Na ljubljanski občini so potrdili, da ostaja Hradeckega cesta zaradi del zaprta do 30. aprila letos. Naj spomnimo: cesto, eno bolj obremenjenih v Ljubljani, so zaprli v začetku septembra lani, in tedaj obljubili, da bo za promet znova odprta pozimi, s februarjem letos. Izvajalci so se tako za pet mesecev dolgo zaporo ceste odločili v jesensko-zimskem obdobju, ko je na cestah le peščica najbolj prepričanih kolesarjev, drugi dnevni potniki pa se še pogosteje odločajo za vožnjo z jeklenimi konjički ali celo z mestnimi zelenci.
Ker bo cesta zaprta še nadaljnje tri mesece, to pomeni, da bo cesta neprevozna skupno najmanj osem mesecev - če konec aprila ne bomo deležni še kakšnega "podaljška".
Najverjetneje ste prepričani, da imajo izvajalci in Mestna občina Ljubljana tehtne razloge za tako dolgo podaljšanje zapore na prometno zelo obremenjenem odseku, zaradi česar se po vzporedni Roški cesti sploh v času prometnih konic dnevno vije dolga kača vozil, v katero pa so ujeti tudi mestni avtobusi, ki vozijo po tej trasi.
In kaj pravijo o vsem skupaj na Mestni občini Ljubljana? Iz prejetih odgovorov ljubljanske občine bi kaj hitro lahko sklepali, da gre velik del krivde za razmere pripisati - vremenu. Taisto vreme, za katerega se lahko z lahkoto spomnimo, da v zadnjih mesecih (od septembra dalje) ni odstopalo v nobeno od vremenskih skrajnosti: niso nas pestile niti hude poplave niti se nismo borili proti številnim snežnim zametom. Še več, meseci, v katerih je bila načrtovana in "požegnana" obnova Hradeckega ceste, so bili do Ljubljane vremensko zelo prizanesljivi: zelo topel in sončen oktober z nizko količino padavin, novembra in decembra ekstremno nizkih temperatur nismo beležili (pa bi bile glede na letni čas zaželene), res pa smo tudi v Ljubljani pred dnevi dočakali nekoliko bolj konkretno pošiljko snega.
V petih mesecih 15 dni del niso mogli izvajati
Zakaj kratek in vremensko obarvan uvod? Zaradi odgovora Mestne občine Ljubljana na poizvedovanje, ali je Hradeckega cesta res zaprta, zakaj je še zaprta in do kdaj bo tako ostalo.
Na občini so potrdili, da je cesta še zaprta, "saj dela še niso končana, dejansko pa se ta ob slabem vremenu (padavine, nizke temperature) ne morejo izvajati. To je bil tudi eden od razlogov, da se dela od začetka projekta do konca januarja 2018 15 dni niso mogla izvajati, v začetku februarja pa je snežilo; zapadlo je okoli 20 cm snega in med sneženjem se dela ne izvajajo. Vsi delavci so odstranjevali sneg s cest in drugih površin, kar so naredili zelo dobro."
To je prvi del odgovora občine, ki zamudo pri odprtju ceste utemeljuje s 15 dnevi v petmesečnem obdobju, ko naj se dela ne bi mogla izvajati, in 20 centimetri snega, ki je dejansko zapadel, ko bi, če bi se držali prvotnega načrta, morala biti dela na Hradeckega cesti praktično že končana.
Ni pa zimsko vreme pozimi edini razlog za prestavitev odprtja cestnega odseka. V nadaljevanju namreč na občini še dodajajo:
"Drugi razlogi za zamik posameznih del so še, da je med fazo obnove vodovoda in kanalizacije prišlo do spremembe projekta, v katerega je vključenih več upravljavcev (Energetika Ljubljana, Javna razsvetljava, Telekom Slovenije, Elektro Ljubljana). Poleg kanalizacije in vodovoda se hkrati obnavlja tudi ostala infrastruktura, zato je rok za dokončanje temu ustrezno podaljšan. Izkop za vse komunalne vode ne more potekati sočasno, predvsem zaradi globine izkopa za kanalizacijo (najprej poteka obnova kanalizacije, sledijo pa vodovod, plinovod, TK, javna razsvetljava in elektro-kabelska napeljava). Nekateri upravljavci so se gradnji priključili šele v fazi izvedbe, zato pri pogodbenem roku ni bilo mogoče vnaprej upoštevati njihovih del. Seveda pa je smiselno obnoviti celotno komunalno infrastrukturo v tej fazi, saj naknadno prekopavanje novega asfaltnega cestišča iz tega razloga ne bi bilo upravičeno in ga tudi ne dovolimo. Na površini bomo uredili tudi pločnik, kolesarski pas in parkirna mesta za stanovalce. Poleg tega je v oktobru 2017 po Hradeckega cesti potekal Ljubljanski maraton in posledično je moral izvajalec dela izvajati po odsekih, da je lahko zagotovil ustrezne razmere za izvedbo maratona (grobi asfalt na odseku do Hospica)," v nadaljevanju (nekoliko tehtnejšega) odgovora pojasnjujejo na mestni občini.
