Do incidenta je prišlo v nedeljo. Let iz Chicaga do Louisvilla je imel zasedenih preveč sedežev in letalska družba je zato prosila nekaj ljudi, naj sami zapustijo letalo. Za enega potnika je na pomoč poklicala policijo, ki ga je na silo začela vleči iz letala. Možakar je začel kričati, na videoposnetku je eden od potnikov dejal: "O, moj bog, poglejte, kaj počnejo z njim."
Na incident se je odzval predstavnik upravljavca letališča v Chicagu in v izjavi za javnost pojasnil, da "uslužbenec ni delal po pravilih in so ga začasno suspendirali".
Letalska družba je v izjavi za javnost pojasnila, da je bil let prenatrpan, noben od potnikov pa ni želel prostovoljno oddati svojega sedeža. Predstavniki United Airlines so zato izbrali štiri potnike, ki bi morali zapustiti letalo, med njimi je bil tudi omenjen moški, ki tega ni želel storiti.
Po ameriških predpisih ima United vso pravico, da zavrne potnike z letalskimi vozovnicami, če je na let prijavljenih preveč potnikov. V tem primeru morajo dobiti potniki odškodnino. United ima tudi pravico, da z letala odstrani potnike, če ti "ne upoštevajo navodil članov letalske posadke".
Zakaj letalski prevozniki prodajo preveč letalskih kart?
Vsako leto več 10 tisoč ljudi, ki imajo veljavne letalske vozovnice, pred začetkom leta vržejo iz letala. Za nekatere to ne predstavlja večjega problema, a mnogim potnikom lahko to uniči dopust ali izpolnjevanje službenih obveznosti.
Zakaj torej letalske družbe prodajo več vstopnic kot je razpoložljivih sedežev na letalu? Odgovor je preprost, zaradi optimizacije dobička.
Letalski prevozniki uporabljajo natančne statistične izračune in projekcije, s katerimi si zagotovijo kar najbolj optimalno zasedenost sedežev na letalu. Mnogo potnikov let namreč zamudi, ali se na letališču preprosto ne prikaže. To pomeni, da so leti prazni, kar za prevoznika pomeni slab izkoristek. Zato proda več vozovnic in si s tem zagotovi optimalno zasedenost.
Če bi nek prevoznik prodal vse sedeže na letalu s 180 mesti in ceno vozovnice 250 ameriških dolarjev, bi denimo zaslužil 45.000 dolarjev. Če proda še 15 dodatnih vozovnic pa se 15 ljudi ne prikaže pravočasno na letališču, bi mu zaslužek zrasel na 49.000 dolarjev. V kolikor pridejo vsi potniki in mora zato 15 plačati odškodnino in vrniti denar, pa dobiček pade na slabih 37.000 dolarjev.
Ker je v praksi skoraj nemogoče, da se na letalo vkrca 100 odstotkov prijavljenih potnikov, je to iznajdljiva ideja kako povečati dobičke.
Kakšne pravice imamo potniki?
Preveliko število rezervacij se dogaja po vsem svetu, obstajajo pa različne regulacije, glede na to od kod in kam je let namenjen, oziroma v kateri državi ima sedež letalski prevoznik.
Za evropske potnike je pomembna predvsem evropska regulacija, ki se nanaša na vse potnike, ki letijo iz ali v državo članico Evropske unije ter za vse letalske družbe, ki so registrirane znotraj Evropske unije.
Potniki, ki jih premestijo pod temi pogoji so ob vračilu denarja oziroma zagotovilu drugega leta na isto destinacijo upravičeni še do 250 evrov odškodnine pri kratkih in 600 evrov pri dolgih letih. Kompenzacija se zniža za 50 odstotkov, če letalski ponudnik zagotovi drug prevoz na isto destinacijo v roku dveh ur za kratke in štirih ur za dolge lete.