Razmetavanje z našim denarjem

Pol milijona evrov za oglaševanje e-vinjet

Mihael Korsika
9. 10. 2021, 08.05
Posodobljeno: 9. 10. 2021, 08.10
Deli članek:

Čeprav je nakup oziroma uporaba vinjete nujno zlo, ki ga mora opraviti vsak prebivalec, če se želi premikati po slovenskem avtocestnem križu, bo Dars kot edini ponudnik vinjet zapravil pol milijona evrov za njihovo promocijo. Vlada je na čelo državne družbe za avtoceste lani poleti postavila tedanjega podpredsednika NSi Valentina Hajdinjaka, uvedba e-vinjet pa je projekt ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca iz NSi.

STA
Valentin Hajdinjak je bil ob imenovanju za predsednika uprave Darsa podpredsednik NSi.

STA
Uvedbo elektronskih vinjet je lani spomladi napovedal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je projekt uvedbe e-vinjet za osebna vozila na slovenski avtocestah in hitrih cestah napovedal lani spomladi. Čeprav je takrat napovedoval, da bomo elektronske vinjete začeli uporabljati 1. decembra letos, je pri projektu prišlo do zamude.

Decembra bodo namreč na voljo le letne elektronske vinjete za osebna vozila in polletne za motorna vozila. Tedenske in mesečne elektronske vinjete bodo na voljo šele februarja, ko bodo priprave na volilno kampanjo za parlamentarne volitve v polnem teku.

Na razpis se je odzval le en ponudnik

Uporaba vinjete je nuja za vsakega voznika, ki se želi ali mora premikati po avtocestnem križu, medtem ko Dars kot edini ponudnik vinjet ocenjuje, da potrebujemo promocijo in informiranje o uvedbi elektronskih vinjet za osebna vozila. Dars bo za promocijo namenil 390.000 evrov brez davka na dodano vrednost. Na razpis, ki se je končal v torek, se je po poročanju Financ prijavil le en ponudnik, družba Pristop.

Izbrani ponudnik bo moral »pripraviti celovito komunikacijsko strategijo, ki bo ustrezno naslovila ključne izzive prehoda na e-vinjeto«, je zapisano v razpisu. Med prvimi tremi komunikacijskimi cilji pa je navedeno informiranje o uvedbi e-vinjete, predstavitev delovanja e-vinjete in usmerjanje ciljnih javnosti k spletnemu nakupu e-vinjete.

Za preverjanje e-vinjet bo prek sistema kamer skrbel računalniški program. Identiteta uporabnikov avtocest ne bo ogrožena, saj bo sistem registrske oznake vozil z veljavno vinjeto izločil iz sistema, zadržal pa bo le oznake vozil brez vinjete.

Za takšno promocijo bo Dars, ki ga vodi vplivni član in nekdanji podpredsednik NSi Valentin Hajdinjak, za slaba pol milijona promoviral projekt ministra za infrastrukturo in vidnega člana NSi Jerneja Vrtovca. Za voznika avtomobila elektronska vinjeta ne prinaša večjih sprememb. Razen morda konec praskanja vinjete z vetrobranskega stekla. Sistem bo namreč v praksi podobno kot danes. Voznik bo na bencinski črpalki, lahko pa tudi prek mobilne aplikacije kupil tedensko, mesečno ali letno e-vinjeto, pred njeno aktivacijo pa bo moral v sistem vnesti še registrsko oznako vozila. Kot že zapisano, bodo letne vinjete na voljo prvega decembra, medtem ko bo kampanja promocije uvedbe elektronskih vinjet trajala kar 16 mesecev z možnostjo podaljšanja, je še razvidno iz razpisa.

Največ posla z ministrstvoma NSi

Iz podatkov aplikacije Erar je razvidno, da so podjetje Pristop in povezane družbe od zadnjih parlamentarnih volitev leta 2018, po spremembi oblasti na začetku leta 2020, okrepile posle s proračunskimi uporabniki. V letih 2018 in 2019 je podjetje Pristop skupaj s povezanima družbama Pristop Media in Consensus v poslih s proračunskimi uporabniki zaslužilo skupno 2,62 milijona evrov. V 18 mesecih aktualne vlade pa je ista skupina prejela 3,42 milijona evrov proračunskih sredstev.

Daleč največji uporabnik storitev Pristopa je ministrstvo za obrambo, ki ga vodi predsednik NSi Matej Tonin. Ministrstvo je Pristopu od marca lani do danes za storitve plačalo dobrih 1.084.000 evrov. Na drugem mestu je še eno ministrstvo, ki ga prav tako vodi član Nove Slovenije. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je pod vodstvom Janeza Ciglerja Kralja Pristopu plačalo slabih 256.000 evrov.