Tragedija v Etiopiji

Pilota sprva sledila priročniku, a brez uspeha

S.R./STA
3. 4. 2019, 10.45
Posodobljeno: 3. 4. 2019, 10.54
Deli članek:

Pilota ponesrečenega etiopskega letala boeing 737 max sta pred nesrečo ravnala v skladu z navodili proizvajalca, a jima letala kljub temu ni uspelo obdržati v zraku.

Reuters
Kovček z obema črnima skrinjicama so prepeljali na francoski urad za preiskave in analize za varnost civilnega letalstva (BEA).

Pilota sta sledila navodilom za izklop sistema za avtomatično preprečevanje izgube vzgona letala (MCAS), a jima kljub temu ni uspelo znova prevzeti nadzora nad letalom, je po navedbah časnika Wall Street Journal povedal vir blizu preiskave. Kot so še pokazali podatki s črnih skrinjic, sta nato znova vklopila sistem in skušala na drug način prevzeti nadzor nad zrakoplovom.

Preiskovalci so sicer pretekli teden potrdili, da se je sistem MCAS aktiviral tik pred strmoglavljenjem letala. Še ta teden naj bi sicer objavili tudi preliminarno poročilo, so sporočile etiopske oblasti. 

Brskala sta po priročniku

Tudi preiskava lanske nesreče letala boeing 737 max 8 družbe Lion Air, v kateri je umrlo 189 ljudi, je pokazala, da sta se pilota borila za nadzor letala, ki je več kot 20-krat spustilo nos proti Zemlji, pilota pa sta ga popravljala nazaj in vmes brskala po priročniku letenja z 737 max 8, ker nista vedela, kaj se dogaja. 

Poseben program v letalu je dobival napačne informacije od senzorja o tem, kam je usmerjen prednji del letala. Računalnik je dobil informacijo, da letijo pokonci, ter ocenil, da lahko pride do izgube vzgona in strmoglavljenja, zato je nos letala nemudoma obrnil navzdol. Pilota sta ga medtem skušala obrniti navzgor. Ni jima uspelo. 

Proizvajalec letal je po tej nesreči izdal posebna navodila, kako ukrepati ob težavah s sistemom za preprečevanje izgube vzgona letala.