Mezzosopranistka ter solistka SNG Opera in balet Ljubljana Nuška Drašček Rojko je, denimo, v operi Jolanta Petra Iljiča Čajkovskega v vlogi Laure sodelovala na koncertni turneji z Anno Netrebko, sloviti tenorist Andrea Bocelli pa že nekaj let prisega na neko drugo našo pevko. S kakšnimi mednarodnimi uspehi se še ponašajo naši operni pevci in pevke, razkrivamo spodaj.
Mezzosopranistka Monika Bohinec je leta 2007 in 2008 delala v Narodnem gledališču Mannheim. Od sezone 2011/2012 je članica ansambla Dunajske državne opere, kjer je v iztekajoči se sezoni 2019/2020 nastopala v številnih vlogah. V tej sezoni se je vrnila v Staatstheater am Gärtnerplatz v München. Nastopala je v operi v Dresdnu, v frankfurtski operi, v Staatstheatru Wiesbaden, v Karlsruhe in v Chemnitzu. Gostovala je še v Ludwigsburgu, na festivalu v Salzburgu in na festivalu na jezeru Mörbisch. Angažirali so jo v Metropolitanski operi v New Yorku z vlogo Brangäne (Wagner: Tristan in Isolde), v kateri je gostovala tudi v Avstraliji. V okviru cikla Lied.Bühne v Wiener Musikvereinu je nastopila s samostojnim večerom samospevov. Poleg tega je pela v dvorani Wiener Konzerthaus na tradicionalnem novoletnem koncertu, kot solistka pa se je predstavila v Rossinijevi Stabat Mater v Lillu. Njen glas se je razlegal tudi po drugih uglednih koncertnih dvoranah, kot so Philharmonie am Gasteig v Münchnu, Berlinska filharmonija, Concertgebouw v Amsterdamu, Salle Pleyel v Parizu, Carnegie Hall v New Yorku in Sanktpeterburška filharmonija.
Baritonist Jaka Mihelač je leta 2017 z velikim uspehom debitiral v scenski postavitvi Orffove Carmine Burane v produkciji prejemnika nagrade Echo Classic Cristopha Hagla v Berlinu. V isti produkciji je nastopil v Meistersingerhalle v Nürnbergu in v dvorani Prinzregententheater v Münchnu. Leta 2018 je dobil vlogo kneza Ottokarja v Webrovem Čarostrelcu v produkciji Kammeroper Schloss Rheinsberg. Kot solist je pel z orkestrom Berlinske državne kapele, z orkestrom berlinskih simfonikov, orkestrom Gran Teatra Liceu, orkestrom Teatra Real Madrid, z Brandenburškim državnim orkestrom in z radijskim srbskim orkestrom. V sezoni 2019/20 je postal član mednarodnega opernega studia na Berlinski državni operi, kjer je debitiral v produkciji Babilona, pel pa je tudi v operah Samson in Dalila, Carmen, Kavalir z rožo in Seviljski brivec.
Janezu Lotriču, članu Opere SNG Maribor, se je uspelo med vodilne tenoriste prebiti leta 1996 z vlogo Cania (v Leoncavallovi operi Glumači) v Dunajski državni operi, kjer je do danes nastopil v več kot stotih predstavah in v 13 različnih operah. Veliko je pel na Dunaju in na drugih prestižnih opernih odrih po Evropi, med drugim v Nemški operi v Berlinu, milanski Scali, Rimu, Palermu, Covent Gardnu, pariški Operi Bastille, Bavarski državni operi, Metropolitanski operi v New Yorku, Tokiu, Dresdnu, Bonnu, Liègu, Stuttgartu, Varšavi, Pragi, moskovskem gledališču Bolšoj, Sankt Peterburgu, Pekingu in drugod.
