Vlada se je namreč po tistem, ko je družba Aerodrom Maribor, ki je bila od začetka 2017 v posredni lasti kitajskega kapitala, enostransko prekinila pogodbo, sama pa ni pristala na pogoje za nadaljevanje najemnega razmerja, odločila, da upravljanje Letališča Edvarda Rusjana začasno preda v roke Družbi za upravljanje investicij (DRI), državnemu inženirskemu podjetju.
Na DRI so že izpeljali vse formalne postopke, ki so pogoj za prevzem upravljanja letališča. Spremenili so akt o ustanovitvi in sklenili pogodbo z ministrstvom za infrastrukturo. A za prenos upravljanja na DRI manjka še pridobitev obratovalnega dovoljenja, ki ga izda Javna agencija za civilno letalstvo RS. Ta bo predvidoma danes začela z opravljanjem fizičnega pregleda na letališču.
Zagotovo bo zaprto ves dan
Družba SHS Aviation, ki je v lasti kitajskega kapitala, je dosedanjega upravljavca letališča v začetku 2017 kupila od Delavske hranilnice, nato pa so z državo sklenili 15-letno najemno pogodbo za letališče, infrastrukturo in pripadajočo opremo.
A velikopoteznih načrtov z večstomilijonskimi investicijami, za katere so sicer želeli doseči podaljšanje letališke steze, kitajski investitorji niso uresničili in letališče je, ko gre za redne linije ali tovorni promet, bolj ali manj samevalo.
Do pridobitve obratovalnega dovoljenja letališče ne bo obratovalo. V DRI so zapisali, da čas trajanja pregleda težko predvidijo, ocenjujejo pa, da bo letališče danes zagotovo zaprto ves dan. Ker bo DRI prevzel tudi 24 dosedanjih zaposlenih, bodo na letališču sicer delo tudi v prihodnje opravljali isti ljudje z istimi licencami na isti infrastrukturi in z istimi priročniki, tako da se bo dejansko zamenjala le pogodba o upravljanju.
Ko bodo obratovalno dovoljenje enkrat dobili, bodo v DRI skladno s pogodbo z infrastrukturnim ministrstvom primarno zagotavljali pogoje za obratovanje letališča in predvidoma ohranjali obstoječo raven dejavnosti. Ministrstvo bo DRI za zagotavljanje obratovanja letališča do konca 2020 plačalo nekaj več kot 1,5 milijona evrov. Rešitev z DRI je namreč le začasna. Po pridobitvi obratovalnega dovoljenja bodo na ministrstvu za infrastrukturo zato začeli z iskanjem trajne rešitve za razvoj letališča.
Se zanj zanimajo Grki?
Po poročanju Dela iz minulega tedna naj bi se za sodelovanje z novim upravljavcem zanimalo graško letališče, kjer so te navedbe tudi potrdili, saj naj bi bilo njihovo vodstvo že v preteklosti v tesnem stiku z ljudmi z mariborskega letališča in so o trenutnih razmerah dobro obveščeni.
Država si za ohranitev nemotenega obratovanja letališča prizadeva tudi zato, da bi se izognila scenariju z vračanjem okoli 10,5 milijona evrov prejetih evropskih sredstev. Te je Slovenija pred leti prejela za obnovo starega potniškega terminala na letališču. V skladu z zavezami bi se vračanju sredstev izognili, če bi letališče obratovalo vsaj do sredine novembra 2021.