Janković delovišča redno obiskuje in spremlja potek del
Ker pa v ponedeljek dopoldne, ko smo pošiljali vprašanja na občino, na portalu Cestne zapore v Mol, kjer naj bi bile zabeležene vse aktualne cestne zapore, novega datuma zapore na Hradeckega cesti ni bilo vpisanega (glej fotografijo), obvestila o tem pa nismo našli niti na občinski spletni strani, smo občino še povprašali, zakaj meščani o podaljšanju niso obveščeni in zakaj baza podatkov na portalu ni bila pravočasno osvežena.
Na občini odgovarjajo, da je zapora navedena na portalu, in lahko potrdimo, da je zdaj na seznamu tudi posodobljena zapora na Hradeckega cesti.
"Javnost je bila o začetku del obveščena tako prek naših ustaljenih komunikacijskih kanalov kakor prek medijev, sproti pa lahko morebitne spremembe zapor občani spremljajo na omenjenem portalu. Pri tem izpostavljamo, da je župan za javnost večkrat, med drugim v videu na njegovi facebook strani s 3. januarja 2018, napovedal čas (trajanje) obnove Hradeckega ceste. Prav tako smo občanom na podobna vprašanja, kot jih zastavljate vi, odgovarjali na portalu Pobude občanov in na Facebooku MOL. Zaradi navedenega se ne moremo strinjati s trditvijo, da javnosti o zadevi nismo obveščali," pa glede obveščanja prebivalcev odgovarjajo na občini.
Ker je župan Janković lani zelo optimistično napovedoval celo predčasno odprtje Hradeckega ceste, nas je zanimalo, ali je župan res seznanjen z aktualnimi informacijami o poteku takšnih in podobnih del v občini. Na občini so zatrdili, da je župan "zelo dobro seznanjen z realnim dogajanjem na terenu, saj delovišča redno obiskuje in spremlja potek del, kot je razvidno tudi iz omenjenega videoposnetka."
Ko je septembra lani glede na pospešeno izvajanje del in tedanje stanje izjavil, da pričakuje predčasen zaključek del, še ni mogel predvideti vseh opisanih okoliščin, ki so vplivale na potek, dodajajo na občini.
"Naknadne spremembe projekt dopolnjujejo ter izboljšujejo in bolj smiselno je, da se projekt izvede kakovostno, čeprav je za to potrebno nekoliko več časa in potrpljenja. Območje bo po prenovi še bolj varno in lepše urejeno, zato verjamemo, da imajo ljudje razumevanje za tovrstne posege, saj je obnova v širšem javnem interesu. Stanovalci na območju Hradeckega ceste so s potekom del in številom delavcev zadovoljni, kajti vidijo, da se v času primernega vremena dela neprekinjeno," so še prepričani na Mol.
Ker gre pri ponovnem odprtju za večmesečni zamik od prvotnega načrtovanja, nas je zanimalo, če je za prekoračitev dogovorjenega roka za izvajalce predvidena pogodbena kazen. Na Mol odgovarjajo, da "pogodbena kazen v primeru zamud tukaj ni relevantna, saj ne gre za zamudo."
Nadaljujejo, da je "v primeru, da izvajalec del (KPL d.o.o.) po svoji krivdi pravočasno ne izvede pogodbenih del, je naročniku (JP VODOVOD-KANALIZACIJA d.o.o.) dolžan plačati pogodbeno kazen, in sicer za vsak koledarski dan prekoračitve roka dokončanja del v višini 0,5 % celotne pogodbene vrednosti z DDV, vendar skupno največ v višini 10 % celotne pogodbene vrednosti z DDV."