Sopranistka Sabina Cvilak, solistka Opere SNG Maribor, je že v času študija zmagala na nekaterih tekmovanjih in postala stalna gostja v mestnem gledališču v Leobnu, kjer je debitirala v Mozartovi operi Figarova svatba, Léharjevi opereti Carjevič, Kálmánovi opereti Grofica Marica in v komični operi Divji lovec Alberta Lortzinga. Pozornost javnosti je pritegnila zlasti po dunajskem debiju v Blochovi operi Macbeth, ki je bila izvedena v okviru Dunajskih slavnostnih tednov. V sezoni 2004/2005 je bila štipendistka Karajanovega sklada in članica Dunajske državne opere, kjer je nastopila v operah Dafne, Rensko zlato, Valkira, Somrak bogov, Figarova svatba, Čarobna piščal, Aladin, Ljubezenski napoj ... V vlogi Liù iz Puccinijeve opere Turandot je nastopila v Hamburški državni operi, pozneje pa še v Singapurju in v Finski nacionalni operi v Helsinkih. Na povabilo slovitega tenorja Plácida Dominga je v sezoni 2007/2008 debitirala kot Mimì v Nacionalni operi v Washingtonu in požela izvrstne kritike; uspehu so sledila nova povabila, in sicer za vlogi Liù in Micaële, ki ju je upodobila na odru losangeleške opere. V sezoni 2010/2011 je kot Mimì nastopila v operah v Kölnu, Palmi de Mallorca, Helsinkih in v Hongkongu, kot Desdemona v operi v Palm Beachu, kot Mařenka v Valencii in kot Micaëla v Pamploni. Zdaj je članica ansambla Staatstheater Wiesbaden. Sodeluje s številnimi orkestri, med njimi s filharmoniki v Monte Carlu, Dresdnu, Beogradu, Bratislavi, Zagrebu, nizozemsko filharmonijo, nacionalnim orkestrom Francije, londonskimi simfoniki, prav tako je redna gostja številnih glasbenih festivalov, kot so Dunajski slavnostni dnevi, festival v Aix en Provence in v Savonlinni, ter uglednih glasbenih gledališč in koncertnih prizorišč, kot so Dunajska državna opera, Theater an der Wien, Alte Oper Frankfurt, Concertgebouw Amsterdam, londonski Barbican, dvorana Averyja Fischerja v New Yorku ... Po uspešni izvedbi Rossinijeve Male slavnostne maše s tenoristom Andreo Bocellijem je redna spremljevalka njegovih koncertnih turnej po Aziji, Veliki Britaniji in drugod po Evropi (z njim je pred leti nastopila tudi v ljubljanskih Stožicah).
Baritonist Matjaž Robavs je v različnih vlogah nastopal v opernih hišah v Celovcu, Schwerinu, Dunaju (Volksoper, Theater an der Wien), Antwerpnu, Wexfordu, Zürichu, Frankfurtu in Milanu (Scala). Koncertira po Evropi, Japonski in Kanadi, z veliko pozornostjo pa se posveča tudi samospevu in oratoriju. Gostoval je na različnih mednarodnih festivalih: Carinthischen Sommer (Avstrija), Wratislavia Cantans (Vroclav, Poljska), Baročni glasbeni festival v Varaždinu (Hrvaška), Wexford Festival Opera (Irska), Festival poljske glasbe v Krakovu (Poljska), Zomeropera festival (Belgija), Salzburški slavnostni dnevi (Avstrija), Binkoštne slavnostne igre (Baden-Baden, Nemčija), Schwetzinger Festspiele (Nemčija) in Festival Luzern (Švica).
Sopranistko Elviro Hasanagić je že takoj po študiju petja (magistrirala je iz operne in koncertne smeri na Visoki šoli za glasbo v Münchnu), delo popeljalo v Državno in v Nacionalno opero v Berlinu, nato pa še v München, Dresden, Mannheim ter v slavni Teatro Colón v Buenos Airesu. Strast do samospevov in oratorijev pa jo je privedla na koncertne odre in mnoge festivale po Evropi in ZDA.
Tenorist David Jagodic je leta 2012 debitiral z vlogo Alfonsa (Die Freunde von Salamanka, Schubert) pri Sommefestspiele Neuzelle v Nemčiji, v opernih hišah po Evropi in zunaj nje pa so sledile še Tamino (Čarobna piščal, Mozart), Lensky (Evgenij Onjegin, Čajkovski), Don Jose (Carmen, Bizet), Fenton (Falstaff, Verdi), Alfred (Netopir, Strauss), Don Ottavio (Don Juan, Mozart), Ferrando (Cosi fan Tutte, Mozart), Simon (Der Bettelstudent, Millocker), Knusperhexe (Hänsel und Gretel, Humperdinck), Wüsterich (Tulifant, von Einem) in mnoge druge. V tujini se je uveljavil tudi kot koncertni pevec. V letu 2017 je debitiral v dunajski dvorani Musikverein, sledili pa so koncerti v amsterdamski Concertgebouw, dunajskem Konzerthausu in na znameniti Schubertiadi v Schwarzenbergu.
