Agencija se ne odziva

Zakonca vplačala križarjenje na Karibe, ki se potem nikoli ni zgodilo

Polona Krušec
1. 6. 2021, 06.20
Deli članek:

Naše uredništvo je poklicala bralka iz Štajerske in pričala o krivici, o tem, da se počuti ogoljufana. Izkušnjo želi deliti s širšo javnostjo, da bo previdnejša od nje. Kaj se je zgodilo? Denarja za vplačano križarjenje, ki ga je izvajalec potovanja odpovedal, namreč do zdaj še ni prejela ...

Profimedia
Potovanje s križarko bi se za dvojico začelo v Miamiju v ZDA in se končalo na Karibih.
KDO SO?
Očitki naše bralke se nanašajo na turistično agencijo CFC Križarjenja podjetja Aeromar s sedežem v Portorožu. Gre za družinsko podjetje družine Mihaić, ki je na trgu prisotno že dolgo.

Ženska (njene podatke hranimo v uredništvu, op. p.) je dejala, da sta z možem decembra 2019 vplačala okoli 3000 evrov za križarjenje iz ZDA do Karibov. Na križarjenje bi morala 23. februarja lani, a je po njenih besedah agencija potovanje odpovedala zaradi negotovih razmer v svetu, saj se je takrat ravno začelo širjenje novega koronavirusa.

Aranžma sta zakupila pri turistični agenciji CFC Križarjenja podjetja Aeromar s sedežem v Portorožu. Gre za družinsko podjetje družine Mihaić, ki je na trgu prisotno že precej časa. Oglašujejo se kot turistični ponudnik, specializiran za križarjenja, ki ima, tako piše na njihovi spletni strani, »v ponudbi vse večje svetovne ladjarje z več kot 6000 križarjenj po vseh morjih sveta, 85 odstotkov vseh ladijskih povezav v Evropi; z mednarodno IATA-licenco pa čez osem milijonov letalskih prevozov z odhodi z vseh koncev sveta«.

Odpoved tik pred zdajci

Kot je mogoče razbrati na njihovem spletnem mestu, se predstavljajo »kot prvi in vodilni portal pri posredovanju križarjenj in vseh vrst ladijskih prevozov naših članic. Z dolgoletnimi izkušnjami in mednarodnimi priznanji za izredne dosežke v panogi križarjenj se Cruise-ferry-center.com uvršča med prve spletne strani turističnih agencij pri nas,« je še zapisano na njihovi spletni strani.

Agencija jo je, kot poroča naša bralka, pet dni pred odhodom na križarjenje obvestila, da potovanje odpoveduje zaradi negotovih razmer v svetu zaradi virusa in da ji lahko vrnejo denar oziroma ji ponujajo vrednotnico v znesku, ki sta ga plačala za križarjenje, ki se ni zgodilo. Po besedah sogovornice vrednotnice z možem nista želela sprejeti. Kljub temu jima jo je agencija poslala po elektronski pošti. Bralka je dejala, da sta jo pisno zavrnila in še enkrat zahtevala vračilo denarja. A od takrat vplačane vsote nista dobila. Z njimi sta od odpovedi potovanja do danes, kar je že dobro leto, večkrat poskušala vzpostaviti stik; pisno in telefonsko, »a se nikoli nihče ne odzove,« je dejala sogovornica.

Dreamstime
Križarjenje je za Štajerca splavalo po vodi. Denar zanj pa tudi, kot kaže (fotografija je simbolična)

Kaj naj storita?

V zvezi z vračilom denarja za potovanje, ki je bilo odpovedano zaradi koronavirusa, Tržni inšpektorat Republike Slovenije (TIRS) pojasnjuje, da so lahko organizatorji potovanj za vsa potovanja, ki so bila odpovedana do 31. maja 2020 zaradi izrednih in nepredvidljivih okoliščin, ki jih povzroča epidemija, potrošnikom namesto vračila kupnine izdali vrednotnice v višini vplačanega zneska. »Potrošniki so pri tem imeli dve možnosti, in sicer, ali so se z izdajo vrednotnice strinjali ali pa so izdajo vrednotnice zavrnili. Tisti, ki so se z izdajo vrednotnice strinjali, jo lahko unovčijo za katerokoli drugo potovanje pri istem organizatorju, in sicer v 24 mesecih od izdaje. Če v 24 mesecih od izdaje pri organizatorju ne najdejo nobenega ustreznega potovanja, lahko v 14 dneh po poteku 24 mesecev od izdaje vrednotnice od organizatorja potovanja zahtevajo izplačilo zneska, na katerega se glasi vrednotnica,« razložijo.

Danes jim morajo vrniti denar

Organizator potovanja, kot razlagajo v nadaljevanju, mora nato v 14 dneh po prejemu takšnega zahtevka potrošniku izplačati denarna sredstva. »Velja poudariti, da pri tistih, ki so se z izdajo vrednotnice strinjali, čas za njeno izplačilo še ni potekel (to se bo zgodilo leta 2022). Tistim, ki se z izdajo vrednotnice niso strinjali in so o tem tudi obvestili organizatorja potovanja v nekem času po izdaji vrednotnice (torej že v letu 2020), pa mora organizator potovanja do vključno danes, 31. maja 2021, vrniti vplačana sredstva,« informacije preda tržni inšpektorat.

Ne smejo nas siliti

Z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) so poudarili splošno vodilo, ki si ga je kot turist vredno zapomniti: »Ne glede na to, ali se za odpovedano potovanje uporabljajo določbe interventnega zakona ali ne, lahko potrošnik v primeru odpovedi potovanja s strani organizatorja potovanja zahteva vračilo vseh vplačanih zneskov. Razlika je le v roku vračila, saj je interventni zakon rok za vračilo podaljšal na 12 mesecev od prenehanja epidemije namesto 14 dni od odpovedi pogodbe, kot to določa Zakon o varstvu potrošnikov. Odločitev za morebitno ponujeno vrednotnico s strani organizatorja potovanja pa mora biti vedno svobodna odločitev potrošnika in se ga v sprejem vrednotnice ne sme siliti. Potrošniki, ki menijo, da so jim bile s strani organizatorja potovanja oziroma turistične agencije kršene pravice, lahko podajo prijavo na tržni inšpektorat,« so poudarili. Da se bo obrnila na TIRS, je potrdila tudi naša bralka.

To ni bilo prvič

Ob koncu dodajmo še, da se je o čudni praksi omenjene portoroške agencije že večkrat govorilo. Najglasneje leta 2018, ko je RTV SLO razkrila, da je bilo nekaj deset Slovencev z vseh koncev države »nategnjenih« s strani te agencije. Tudi oni so podobno kot naša sogovornica rezervirali križarjenje in zanj plačali več tisoč evrov. Tik pred odhodom pa so jih z agencije obvestili, da preklicujejo potovanje. Denarja agencija turistom po poročanju nacionalne televizije ni vrnila v zakonsko določenem času. Za pojasnila o odpovedi potovanja naši bralki in v zvezi z vračilom denarja smo se na agencijo in njeno vodstvo obrnili tudi mi, vendar se na tri telefonske številke, ki jih imajo objavljene na spletni strani, več dni ni oglasil nihče …