Kot poroča portal, je pandemija po vsem svetu prizemljila na tisoče potniških letal, ki so bila doslej parkirana na mnogih letališčih, kjer pa po vnovični vzpostavitvi letalskega prometa ne bo prostora za vse. Ker se potniški promet še nekaj časa ne bo povrnil na raven izpred treh mesecev, bo odvečna letala potrebno nekje parkirati.
Aero4M je sicer certificirana organizacija, ki ponuja linijsko vzdrževanje za srednje in dolgoročno parkirana letala. Takoj lahko servisirajo družino letal ATR, EMB 135/145, CRJ in Airbus A320, po želji pa lahko preko njihove mreže izvajalcev dodajo dodatne vrste letal.
Kot ob tem še piše portal, se mariborsko letališče nahaja v osrednjem delu Evrope, z 2500 metri vzletno-pristajalne steze in veliko platformo pa lahko sprejme vsa ozkotrupna in manjša širokotrupna letala ter ponudi konkurenčne cene glede na individualne potrebe.
Ministrstvo išče novega upravljalca
Ministrstvo za infrastrukturo sicer načrtuje pridobitev novega dolgoročnega upravljavca letališča, zato je že pripravilo študijo izvedljivosti iskanja možnih rešitev ter v skladu z ugotovitvami tudi objavilo javni poziv promotorjem k oddaji vloge o zainteresiranosti za izvedbo javno-zasebnega partnerstva. Kot so za STA sporočili že pred časom, so nezavezujoče ponudbe oddali trije ponudniki, kdo so, pa niso povedali.
Na poslansko vprašanje mariborske poslanke Lidije Divjak Mirnik so na ministrstvu prejšnji teden še odgovorili, da nadaljujejo s pripravo osnutka koncesijskega akta, šele ko bo ta sprejet, pa bodo lahko izpeljali postopke za izbor upravljavca letališča. Sklenitev najemne pogodbe namreč zakon, ki ureja razpolaganje s stvarnim premoženjem države, ne dopušča.
V sporu z nekdanjimi kitajskimi najemniki
Medtem država ureja tudi stvarno-pravna razmerja z lastniki nekaterih nepremičnin v okolici letališča, sicer tudi nekdanjimi kitajskimi najemniki. Po prepričanju ministrstva ima država na nepremičninah ustanovljeno služnostno pravico na podlagi veljavno sklenjene pogodbe, ki je vpisana tudi v zemljiško knjigo. Temu družba Aerodrom Maribor oziroma njeni kitajski lastniki sicer nasprotujejo in so na mariborsko sodišče vložili tožbeni zahtevek.
Na infrastrukturnem ministrstvu zagotavljajo, da nameravajo skupaj z izbranim upravljavcem posodobiti letališče glede na potrebe sodobnega civilnega potniškega in tovornega prometa ter oživiti letališko in neletališko infrastrukturo.
V zvezi s postopkom sprememb državnega prostorskega načrta so pojasnili, da zaradi upoštevanja pripomb javnosti in nosilcev urejanja prostora po javni razgrnitvi študije variant načrtujejo racionalizacijo predhodno načrtovanih ureditev.
V ta namen so pripravili nova izhodišča, ki predvidevajo le posodobitev letališča v skladu z načrtovanim prometom in varnostnimi zahtevami. V sodelovanju z ministrstvom za okolje, ki vodi postopek priprave načrta, si prizadevajo, da bi uredbo za sprejem na vladi pripravili že v začetku leta 2021.