- 82-letni Frančišek iz okolice Škofje Loke že pet let čaka na traktor, ki ga je v celoti plačal
- Še o traktorju 82-letnega gospoda Frančiška Porente
Na osnovi FraMinega reklamnega kataloga kmetijske mehanizacije, ki ga je prejel na dom, se je julija 2014 odločil za nakup traktorja Impodan 404 po zanj ugodni ceni 12.150 evrov. Plačal ga je v celoti ob naročilu, dobil pa naj bi ga v mesecu dni. A minevali so meseci in leta, traktorja še kar ni (bilo), razlogi pa finančne težave podjetja. Z enako zgodbo se je pred kratkim srečal še en kupec FraMe.
Spomnimo, da je trgovina takrat delovala v okviru podjetja Servostan, to pa je pristalo v prisilni poravnavi in nazadnje zaprlo svoja vrata, zato se je nesrečni kupec lahko le obrisal pod nosom, saj mu traktorja nikoli niso dostavili. Pomagali niso niti opomini pred tožbo niti vložena kazenska ovadba zaradi poslovne goljufije, saj jo je tožilstvo zavrnilo z ugotovitvijo, da so se »finančne težave družbe začele po tem, ko je bil denar oškodovanca že nakazan, na njegove pozive, ker traktor ni bil dobavljen, pa so se v družbi Servostan, d. o. o., konkretno odzvaliin tudi pojasnili, da so se znašli v finančnih težavah ter da morajo sprejeti sanacijski načrt.
Po mnenju tožilstva torej ni šlo za prikrivanje ali zavajanje, sprožitev postopka poenostavljene prisilne poravnave in nato sklep o njeni potrditvi pa dokazujeta, da je družba konec leta 2014 zares pristopila k reševanju finančnega stanja. »Glede na takšno dejansko stanje kaznivega dejanja ni mogoče očitati, zato je bilo ovadbo treba zavreči, je pa vsekakor podana civilna odgovornost,« so v zavrnitvi ovadbe zapisali kranjski tožilci.
Kot rečeno, je trgovina FraMa delovala v okviru podjetja Servostan, to pa je bilo 31. avgusta 2018 izbrisano iz registra poslovnih subjektov, torej prisilna poravnava ni bila uspešna, Porenta pa se ni imel več na koga obrniti, zato je ostal brez traktorja.
Po poti nesrečnega kupca traktorja
Da pozna primer Porenta in se z gospodom tudi večkrat sliši, hkrati pa obžaluje, da se je ta znašel v vrtincu finančnih težav zdaj že nekdanjega Servostana, nam je pred dvema letoma dejal ustanovitelj in direktor trgovine FraMa Miran Čuček Bezjak. Ker pa je bil traktor prodan pod blagovno znamko FraMa, je uslužno dodal, da išče variante, kako bi Frančišek Porenta po več letih le dočakal svoj plačani traktor.
Ali je Porenta v tem času traktor dobil ali ne, nismo izvedeli, saj nam ga ni uspelo priklicati, prav tako nam tega ni ne potrdil ne zanikal Čuček Bezjak, ki bi se nam gotovo z veseljem pohvalil, če bi rešil več let trajajočo agonijo gorenjskega kmeta, za katero je vsaj moralno, če ne tudi formalno, odgovorna družina Čuček Bezjak.
A trgovine FraMa se nismo znova »lotili«, ker bi nam v poletnem času kislih kumaric zmanjkalo drugih tem. Nikakor ne, kaže namreč, da ustanovitev novega podjetja ni prinesla tudi novega načina poslovanja, saj se več kot očitno nadaljujejo stare prakse. Na naše uredništvo se je obrnil Dušan Potočnik, ki je zakorakal po poti nesrečnega kupca traktorja.
Goljufanje kupcev?
»Lani maja sem v FraMi naročil kosilnico Muta in zanjo po predračunu, ker tako pač poslujejo, plačal 3400 evrov. Rok dobave je bil od 20 do 30 dni, torej bi moral kosilnico dobiti najpozneje do konca junija. To se ni zgodilo, prodajalec pa se na moje večkratne pozive o dobavi naročenega in plačanega ni odzval, vrniti pa ni hotel niti kupnine. Zato sem ga prijavil dravograjskemu tržnemu inšpektoratu, ki je po neuspešnem posredovanju predal postopek na celjsko sodišče za izterjavo kupnine.«
Od takrat je minilo že leto dni, Potočnik pa še vedno nima ne kosilnice ne denarja. »Verjamem, da z gospodom, ki že od leta 2014 čaka na svoj traktor, nisva osamljena primera, me pa hkrati čudi, kako je mogoče, da lahko nekdo pri nas tako goljufa ljudi in nemoteno dela dalje po sistemu staro podjetje, novo podjetje, ista imena. Koga pravzaprav ščitijo institucije, ki bi morale biti na strani potrošnika?« se je maja letos jezen in razočaran spraševal Potočnik.
Direktor se brani
Takrat smo se takoj obrnili na direktorja Čuček Bezjaka, ki pa zaradi bolezni ni bil dosegljiv za kakršnekoli izjave. Obljubil nam je, da nas bo poklical takoj, ko bo zdrav. Po dobrih dveh mesecih čakanja in večkratnih neuspešnih poskusih smo ga le priklicali.
»O konkretnem primeru vam zdaj ne morem ničesar povedati, saj sem do 18. avgusta na dopustu. Pokličite me po tem datumu, ko bom imel pri sebi več informacij. Je pa dejstvo, da je za nami težko leto. Devet mesecev smo bili zaprti, na tržišču so se pojavile težave z dobavami izdelkov in zlasti z dodatnimi deli. Prizadevamo si za to, da rešimo vse take primere, in sicer s kompenzacijami, za kar smo si zadali tudi rok – med 15. septembrom in 30. oktobrom letos,« je še dejal lastnik FraMe.
Propad zloglasnega Servostana, FraMa je ostala
Kot rečeno, je trgovina FraMa delovala v okviru podjetja Servostan, to pa je bilo 31. avgusta 2018 izbrisano iz registra poslovnih subjektov, torej prisilna poravnava ni bila uspešna. A zgodba tu še ni končana. Če je propadel Servostan, pa za seboj ni potegnil tudi trgovine, saj slednja deluje še naprej, le da tokrat pod okriljem novoustanovljenega podjetja FraMa, d. o. o., katerega lastnik in direktor je Čuček Bezjak. Poslovnih odločitev Servostana že pred dvema letoma ni želel komentirati, ker naj bi bil v njem, kot je takrat povedal, samo zaposlen, ne pa tudi odgovorna oseba. Formalno to sicer drži, saj je bila takrat direktorica Servostana njegova soproga Mojca Čuček Bezjak, primarna dejavnost podjetja pa je bilo upravljanje z lenarškimi stanovanji. V tistem času je bilo podjetje vpleteno v veliko lenarško afero rezervni sklad, v kateri naj bi vodstvo izpraznilo celotni rezervni sklad 400 etažnih lastnikov, ki jim je nato zaradi neplačanih obveznosti grozil celo izklop ogrevanja in vode. V skladu privarčevanega denarja lastniki niso nikdar dobili nazaj, zaradi tega pa so padale tudi kazenske ovadbe.