Ena od najpomembnejših pridobitev za uporabnike hitre ceste po Vipavski dolini bi bile protivetrne ograje. Zaščita bi pomenila, da bi promet tudi ob močni burji v tem delu države potekal varneje in čim manj moteno. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je lani napovedala, da bodo projekt postavitve ograj realizirali letos, potem ko bi uredili vso potrebno dokumentacijo, a se to očitno ne bo zgodilo.
Ne samo protivetrne ograje, tudi cestišče je treba preplastiti in razmišljati o tretjem – odstavnem pasu.
Ograj še ne bo
Konec lanskega leta je bilo še videti, da naj bi zaščito letos le začeli postavljati, potem pa je Dars sporočil, da morajo prej opraviti še nekaj raziskav. Te naj bi bile videti tako, da bi na manjših odsekih po trasi hitre ceste postavili tri testna polja, na katerih bi opazovali, kako se zaščita dejansko obnaša v vetrovnih razmerah.
Ob tej novici niti domačini niti vozniki od drugod niso bili navdušeni. Zato v njihovem imenu od Darsa in ministrstva za infrastrukturo pojasnila terja državni svet, ki je na pobudo državnega svetnika iz Nove Gorice, Tomaža Horvata, obravnaval problematiko v povezavi s hitro cesto.
Svet zanima, kdaj bo narejena ograja, imajo pa glede te trase še dve pomembni vprašanji, in sicer zakaj se cestišče ne preplasti celovito in sistematično, ampak se obnavljajo le manjše luknje, ki dolgoročno še bolj razjedajo cestišče, in ali se razmišlja o izgradnji tretjega, odstavnega pasu.
Še dva problema
»Prav te dni smo bili spet priča le delni preplastitvi nekaterih delov cestišča na hitri cesti, kar je z vidika varnosti voznikov skrb vzbujajoče. Neravno cestišče z veliko manjših in večjih lukenj ter uničeno asfaltno podlago je namreč zelo nevarno za voznike, saj avtomobile med vožnjo 'premetava' po vozišču, zato je nujno, da se začne cestišče celovito prenavljati – ponovno asfaltirati,« ministrstvo in Dars opozarja državni svet.
»V zadnjem času smo na tem odseku priča tudi vedno več okvaram vozil, ki zaradi odsotnosti odstavnega pasu obtičijo na vozišču. To je zelo nevarno za preostale udeležence cestnega prometa, zato se postavlja vprašanje, ali se dolgoročno razmišlja o izgradnji tretjega – odstavnega pasu,« še želi izvedeti svet.