Le kot skrajni ukrep

Zagovornik načela enakosti svari pred morebitnim ponovnim šolanjem na daljavo

R.T.
16. 11. 2021, 13.38
Posodobljeno: 16. 11. 2021, 13.44
Deli članek:

Otroci so bili zaradi zaprtja šol prekomerno prikrajšani pri pravici do izobraževanja, ugotavlja zagovornik načela enakosti.

Jure Zauneker/Vestnik.si
Fotografija je simbolična.

Kot je v današnjem sporočilu za javnost pojasnil zagovornik načela enakosti Miha Lobnik, razvoj dogodkov, ki so posledica uvajanja ukrepov za zamejitev širjenja novega koronavirusa med otroki in mladostniki v šolah, spremlja pozorno. Ob tem je poudaril, da je v "oceni diskriminatornosti predpisov (odlokov in sklepov), ki so bili podlaga za zaprtje šol zaradi epidemije," ugotovil, da je izobraževanje na daljavo "po kakovosti neprimerljivo s šolanjem v šolskih prostorih." Otroci so bili namreč zaradi zaprtja šol prekomerno prikrajšani pri pravici do izobraževanja. Lobnik zato podpira prizadevanja, da se naredi vse potrebno, da se šole ne bi ponovno zaprle in ne bi bilo znova uvedeno šolanje od doma.

"Dolgotrajno zaprtje šol je imelo diskriminatorne učinke za vse otroke in mladostnike, še posebej negativen učinek pa je imelo na ranljive skupine otrok in mladostnikov," je poudaril Lobnik ter dodal, so "ministrstvu za šolstvo in vladi priporočili, naj možnost zaprtja šol za vse uporabi le v skrajni sili." Priporočili so tudi, da se ukrepi za obvladovanje širjenja novega koronavirusa sprejemajo ob "aktivnem sodelovanju in maksimalnem upoštevanju epidemiološke, pedagoške, psihološke in pedopsihiatrične stroke."

Zagovornik zato ob razvoju dogodkov glede samotestiranja učencev poziva, da se predstavniki vlade, učitelji in starši povežejo na način, da bi se čim več otrok in mladostnikov lahko še naprej udeleževalo pouka v šolah.