Ob podpisu pogodbe je stekel tudi postopek za pridobitev soglasja Agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence. "Povezovanje Mercatorja, ki je v lasti Fortenova grupe, in Engrotuša, bo utrdilo položaj obeh trgovskih podjetij ter slovenskim dobaviteljem in zaposlenim prineslo nove razvojne priložnost, koristi iz povezovanja pa bodo imeli tudi kupci. Podpisniki pogodbe so prepričani, da povezovanje obeh podjetij pomeni odlične temelje za prihodnjo rast skupnega podjetja in seveda dolgoročno vzdržnost poslovanja, s katero bodo pridobili vsi deležniki in posledično celotno gospodarstvo," so sporočili iz Mercatorja.
Direktor skupine Tuš Andraž Tuš je v imenu prodajalcev, podjetij Tuš holding in AH Invest 1, poudaril: "Po večmesečnih pogajanjih smo se odločili za prodajo kupcu, ki je po naši oceni najboljša izbira za zaposlene, poslovne partnerje in razvoj osnovne dejavnosti podjetja." Verjame, da bo imelo povezovanje pozitivne učinke za slovensko gospodarstvo.
Predsednik poslovodstva Mercatorja Tomislav Kramarić pa je dejal, da Mercator beleži stabilno organsko rast, pri čemer mu bosta za doseganje poslovnih ciljev pomagala tudi nakup in povezovanje z Engrotušem. "Prepričan sem, da je povezovanje v interesu vseh, od zaposlenih do slovenskih dobaviteljev v celotni verigi," je dejal.
Kot je poročalo Delo, sta v zaključku prodajnega postopka trgovske verige Tuš, ki je v 80-odstotni lasti sklada Alfi in 20-odstotni lasti Mirka Tuša, ostala dva ponudnika, na koncu pa je bila Fortenova prepričljivejša. Ponudila je tudi nekaj višjo kupnino od nemške trgovske verige Rewe.
Mercator ima po javno dostopnih podatkih okoli 460 prodajnih enot, Tuš pa približno 260.
Nobeno od podjetij ni v dobrem finančnem stanju
Časnik piše še, da nobeno od podjetij ni v dobrem finančnem stanju. Mercator sicer še ni objavil poročila o lanskem poslovanju, iz baze Gvin pa je, tako Delo, razvidno, da je trgovec lani v Sloveniji zabeležil 10,4 milijona evrov izgube. Matična družba Mercator je po nerevidiranih podatkih lani ustvarila 1,26 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je tri odstotke več kot predlanskim, dobiček iz poslovanja pa se je zmanjšal za petino na 24,4 milijona evrov.
Engrotuš je medtem lani ustvaril 480,7 milijona evrov prihodkov, kar je 4,6 odstotka več kot leto prej, medtem ko je dobiček iz poslovanja upadel z 9,1 na 1,7 milijona evrov. Podjetje je ob tem zabeležilo čisto izgubo v višini 6,3 milijona evrov (leto prej s čistim dobičkom v višini 4,3 milijona evrov), je razvidno iz objave na Ajpesu. Glede na podatke na svoji spletni strani ima 2600 zaposlenih.
Znamko Tuš je leta 1989 z odprtjem prve trgovine v Slovenskih Konjicah ustvaril Mirko Tuš, ki je dolga leta veljal tudi za najbogatejšega Slovenca. Osnovna dejavnost Skupine Engrotuš je trgovina, ki jo dopolnjujeta dejavnosti gostinstva in nepremičnin. V preteklosti se je skupina ukvarjala tudi s kinematografijo, komunikacijami (Tušmobil) in energetiko (Tuš Oil).
S svetovno finančno in gospodarsko krizo so se pokazale tudi finančne težave te skupine, sledile so odprodaje določenega premoženja, pa postopki preventivnega prestrukturiranja Tuš Holdinga in družb Engrotuš in Tuš Nepremičnine. Z nakupi terjatev je konec leta 2020 več kot 80-odstotni lastnik skupine Tuša in njegov upravljavec postal sklad Alfi. Direktor Engrotuša je danes Dušan Mitič, prokurist pa sin Mirka Tuša Andraž Tuš.