Posel, s katerim bi madžarska energetska skupina Mol s prevzemom družbe OMV Slovenija prišla do mreže bencinskih servisov drugega največjega ponudnika pogonskih goriv v Sloveniji, je pod drobnogled vzela Evropska komisija. Dogovorjena kupnina za 92,25-odstotni delež v družbi OMV Slovenija, v kateri Mol že ima 7,75-odstotni delež, znaša 301 milijon evrov. Pogodba o nakupu je bila podpisana junija lani, Madžari pa bi s poslom prišli do mreže 120 bencinskih servisov v državi, ki je druga največja v državi.Mol ima medtem kot tretji največji ponudnik v Sloveniji 53 bencinskih servisov. Daleč največji ponudnik je Petrol s 318 prodajnimi enotami.
Posel je Evropska komisija v preverbo prejela 13. maja letos, v predhodni preiskavi pa je ugotovila, da bi transakcija lahko močno zmanjšala konkurenco na maloprodajnem trgu za pogonska goriva v Sloveniji. Po pojasnilih Komisije sta namreč Mol in OMV v veliko krajih po Sloveniji neposredna tekmeca, s prevzemom pa bi se izognili konkurenčnim pritiskom. Glede na strukturo in preglednost trga bi po prevzemu, ko bi bila v Sloveniji le dva velika ponudnika, Mol in Petrol, ta dva po oceni komisije še bistveno lažje usklajevala cenovne politike.
Pred novimi igralci visoke ovire
V Bruslju pri tem opozarjajo, da so v Sloveniji stroškovne, administrativne in lokacijske ovire za vstop novih ponudnikov razmeroma visoke, zato se vstop novih igralcev na trg na kratek in srednji rok zdi malo verjeten. Vsi ostali trenutni manjši ponudniki v državi pa imajo zanemarljive tržne deleže.
Ker Mol med predhodno preiskavo ni želel podati nobenih zavez, bodo zdaj v Bruslju izvedli poglobljeno preiskavo. Za odločitev imajo 90 delovnih dni, torej do 28. oktobra.
"Da bi preprečili umetno napihovanje cen na bencinskih servisih zaradi pomanjkanja konkurence, moramo skrbno bdeti nad konsolidacijo na trgu. (...) Pozorno moramo proučiti, ali bi imela spremembe na trgu zaradi predlaganega prevzema učinek na cene in kakovost storitev," je ob tem zapisala podpredsednica Evropske komisije, pristojna za konkurenco, Margrethe Vestager.