Denar bo menda zagotovljen
Ministrica za finance Mateja Vraničar Erman je dejala, da zakon o državnem poroštvu že pripravljajo, delajo pa tudi na možnosti nižanja stroškov financiranja.
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je ob nedavnem vladnem obisku jugovzhodne Slovenije napovedal, da bo gradbeno dovoljenje za prvo etapo južnega kraka tretje razvojne osi med priključkoma Novo mesto – vzhod in Revoz izdano do konca leta 2018 in da bo takrat objavljen tudi razpis za izbiro izvajalca prvih 5,5 kilometra nove štiripasovne ceste.
Na Gospodarski zbornici Dolenjske in Bele krajine (GZDBK), ki se je s svojim predsednikom Jožetom Colaričem na čelu na to temo v zadnjih mesecih večkrat sestala z direktorjem Darsa Tomažem Vidicem, pričakujejo, da bodo teh pet kilometrov zgradili v dveh letih od pridobitve gradbenega dovoljenja, torej do konca leta 2020, dve leti kasneje pa naj bi bila končana tudi naslednja, 12,4 kilometra dolga etapa, ki bi se po predoru končala na belokranjski strani Gorjancev pri Malinah.
Odkupujejo zemljišča
Predstavniki gospodarstva bodo skrbno bdeli nad izvajanjem dogovorjene časovnice, saj je regijsko gospodarstvo, kot se je slikovito izrazil direktor GZDBK Tomaž Kordiš, samo z davki od dobička v zadnjih petih letih gradnjo te ceste v resnici že plačalo.
Če bo vlada izpolnila obljube, ki jih je dala ob regijskem obisku, bi bilo vse to mogoče. Kot je na srečanju članov GZDBK in predstavnikov vlade na Otočcu povedal Vidic, je arhitekturni natečaj za mostova čez reko Krko v Ločni (cestnega in kolesarskega) že odprt, odkupi nepremičnin vzdolž trase do Revoza tečejo, pogodbo za izdelavo projekta za PGD za prvih 5,5 kilometra pa bo Dars sklenil najkasneje v začetku naslednjega leta.
S pritožbami kasneje
Vidic tudi ne pričakuje posebnih zapletov zaradi pritožbe, ki jo je na Evropsko komisijo v imenu krajanov Ločne in Mačkovca poslalo Društvo Novo mesto, zaplesti pa se zna pri izbiri izvajalca, saj lahko pritožbe vse skupaj podaljšajo za eno leto. Prav tako še ni jasno, ali bo cesta od Revoza proti Gorjancem štiri- ali dvopasovna. »Analizirali bomo možnost fazne gradnje po širini. Upoštevati moramo dejanske potrebe, odločitev pa seveda ne sme vplivati na potovalni čas in varnost prometa,« je poudaril Vidic.
Kako naprej?
Minister Gašperšič obljublja, da bodo priprava dokumentacije in odkupi zemljišč za naslednjo etapo, torej do Malin, stekli v letih 2017 in 2018, že sredi naslednjega leta pa bo vlada predvidoma sprejela tudi državni prostorski načrt (DPN) za drugi odsek južnega kraka tretje osi, to je od Malin do Metlike in Črnomlja.
Celotni južni krak tretje osi od Novega mesta do Vinice je ocenjen na 319 milijonov evrov, hkrati pa zgolj prvo etapo (Revoz) vrednotijo na 90 milijonov, od česar bo 40 milijonov evrov sofinanciranih z evropskimi kohezijskimi sredstvi. Za preostanek bo Dars poskrbel sam ali s posojili, pri čemer bo moral državni zbor izglasovati nov zakon o državnem poroštvu.