Minister Zdravko Počivalšek ob robu dogodka ob 150-letnici industrijske proizvodnje jekla na Slovenskem ni želel biti bolj natančen o tem, kako bi lahko dosegli prestrukturiranje družbe, ki je od leta 2016 v lasti nemškega finančnega sklada. "Vse je možno, če se hoče," je dejal. "Zadeve niso enostavne, lastništvo pa tu ni pomembno. Nujno je preučiti linije, hitro ukrepati, narediti finančno prestrukturiranje, se dogovoriti z upniki in izkoristiti potencial zaposlenih, da bo podjetje začelo popolnoma na novo," je še dodal.
To je sicer le ena možnosti. Druga je propad družbe, kar bi na kratek rok precej škodovalo slovenskemu gospodarstvu, ne le turizmu, na srednji in dolgi rok pa bi Adrijine linije najbrž prevzele druge letalske družbe. S tem bi sicer izgubili velik potencial in znanje usposobljene delovne sile.
Vodstvo družbe je že spomladi seznanilo ministrstvo s težavami in jih prosilo za pomoč. Kot je poudaril minister, bi država še lahko pomagala Adrii Airways znotraj zakonskih možnosti in na način, da to ne bi bila nedovoljena državna pomoč. "Lahko bi jim pomagali na področju promocije, vendar smo od njih zahtevali jasen posloven načrt. Brez tega, da vemo, kaj se bo z njimi zgodilo danes, jutri in pojutrišnjem, država ne more dati niti evra," je bil jasen. Vendar pa jim družba tega v štirih mesecih ni bila sposobna zagotoviti.
Smele napovedi, nato pa ...
Ob tem so na ministrstvu spomnili, da je lastnik letalskega prevoznika ob nakupu napovedal, da bo družbo prestrukturiral, ohranil slovenskega nacionalnega prevoznika in ga razvijal tudi v prihodnje ter s tem omogočil dolgoročne pozitivne učinke na proračun, slovensko gospodarstvo, razvoj stroke in vse deležnike družbe.
"To se več kot očitno ni zgodilo, zato obžalujemo, da se skuša državo sedaj prikazati kot glavnega krivca za nastale težave podjetja. Nesprejemljivo je, da lastnik na eni strani postavlja kratke roke za odziv države, na drugi pa sam v štirih mesecih ne predloži poslovnega načrta, ki je osnova za kakršenkoli korak, ki ga lahko naproti podjetju v očitnih težavah naredi država," so dodali.
Ob tem so spomnili, da je Adria Airways leta 2011 s strani države in bank upnic dobila 70 milijonov evrov. Evropska komisija je v postopku verifikacije odločila, da je bila dokapitalizacija izvedena v skladu z evropskimi pravili državnih pomoči na področju reševanja in prestrukturiranja podjetij v težavah. Pred iztekom desetih let od obdobja od zadnje pomoči tako ne more prejeti nove pomoči države. "Ko bo Adria Airways poslovala na zdravih temeljih, bo lahko prosila tudi za druge pomoči, saj jih do takrat ne more prejeti," je še dodal minister Počivalšek.