Največja vladna stranka SDS pri oglaševanju objav na družbenem omrežju Facebook največ stavi na objave predsednika stranke Janeza Janše, s katerimi slednji nagovarja strankino volilno bazo in potencialne nove volivce. Stranka SDS je namreč za oglaševanje Janševih facebook objav od 15. aprila 2019 do danes namenila več sredstev kot preostale politične stranke za promoviranje svojih predsednikov.
V tem času je stranka plačala 17.257 evrov za sponzorirane objave, kar v povprečju znese približno 616 evrov na teden. To je za dobrih 100 evrov manj kot trenutno znaša najnižje zagotovljena mesečna plača v Sloveniji. SDS je v zadnjem tednu internetnemu velikanu za Janševo promocijo plačal 279 evrov, je razvidno iz javno objavljenih podatkov facebooka.
Za promocijo Janše več kot za vse preostale predsednike skupaj
Za primerjavo, preostale parlamentarne politične stranke so od 15. aprila 2019 za promocijo objav svojih predsednikov skupno porabile dobrih 5500 evrov. Izmed devetih parlamentarnih strank promocijo predsednikov na facebooku plačujejo le še tri stranke: Nova Slovenija (NSi), Socialni demokrati (SD) in Stranka Alenke Bratušek (SAB).
Druga na lestvici promocijskih objav je predsednica SAB Alenka Bratušek, za katero je stranka v dveh letih in štirih mesecih plačala 3187 evrov. Enak znesek SDS za promocijo Janše porabi v dobrih petih mesecih.
Stranka NSi je za promoviranje predsednika Mateja Tonina na facebooku porabila desetkrat manj sredstev kot SDS, saj je plačala 1772 evrov.
Edina preostala parlamentarna stranka, ki plačuje za facebook promocijo objav svoje predsednice, je SD, ki je od 15. aprila 2019 za ta namen porabila pičlih 570 evrov, torej manj kot SDS za Janšo v povprečju porabi v enem tednu.
Med strankami prva Levica
Pregledali smo še, koliko sredstev namenjajo parlamentarne politične stranke za promocijo lastnih objav. Čeprav je SDS daleč najbogatejša stranka, lani je iz proračuna dobil 1,8 milijona evrov, »drugouvrščena« SD je prejela polovico manj, pa med političnimi strankami ne vlaga največ denarja v oglaševanje lastnih objav.
Od sredine aprila 2019 do danes je v ta namen največ zapravila opozicijska Levica, ki je lani iz proračuna dobila slabih 600.000 evrov. Levica je za lastno oglaševanje na facebooku namenila 16.005 evrov. Socialni demokrati so v tem času namenili 10.833 evrov, šele na tretjem mestu pa je z 9913 evri SDS.
Največja opozicijska stranka LMŠ je plačala 4192 evrov za sponzorske objave na facebooku, le malenkost manj, 4025 evrov, so dali v NSi, v SAB pa so plačali 2599 evrov.
Najbolj skromno financiranje sponzorskih objav je imela v preteklih dveh letih in pol SMC, ki je plačala za skupno 425 evrov objav oziroma dobrih 15 evrov na mesec.