SouthEast Airlines

Slovenija dobiva novo letalsko družbo. Bo nadomestila Adrio?

J.P./STA
23. 2. 2021, 09.57
Posodobljeno: 23. 2. 2021, 10.02
Deli članek:

Na katerem letališču bo imel novi prevoznik bazo, se še niso odločili.

Profimedia
Letalska družba SouthEast Airlines bo v začetni fazi ponujala predvsem čarterske prevoze z letali Airbus A320 (fotografija je arhivska).

Slovenija dobiva novo letalsko družbo z imenom SouthEast Airlines, ki bo v začetni fazi ponujala predvsem čarterske prevoze z letali Airbus A320, poroča spletni letalski portal Sierra5. Najprej se bo osredotočila na trge v EU, prvi komercialni let z uporabo lastnega certifikata letalskega prevoznika pa načrtuje za začetek letošnjega junija.

Med ustanovitelji in člani vodstvene ekipe novega letalskega podjetja s sedežem v Trbovljah so po navedbah portala izkušeni prometni piloti in inštruktorji na potniških letalih, letalski inženirji in mehaniki ter specialisti s področja financ in ostalih letalskih podpornih storitev. V začetni fazi se bo družba usmerila v ponudbo visokokakovostnih čarterskih prevozov in za namene ostalih letalskih družb kot najem letala oziroma t. i. ACMI najem.

Kot je za portal povedal soustanovitelj podjetja Blaž Berdnik, so priprave na projekt trajale približno 20 mesecev. "Januarja smo s prvim uradnim razgovorom na Javni agenciji za civilno letalstvo RS tudi uradno potrdili naše namene za vzpostavitev nove letalske družbe s sedežem v Sloveniji," je dejal.

SouthEast bo svoje operacije začel z enim letalom v povsem ekonomskem razredu, predvidoma že letos pa bodo floti dodali še eno. Enotna potniška konfiguracija letal omogoča prevozniku najprimernejši in najenostavnejši vstop na trg za potrebe čarterskih letov. Prvi komercialni let z uporabo lastnega certifikata letalskega prevoznika nameravajo opraviti v začetku letošnjega junija.

gen-i, elektrika, električna-energija, sončna-elektrarna

Gospodarstvo

Maksimalna energetska neodvisnost s paketom Pametna samooskrba

Družba se bo v prvi fazi osredotočila na trge v EU. Berdnik je poudaril, da so že podpisali pogodbo za "precej zahteven čarterski program" za poletje 2021.

Prevoznik je že začel tudi izbor in šolanje letalskih posadk. V začetni fazi predvidevajo zaposlitev od treh do štirih celotnih posadk za prvo letalo, kar skupaj z zemeljsko podporo, ki obsega operativni in komercialni del, pomeni okoli 35 zaposlenih. Vsaka nadaljnja širitev bo število zaposlenih povečala za dodatne tri do štiri posadke za vsako dodano letalo. Običajno število članov v eni posadki za letala tipa Airbus A320 je šest, dodatno se jim zaradi operativnih zahtev lahko pridruži še član tehnične podpore.

Na katerem letališču bo imel novi prevoznik bazo, se še niso odločili. Kot je pojasnil Berdnik, tudi ni nujno, da bo to ves čas isto letališče. Zbiranje ponudb in pogajanja se bodo sicer začela v prihodnjih tednih.

Ali bi nova letalska družba lahko postala novi slovenski nacionalni letalski prevoznik, za zdaj ostaja neznanka. Država je od stečaja Adrie Airways brez nacionalnega prevoznika, vlada pa letalske povezave spodbuja tudi z državnimi subvencijami.

Zanimivosti

blazina
Sveža postelja

Za sladek spanec primerno vzdržujte odeje in vzglavnike

žafran v kulinariki
Rastline v kulinariki

Žafran je nekoč slovel kot zdravilo, danes kot začimba

rep08-2025_naslovka
Zanimivosti

Koga se boji Janez Janša: predsednik SDS na shod Ruparjevih upokojencev prišel v spremstvu telesnih stražarjev

Roškar, Glorija in Tijan
Posebna gosta

Na počitnicah pri Roškarju: Navihana osnovnošolca zabavala voditelja

opuncija
Indijska figa

Zdrav sadež, ki ima pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja ožilja

Rakek_emb_skupina03
Zanimivosti

Prihodnost farmacevtske embalaže: Inovativni pristopi DS Smith Slovenija na sejmu Pharmapack 2025