Trasa drugega tira

FOTO: Prebili predor Mlinarji, časovnico prehitevajo za 43 dni

S.R./STA
13. 6. 2022, 14.09
Posodobljeno: 13. 6. 2022, 15.16
Deli članek:

Skozi novonastalo odprtino je prvo pogledalo hidravlično kladivo, tako imenovani pikamer, ki je razbil še zadnjo prepreko v predoru Mlinarji.

STA
Na trasi drugega tira prebili prvega od sedmih predorov.

Predor Mlinarji je prvi od sedmih predorov na trasi drugega tira, v katerem je na drugi strani že mogoče videti luč. Izkop predora, ki ga gradijo z napadnega mesta s koprske strani, se je začel septembra lani, pri čemer se tako kot v drugih predorih drugega tira uporablja tehnologija NATM, to je metoda kopanja in ne vrtanja. Gradnja predora je bila ocenjena na sedem milijonov evrov.

Kot je na današnjem slavnostnem dogodku izpostavil infrastrukturni minister Bojan Kumer, ki je obenem spomnil na dolgo brado projekta, mu je v veliko veselje, da lahko ob prevzemu ministrskega mandata prisostvuje tako pomembnemu mejniku. Spomnil je, da se bo z drugim tirom največja prepustna zmogljivost z 94 vlakov povečala na 212 vlakov dnevno, prevozna zmogljivost pa iz sedanjih 14 milijonov na 36,9 milijona ton letno. Hkrati se bo s skrajšanjem razdalje zmanjšal potovalni čas, manjše pa bo tudi breme za okolje in lokalno prebivalstvo.

STA
Na trasi drugega tira prebili prvega od sedmih predorov.

Namesto vode blagostanje

Na slovesnosti je spregovoril tudi predsednik uprave 2TDK Pavle Hevka, ki je izpostavil, da z deli časovnico prehitevajo za 43 dni, hkrati pa so pri predoru Mlinarji prihranili 10 odstotkov predvidenih sredstev. Kot je dejal, so predore kopali že 2000 pred našim štetjem in če so tedaj po njih pripeljali vodo, "bomo po predoru Mlinarji in vseh drugih, ki sledijo, v Slovenijo pripeljali več razvoja in blagostanja za vse nas".

Po Hevkovih besedah so pred dnevi presegli mejo petih kilometrov od skupno 37 kilometrov predorskih cevi. "Pred nami je še precej izzivov, težav in skrbi. Od podražitve materialov do pridobivanja delovnih dovoljenj, a prepričan sem, da bomo vse te izzive dobro obvladovali in jih pravočasno premagali," je zagotovil.

STA
Na trasi drugega tira prebili prvega od sedmih predorov.

Projekt bi se lahko podražil za 100 milijonov evrov

Ob robu dogodka je Hevka pojasnil, da na podjetje 2TDK v luči visokih rasti cen prihajajo tudi zahteve za anekse. "Odkrili smo recept, kako bomo pokrivali te razlike, in sicer kar bo nad 10 odstotkov, bo v domeni naročnika," je dejal. Gradivo je prejšnji teden obravnaval nadzorni svet 2TDK, želja je, da to obravnava še ministrstvo, je dodal.

Hevka je napovedal tudi novelacijo investicijskega načrta, ki je že v pripravi. Po grobi oceni bi se lahko projekt podražil za 100 milijonov, a kot je izpostavil prvi mož 2TDK, "imamo na projektu tudi ogromno prihrankov".

Turški izvajalci so, kot je dodal minister Kumer, zagotovili, da imajo vse pod kontrolo in zagotovljeno dobavo, kar po ministrovi oceni pomeni, da so celotno investicijo dobro načrtovali. "Res pa je, da cene rastejo. Bomo videli, kaj to pomeni za samo investicijo naprej," je dejal.

Na novinarsko vprašanje glede morebitne menjave na čelu 2TDK je Kumer dejal, da bo ministrstvo zahtevalo pregled stanja, kar so storili tudi na ministrstvu. "Osnovno zaupanje je vzpostavljeno, ne bi pa predvideval, kaj se bo dogajalo v prihodnjih mesecih," je dejal. "Iskreno rečeno se ne bojim, nič ne delam narobe, projekt teče. To je v rokah drugih, o tem ne odločam sam," pa je morebitne menjave na čelu 2TDK komentiral Hevka.

STA
Na trasi drugega tira prebili prvega od sedmih predorov.