Kot pravi Hando Sinisalu, direktor estonskega podjetja Best Marketing International, ki enodnevne dogodke The Best of Global Digital Marketing organizira po vsem svetu, je izraz »digitalen« zelo širok, saj zajema vse, od viralnih oglasnih filmov, mobilnih aplikacij, družbenih medijev do organizacije (digitalnih) dogodkov. To pa po njegovih besedah dokazuje, da najboljše marketinške akcije vključujejo različne komunikacijske kanale.
Večina oglasov na lestvici je bila nagrajena zaradi svoje kreativnosti. Toda kako dobri so bili njihovi poslovni rezultati? O tem bo Sinisalu skupaj s Carmen Murray, direktorico prodaje in marketinga v južnoafriški podružnici svetovalne družbe za mobilni marketing Mobitainment, govoril na seminarju The Best of Global Digital Marketing, ki bo v ponedeljek, 22. februarja, v GH Union v Ljubljani. Več o dogodku in prijavah nanj najdete tu.
Lestvica 7 največkrat nagrajenih digitalnih akcij v letu 2015 je naslednja:
1. »Kot punca« (»Like a Girl«), agencija: Leo Burnett Toronto, naročnik: P&G, oglaševalec: Kanada
Sicer gre že za relativno staro akcijo, ki pa je dokazala, da se morajo blagovne dotikati perečih družbenih problemov. Na YouTubu je zabeležila že več kot 60 milijonov ogledov.
2. »Montijev božič« (»Monty's Christmas«), agencija: Adam&Eve DDB, oglaševalec: John Lewis, država: Velika Britanija
Božični televizijski oglas iz leta 2014. Sodi med viralne oglasne uspešnice, saj je na YouTubu dosegel že več kot 25 milijonov ogledov. Otroci in simpatične živalce so že od nekdaj zmagovalna formula v oglaševanju in digitalna doba pri tem ni nobena izjema.
3. »Nikejeva hiša mambe« (»Nike House of Mamba«), agencija: AKQA London in AKQA Šanghaj, oglaševalec: Nike, država: Velika Britanija, Kitajska
Tipična inovacija v slogu Nikeja, ki prikazuje, da je Nike pravzaprav tehnološko podjetje. V oglaševanje sodi samo zaradi viralnega učinka filma. Zmagovalna formula pri tem je naslednja: a) ustvarite inovativno napravo ali tehnološko rešitev in b) napnite vse svoje piarovske sile, da bo svet izvedel za vašo inovacijo.
4. »Druga stran« (»The Other Side«), agencija: Wieden+Kennedy, oglaševalec: Honda, država: Velika Britanija
Gre za »pravo« digitalno oglaševanje, saj te ideje ne bi mogli izvesti v nobenem drugem mediju. Film si lahko ogledate na tej povezavi.
5. »Bom, kar hočem« (»I Will What I Want«), agencija: Droga5, oglaševalec: Under Armour, država: ZDA
Podobno kot »Kot dekle« se tudi ta kampanja bori proti spolnim stereotipom in klišejem. Izjemno domiselna kombinacija uporabe spletnega videa in družbenih medijev. V primerjavi z drugimi deli na tej lestvici je ta akcija zabeležila tudi izredne poslovne rezultate.
6. »Med nami« (»Between us«), agencija: &R Team Red Istanbul, oglaševalec: Vodafone, država: Turčija
Dober primer oznamčene mobilne aplikacije, ki je hkrati izjemno koristna. Vodafonu je uspelo ustvariti aplikacijo, ki jo uporabniki resnično potrebujejo, poleg tega pa se ujema z vrednotami blagovne znamke. Še en primer, kako lahko blagovne znamke delajo v dobrobit družbe.
7. »Piratka Penny« (»Penny the Pirate«), agencija: OMD, oglaševalec: Luxottica, država: Avstralija
Italijanski proizvajalec očal Luxottica je ustvaril aplikacijo, ki pri otrokih pomaga zaznati težave z vidom. Po eni strani gre zagotovo za dober primer marketinga s poslanstvom, po drugi strani pa je aplikacija pripomogla tudi k večji prodaji očal.