Sopranistka Rebeka Lokar, solistka Opere SNG Maribor, se lahko med drugim pohvali z nastopi v prestižni veronski Areni, Coccia Theatru v Novari, gledališču San Carlo v Neaplju, Teatru Regio v Torinu, operi v Šanghaju, HNK Zagreb, opernem gledališču v Bielefeldu (Nemčija) in gledališču Perez Galdos v Las Palmasu ter na festivalih, kot so umbrijski poletni festival v Terniju, festival na Comskem jezeru, Open Air Festival v Braunschweigu (Nemčija), festival Taormina Opera Stars in Puccinijev festival v Toskani (Torre del Lago).
Baritonist Luka Brajnik je kot finalist in zmagovalec številnih državnih in mednarodnih tekmovanj debitiral na glasbenem festivalu Reate (v mestu Rieti), in sicer kot grof Almaviva v Mozartovi operi Figarova svatba pod vodstvom maestra Kenta Nagana. Nastopil je tudi na samostojnem recitalu v mednarodno priznani operni hiši La Fenice iz Benetk, na 21. poletnem festivalu v Sarajevu se je predstavil s koncertom opernih arij, v Padovi je bil častni glasbeni gost koncerta, posvečenega stoti obletnici rojstva slovitega tenorja Maria del Monaca, kot član Opere Carlo Felice v Genovi pa je pel v več naslovnih in glavnih vlogah.
Tenorist Aljaž Farasin je član HNK Ivana pl. Zajca na Reki, nastopil pa je tudi v Narodnem gledališču v Pragi (Narodni divadlo), Operi de Rennes v Franciji ter v HNK Split. S produkcijsko hišo Music Hall je leta 2018 v Belgiji in na Nizozemskem pel vlogo Dona Joséja v operi Carmen, od lanskega decembra do sredine februarja pa je bil na Finskem na turneji z opero La bohème.
Sopranistka Nika Gorič je magistrirala in doktorirala na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu, julija 2017 pa je prejela najprestižnejše priznanje te ugledne londonske akademije, in sicer nagrado kraljice Elizabete II. Med njenimi koncertnimi nastopi v tujini velja omeniti izvedbo sopranskih partov iz Händlovega oratorija Mesija v Narodni operi Bordeaux, Bachovega Božičnega oratorija v Sydneyjski operni hiši z Avstralskim komornim godalnim orkestrom in Richardom Tognettijem, ki je bil predvajan na avstralskem programu ABC Classic, pela pa je tudi v Nemškem rekviemu Johannesa Brahmsa z birminghamskim simfoničnim orkestrom, Bachovo solo kantato Jauchzet Gott in allen Landen v Londonu in Parizu, z duetom iz Bachove kantate Ich hatte viel Bekümmernis pa se je predstavila na Radiu 3 na BBC-ju. Aprila 2018 je debitirala s Philharmonia Orchestrom, s katerim je prvič izvedla skladbo Ubuquité Vita Žuraja v londonski Kraljevi festivalni dvorani. Nastopila je tudi v Berlinski filharmoniji in v hamburški Filharmoniji na Labi. Decembra 2018 je na gala koncertih po Kitajski zastopala Salzburški festival. Na recitalih se je predstavila v dvorani Wigmore, na pianističnem festivalu Ruhr z Grahamom Johnsonom, v Kioi Hallu v Tokiu, Victoria Hallu v Ženevi, v londonskem Kings Place je izvedla Sedem zgodnjih pesmi Albana Berga, z Josephom Middletonom je nastopila na festivalu Leeds Lieder, večkrat pa je sodelovala tudi na znamenitem festivalu Oxford Lieder. Pela je na festivalih Midsummer Music v Angliji, Pianističnem festivalu v Amiati (Italija), francoskem festivalu Classic à Guéthary in na Bellerive v Ženevi. Med njene pomembnejše operne dosežke v tujini sodijo glavna vloga Aricie v predstavi Hippolyte et Aricie za Festival Opera Rara v Krakovu, Gilda v Rigolettu za Škotsko državno opero in Italienische Sängerin v Capricciu operne hiše Garsington.
Tenorist in umetniški vodja ljubljanske opere Branko Robinšak se lahko pohvali z zavidanja vredno mednarodno kariero. Gostoval je namreč na odrih vseh pomembnejših evropskih opernih gledališč (v Frankfurtu, Münchnu, Leipzigu, Dunaju, Innsbrucku, Gradcu, Gdansku, Zagrebu, Bernu, Trstu, San Sebastianu, Bilbau, Madridu …) in nastopal na najpomembnejših mednarodnih glasbenih festivalih (Salzburški poletni festival, Mozartovi slavnostni tedni, Dunajsko poletje, Dubrovniški poletni festival, Splitsko poletje, Bratislavski festival).
