Enotna vstopna točka

Milojka Kolar Celarc: Slovenija s tem stopa ob bok evropskim državam

R.T.
27. 2. 2018, 20.27
Posodobljeno: 27. 2. 2018, 20.45
Deli članek:

Danes so predstavili novosti s področja dispečerske službe zdravstva.

STA
Ministrica je poudarila, da gre za kompleksen projekt.

Ministrica Milojka Kolar Celarc je poudarila, da Slovenija po več kot 20 letih dobiva enotno vstopno točko nujne medicinske pomoči in s tem stopa ob bok evropskim državam. "Na ministrstvu smo postopke za reorganizacijo in nadgradnjo sistema NMP v celovit in evropsko primerljiv sistem začeli takoj po nastopu mandata. V prvem koraku smo dokončali izgradnjo mreže desetih novih urgentnih centrov, v drugem pa vzpostavljamo novo Dispečersko službo zdravstva. Ob tem smo tudi poskrbeli za osnovne pravne podlage v obliki prenovljenega Pravilnika o službi NMP, ki prinaša v sistem NMP določene novosti, kot so že omenjeni urgentni centri, prvi posredovalci in dispečerska služba," je pojasnila.

Po Pravilniku o dispečerski službi zdravstva to službo zdravstva upravlja UKC Ljubljana. Služba bo organizirana kot posebna organizacijska enota UKC. Posebna projektna skupina že pripravlja postopke za začetek delovanja službe in njeno končno vzpostavitev. 

Pri vzpostavljanju sistema je ministrstvo za zdravje sodelovalo z izvajalci NMP in drugimi pristojnimi službami, lokalnimi oblastmi. V sistem je vložilo tudi dodatna finančna sredstva, tako za enote v ZD, kjer so kadrovsko okrepili ekipe NMP ter sledili ločevanju NMP od dela zdravnika v redni ambulanti, kot tudi dodatna sredstva za delovanje UC, kjer se dodatno financira nove dejavnosti, kot sta triaža in opazovalna enota.

Kaj prinaša vzpostavitev dispečerske službe v zdravstvu:

- enaka dostopnost do nujne medicinske pomoči, nujnih, nenujnih in sanitetnih prevozov pacientov na območju celotne države,
- izboljšane kakovosti storitev nujne medicinske pomoči ter posledično izboljšali dolgoročno preživetje in kakovost preživetja v primerih izven bolnišničnega zastoja srca in drugih življenje ogrožajočih stanjih,
- racionalizacija delovanja nujne medicinske pomoči, nujnih, nenujnih in sanitetnih prevozov pacientov in
- izboljšanje pripravljenosti zdravstva za delovanje v primeru posebnih oz. izrednih dogodkov, npr. množičnih nesreč.

Dispečerska služba zdravstva bo delovala neprekinjeno 24 ur na dan, vse dni v letu,o sprejemala nujne klice z zdravstvenega področja ter spremljala, razporejala in koordinirala delovanje vseh mobilnih enot nujne medicinske pomoči, ekip helikopterske nujne medicinske pomoči in ekip izvajalcev nenujnih prevozov. Poleg tega bo vodila evidenco razpoložljivih zmogljivosti bolnišnic, urgentnih centrov in javnih zdravstvenih zavodov, ki so vključeni v mrežo NMP.

Najbližje mobilne enote bo usmerjala na kraj dogodka po vnaprej določenih kriterijih - odposlana bo najbližja mobilna enota nujne medicinske pomoči, ne glede na občino, v kateri je do dogodka prišlo. Odločitev o najprimernejši ekipi za izvoz bo prav tako sprejel zdravstveni dispečer na podlagi analize klica in ocene konkretne situacije v skladu z odločitvenim modelom »Slovenski indeks za nujno medicinsko pomoč«.

Delovati bo začela s 1. marcem, dokončna vzpostavitev pa je predvidena do konca leta 2019.