Dajatev bodo morali plačevati tisti lastniki vozil, »ki v enem letu po odjavi vozila iz prometa tega ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem«, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
Plačevati bodo morali tisti lastniki, katerih vozila so registrirana za prevoz največ devetih oseb skupaj z voznikom (8+1), lastniki za prevoz blaga z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone in lastniki trikolesnih vozil kategorij M1, N1, L2e.
Pooblaščeni izvajalci bodo ob razgradnji vozila poskrbeli tudi za okolju nevarne snovi in materiale, ki obremenjujejo okolje, so še sporočili z ministrstva.
Za varovanje okolja
Vsi tisti, ki bodo 1. aprila letos vozilo odjavili iz prometa, bodo 1. aprila 2019 postali zavezanci za plačilo te dajatve. Plačevati jo bodo morali vsako leto razen v naslednjih treh primerih: »če je iz evidence registriranih vozil razvidno, da je bilo vozilo predano v razgradnjo v skladu s predpisi o varstvu okolja, če je bilo znova registrirano ali če bo lastnik upravni enoti ali nosilcu javnega pooblastila predložil potrdilo o uničenju vozila v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja; policijski zapisnik, iz katerega izhaja, da je bilo vozilo ukradeno; dokazilo, da je bilo vozilo registrirano v drugi državi; ali izvozno carinsko deklaracijo s potrditvijo izstopa vozila iz carinskega območja Evropske unije.«
Dajatev se plačuje največ 10 let od zadnje odjave vozila. »Če se to v tem času znova registrira, začne ta rok ponovno teči ob naslednji odjavi vozila. Ta dajatev se ne plačuje za vozila s statusom starodobnega vozila, kar pomeni tudi za vozila, ki so nacionalno bogastvo,« so še sporočili.
Ministrstvo poudarja, da cilj uvedbe tega ukrepa ni plačevanje dajatve, temveč da bi lastniki kar se da hitro poskrbeli za odjavljena vozila, da ta ne bodo končala na divjih odlagališčih v naravi ali drugod in tako dodatno onesnaževala okolje.