Ljubljanski prometni policisti so namreč v sodelovanju s sosednjimi policijskimi upravami konec prejšnjega in v začetku tega meseca izvedli več poostrenih nadzorov prometa, kjer so predvsem v nočnem in zgodnjem jutranjem času kontrolirali tovorna vozila, sporoča tiskovni predstavnik PU Ljubljana Tomaž Tomaževic. V nadzoru so ugotovili več hujših prekrškov na področju prevoza blaga, saj je bilo več vozil obremenjenih nad dovoljeno mejo.
Tako so konec prejšnjega meseca na relaciji med Novim mestom, Ljubljano in Koprom ustavili tovorno vozilo tujega prevoznika, katerega skupna masa je bila celih 60 ton, kar je za kar 20 ton presegalo dovoljeno maso. Ustavili so še dva tovornjaka tujih prevoznikov, ki sta dovoljeno obremenitev presegla za 7 in 9 ton. Ugotovili so tudi več kršitev domačih prevoznikov. Dve vozili sta dovoljeno obremenitev presegli za 15 in 14 ton, še dve vozili pa sta bili preobremenjeni za 3,4 in 5,2 tone. Koprski prometni policisti so ustavili tudi slovenska voznika, ki sta največjo dovoljeno skupno maso prekoračila za 5,2 in 2.5 tone.
Nevarno in škodljivo
"Preobremenjena vozila so na slovenskih cestah še vedno velik problem, saj so poleg nevarnosti v prometu eden od dejavnikov uničevanja cest, s tem pa se povzroča tudi velika gospodarska škoda. Takšna vozila v prometu predstavljajo veliko nevarnost tudi za druge udeležence v prometu," pojasnjuje Tomažic, ki dodaja, da se lahko vozila zaradi preobremenitve med vožnjo poškodujejo, kar lahko privede do prometne nesreče ter posledično tudi zastojev na cestah. Preobremenjenost vozila vpliva tudi na stabilnost, zaviranje in dožino zavorne poti, kar poveča nevarnost za prometne nesreče. Nesreče, v katerih so udeležena tovorna vozila, praviloma pomenijo hujše posledice za udeležence, saj njihova teža in s tem večja sila močno povečuje možnost za nastanek hujših poškodb.