normalni pogoje za delo

Prevozniki pozivajo k rahljanju higienskih priporočil v potniškem prometu, saj so ta "neživljenjska"

A.S./STA
2. 6. 2020, 16.45
Deli članek:

Prevozniki, združeni v panožnih sekcijah pri GZS in OZS, pozivajo k rahljanju higienskih priporočil v potniškem prometu, saj so ta "neživljenjska". Od infrastrukturnega ministrstva in NIJZ pričakujejo, da jim po koncu epidemije omogočita normalne pogoje za delo, v nasprotnem bo v panogi avtobusnih prevozov ogroženo prek 3000 delovnih mest.

Bobo
Prevozniki, združeni v panožnih sekcijah pri GZS in OZS, pozivajo k rahljanju higienskih priporočil v potniškem prometu, saj so ta "neživljenjska".

Avtobusni prevozniki smo pričakovali, da se bodo priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) za prevoz potnikov v cestnem prometu s 1. junijem, ko se je uradno končala epidemija, spremenila oz. prilagodila, so v skupnem odprtem pismu, naslovljenem na ministra Jerneja Vrtovca in direktorja NIJZ Milana Kreka izpostavili sekcija avtobusnih prevoznikov pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS).

Kot so poudarili, so se glede priporočil že večkrat obrnili na pristojne institucije, a odgovora niso prejeli. "Položaj avtobusnih prevoznikih je brezizhoden, saj se soočajo s padcem naročil in tremi meseci brez možnosti ustvarjanja prihodkov. S koncem epidemije pa še vedno ne morejo normalno izvajati svojih storitev zaradi neživljenjskih in ekonomsko neupravičenih priporočil NIJZ za prevoz potnikov v cestnem prometu," so kritični v odprtem pismu.

Med drugim prosijo za odgovor glede higienskih priporočil za izvajanje javnega potniškega prometa s kombiji, ki se največkrat uporabljajo za izvajanje posebnih linijskih prevozov (šolski prevozi in prevozi delavcev na delo). Trenutno veljavna priporočila so namreč po oceni sekcij povsem neživljenjska, saj se z navedenim vozilom lahko prepeljeta le dva potnika.

"Avtobusni prevozniki zahtevamo takojšnje odgovore NIJZ in spremembo oziroma prilagoditev priporočil za prevoz potnikov v cestnem prometu, da bodo podjetja lahko začela z nemotenim izvajanjem svojih storitev in da bodo lahko zagotavljala ustrezno varnost potnikov," so sklenili odprto pismo.