogometnem klubu Rijeka, ki naj bi v petek s kitajskimi investitorji podpisal pismo o nameri za prenovo legendarnega nogometnega stadiona Kantrida, danes piše Novi list. Projekt za sodoben stadion, ki naj bi imel med 10.000 in 12.000 sedežev, ter spremljevalne vsebine, vključno s hotelom, obstaja od leta 2014. Vrednost prenove celotnega območja stadiona je ocenjena na 50 milijonov evrov.

Estrada

irena vrckovnik
Kolegice ne gleda kot tekmice

Irena Vrčkovnik zatrjuje da je nemogoče, mogoče

darja gajsek
Uživa, ko poje skupaj s publiko

Vili Resnik: "Želim si dočakati sto let!"

ana-petrič
Naročen poizkus diskreditacije

Slovenka leta Ana Petrič žrtev tako imenovanega 'fishinga'

SanjskaPoroka-clanek-svet
Last minute Sanjska poroka

Glasovanje: Kdo si zasluži 'Last minute Sanjsko poroko'?

Moamer Kasumović
Šok v BiH

Znani bosanski igralec Moamer Kasumović obsojen zaradi spolnega napada na mladoletnika

tisti dnevi v mesecu
Podkast

Video: Tisti dnevi v mesecu v drugi sezoni še bolj pikantni in žgečkljivi

Zanimivosti

bombažna krpa
Kakšno uporabiti

Krpe za čiščenje doma zahtevajo pravilno vzdrževanje

kajenje_1
Edward Bernays

Freudov nečak je ženske spodbujal h kajenju

ciper_2
Ciper

Vse izgleda kot pred 50 leti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost