En način, kako vzpodbujati prodajo novih avtomobilov, so državne subvencije. So pa potrošniške organizacije do tovrstnih akcij zadržane – še zlasti v času, ko se Evropa pripravlja na zagon napovedanega Zelenega dogovora.
Kdo bi se bogatil?
Subvencioniranje nakupa avtomobilov so v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) označili za dvorezni meč. Zapisali so tudi, da gre za nekaj, česar se je treba lotevati z veliko stopnjo previdnostjo, kar še posebej velja za države brez lastnih avtomobilskih znamk, med katere sodi tudi Slovenija. Takšna subvencija bi, tako ZPS, posredno bogatila države, v katerih so sedeži avtomobilskih tovarn. Izpostavili so tudi, da je slovenski trg premajhen, da bi šlo pričakovati, da bi močno povečana prodaja pri nas lahko vplivala na proizvodnjo, ter dodali, da takšne subvencije običajno dosežejo le tiste potrošnike, ki bi v naslednjem letu ali dveh tako ali tako kupili avtomobil, četudi brez subvencije.
ZPS zato slovensko vlado poziva:
- "Da se odreče subvencioniranju nakupa novega avtomobila, ta denar pa raje nameni vzpodbujanju trajnostnih oblik mobilnosti, še zlasti kolesarjenja in javnega prevoza, ki bo po epidemiji koronavirusa potreboval vrsto vzpodbud in aktivnosti za pridobitev ponovnega zaupanja.
- Če se že odloči za subvencioniranje avtomobilov, naj bo subvencija namenjena zgolj avtomobilom z izpusti ogljikovega dioksida, nižjimi od 95 gramov na kilometer, kar je zahtevano povprečje za letos prodane avtomobile v Evropski uniji.
- Sprejeti je treba dolgoročno strategijo vzpodbujanja premika v trajnostno mobilnost. Ad hoc zniževanje subvencij za električne avtomobile in celo ukinjanje subvencij za priključne hibride, ki smo ga bili deležni v letošnjem marcu, vsekakor niso dobri signali za kupce avtomobilov na alternativni pogon."
Stroški se bodo izenačili
ZPS napoveduje, da se bodo stroški nakupa uporabe avtomobilov s klasičnim in električnim pogonov v naslednjih petih letih izenačili. Subvencija Eko slada za nakup električnih avtomobilov pri nas sicer znaša 6000 evrov.