Glavna cesta skozi Kidričevo in ceste, ki se nanjo navezujejo, se bodo težkega tovornega prometa razbremenile šele po izgradnji obvoznice. A dotlej tovornjakov s cest, ki vodijo do kidričevske gospodarske cone, ni mogoče umakniti. Najoptimalnejša rešitev za prometne zamaške pred Talumom je, da vozniki tovornih vozil dosledno upoštevajo navodila o uporabi vzporednega cestnega pasu, ki so ga v Talumu oblikovali prav zato, da tovornjaki pred vhodom v tovarno ne bi čakali na cesti, temveč na pasu vzporedno z njo. »Regionalna cesta mimo Taluma ni občinska, tudi ni v lasti Taluma, zato vsakršno poseganje ali urejanje prometa na tej cesti ni v naši domeni, ampak izključno v domeni pristojnih organov. Z namenom zagotovitve pretočnosti je Talum sam uredil odstavno nišo, prek katere je dovoljen vstop tovornim vozilom. Vsi prevozniki, namenjeni k nam, so bili o pravilnem razvrščanju obveščeni, a žal nekateri tudi ne upoštevajo naših navodil in vstopajo v industrijsko cono neposredno s ceste,« so pojasnili v Talumu.
Preobrat pri izbiri izvajalca za obvoznico
Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) je objavila odločitev o izbiri izvajalca del za gradnjo kidričevske obvoznice. Pritožba hrvaškega ponudnika GP Krk v konzorciju s slovenskim gradbenikom Trgograd je bila uspešna. Tako kaže v sredo objavljena odločitev o oddaji del, ki sicer še ni pravnomočna. Trenutno teče osemdnevni pritožbeni rok.
Razpisni postopek za izbiro izvajalca del na kidričevski obvoznici se je začel v začetku leta. Na razpis se je prijavilo sedem ponudnikov. DRSI je izbrala partnerja z najugodnejšo ponudbo, to sta bila rogaški Kit-Ak in slovenjebistriški Map-Trade. Vrednost ponudbe je bila 8,2 milijona evrov. Hrvaško podjetje GP Krk, ki nastopa v konzorciju s podjetjem Trgograd, je predložilo drugo najugodnejšo ponudbo, v znesku 8,9 milijona evrov. Ker sta GP Krk in Trgograd odločitvi DRSI, da bi obvoznico gradila Kit-Ak in Map-Trade, oporekala, je zadeva pristala na Državni revizijski komisiji. Temeljni očitek na odločitev o izbiri izvajalcev se je nanašal na neustreznost referenc in nedoseganje z razpisom zahtevanih tehničnih ter kadrovskih virov.
Največja gneča ob torkih in četrtkih
»Iz naših evidenc in spremljanja statističnih podatkov je razvidno, da je obremenitev največja med torkom in četrtkom, nikakor pa ne enakomerno ves delovni teden. Zaradi ukrepov za upočasnitev in zaustavitev širjenja koronavirusa ter omilitev negativnih posledic, ki smo jih sprejeli v Talumu, to povzroča dodaten pritisk na pretočnost vhoda v industrijsko cono. Z 21. septembrom smo po napovedi vlade, da bo treba ob vstopu v delovne prostore meriti temperaturo zaposlenih in obiskovalcev, začeli tudi testno merjenje temperature,« so še povedali v kidričevski tovarni aluminija in dodali: »Naj ob tem izrazimo prepričanje, da je vseeno veliko bolj spodbudno za vse nas, da v tovarno vstopa več tovornjakov, kot jih je v obdobju epidemije koronavirusa. Čim hitrejše okrevanje gospodarstva, ki se kaže tudi v povečanem prometu v tovarno, si lahko samo želimo.«