Eden od motivov za povečano precepljenost je prav naraščanje števila okužb z virusom ošpic.
V obdobju med januarjem 2018 in majem 2019 je 49 od 53 držav evropske regije skupaj poročalo o več kot 160.000 primerih ošpic in več kot sto primerih z ošpicami povezanih smrti, kar je po oceni Svetovne zdravstvene organizacije vlivalo na povišanje precepljenosti proti ošpicam na starti celini.
V evropski regiji Svetovne zdravstvene organizacije je bila tako v letu 2018 dosežena 91-odstotna precepljenost z drugim odmerkom cepiva proti ošpicam. S tem je bila že drugo leto zapored dosežena rekordna precepljenost v regiji, je zapisano na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje.
»To je dobrodošel znak, da vse večje število staršev izbira cepljenje kot najbolj varen način, da zaščitijo svoje otroke pred resnimi boleznimi, ki jih je mogoče preprečiti s cepljenjem,« ugotavlja inštitut. Eden od motivov za povečano precepljenost je ponovno pojavljanje ošpic v regiji in v globalnem merilu zadnji dve leti.
Precepljenost v Sloveniji še vedno prenizka
Precepljenost predšolskih otrok v Sloveniji se je leta 2017 glede na leto prej rahlo zvišala in je znašala 94,2 odstotka, a se deleži cepljenih po zdravstvenih regijah močno razlikujejo. Najmanj cepljenih predšolskih otrok je v ljubljanski, koprski in kranjski regiji. V šestih regijah, in sicer Murska Sobota, Ravne, Maribor, Novo mesto, Celje in Nova Gorica, je delež precepljenih višji od 95 odstotkov.
V Sloveniji smo po zadnjih podatkih v letu 2019 zabeležili 19 primerov ošpic, a gre po navedbah Nacionalnega inštituta za javno zdravje večinoma za vnesene primere iz držav, kjer potekajo izbruhi ošpic, in z njimi povezane primere. Na inštitutu zato svetujejo vsem, ki potujejo na območja z izbruhi ošpic, da preverijo, ali so ustrezno zaščiteni proti ošpicam.
Žaljivo oglaševanje
Nad cepljenjem pa še vedno niso vsi navdušeni. Stranka Za zdravo družbo je minuli mesec podala pritožbo Oglaševalskemu razsodišču Slovenske oglaševalske zbornice zaradi po njihovi oceni neprimerne in žaljive oglaševalske akcije Slovenske fundacije za Unicef. Z oglaševanjem »Cepivo je več kot cepivo; je mamin objem« je po njihovem mnenju tako kršen oglaševalski kodeks. Ker gre v osnovi oglaševalske akcije za promocijo prodaje cepiv, kot izvedbeni akt cepljenja, pa sta kršena tudi zakon o zdravilih in pravilnik o oglaševanju zdravil, so prepričani v stranki.