Sopranistka Dunya Tinauer je očarala tuje občinstvo na Hrvaškem, Avstriji, Srbiji in Italiji.
Baritonist Jože Vidic je doma in po svetu poustvaril več kot 50 opernih vlog. Uveljavil se je tudi kot koncertni pevec. Nastopa z različnimi orkestri pod vodstvom uglednih domačih in tujih dirigentov v delih od baroka do sodobnosti.
Tenorist Tim Ribič je nastopil na številnih priznanih opernih in koncertnih odrih v Nemčiji, Avstriji, na Hrvaškem, v Španiji, Italiji in na Japonskem.
Tenorist Matjaž Stopinšek je solo petje študiral na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, kjer je leta 2003 magistriral iz samospeva in oratorija. Že v času študija je sodeloval z Mestnim gledališčem Leoben in Združenjem glasbenikov avstrijske Štajerske. Leta 2010 je debitiral z Münchenskimi simfoniki, ponovno so ga k sodelovanju povabili leta 2013, leta 2017 pa se je na povabilo orkestra Salute to Vienna začelo redno sodelovanje pri izvedbah novoletnih koncertov v različnih koncertnih dvoranah po ZDA. Največ dela v Avstriji. Zadnjih deset let redno sodeluje z gledališčem Bühne Baden in Leharjevim festivalom v Bad Ischlu. Uveljavil se je predvsem kot operetni pevec, še vedno pa ima v svojem repertoarju več opernih vlog. Redno sodeluje tudi pri izvedbah oratorijskih koncertov in maš ter večerov samospevov skladateljev različnih glasbenih obdobij. Kot solist je sodeloval pri izvedbi velikih vokalno-inštrumentalnih del v Avstriji, Italiji, na Hrvaškem, v Siriji in Madžarskem.
Sopranistka Mojca Bitenc Križaj je kot solistka sodelovala z različnimi orkestri in zbori (Dunajski simfoniki, orkester Madžarske državne opere v Budimpešti, orkester krakovske opere …). Na poletnem festivalu Zomeropera v Alden Biesnu (Belgija) je nastopila v vlogi Tatjane (Evgenij Onjegin, P. I. Čajkovski), na poletnem festivalu v Bregenzu (Avstija) pa je na znamenitem plavajočem odru interpretirala grofico Almavivo v Mozartovi Figarovi svatbi in Michaëlo v Bizetovi Carmen.
Njen mož, baritonist Domen Križaj, je član opernega ansambla gledališča v Baslu. Gostoval je na poletnem festivalu Zomeropera v Belgiji, kjer je upodobil naslovno vlogo v operi Čajkovskega Evgenij Onjegin, v reškem gledališču pa Alberta v Massenetejevi operi Werther. Sodeloval je z mnogimi tujimi in domačimi orkestri, med drugim z orkestrom Dunajske filharmonije, ORF Radio-Symphonieorchestrom in orkestrom Camerata Salzburg. Na mednarodnem festivalu Allegretto (Žilina, Slovaška) je imel recital samospevov, nastopil pa je tudi na festivalu Retz.
Basist Peter Martinčič, od leta 2011 stalni član SNG Opera in balet Ljubljana, je v sezoni 2011/12 gostoval v Franciji v kraljevi operi (Versailles) in pariški Operi Comique v Bachovi baročni operi Amadis de Gaule. Leta 2013 je pel na Poletnem festivalu v Dubrovniku v Mozartovi operi Cosi fan tutte v vlogi Don Alfonsa, leta 2015 pa na festivalu v Regensburgu v Nemčiji v vlogi Collina v Puccinijevi operi La bohème. Leta 2016 je v Vroclavu na Poljskem gostoval z vlogo Ferranda v Verdijevi operi Trubadur, leta 2017 pa v mega produkciji opere Faust v vlogi Mefista. S slednjo se je lani zelo uspešno predstavil tudi v Trondheimu na Norveškem.
Mezzosopranistka Barbara Kozelj je leta 2013 debitirala z nizozemskim kraljevim orkestrom Concertgebouw, leto pozneje pa je nastopila v dvorani Carnegie Hallu in za izvedbo požela odlične odzive tako občinstva kot kritikov. Po ZDA je gostovala z Mendelssohnovim Snom kresne noči, redno pa nastopa z budimpeštanskim festivalskim orkestrom. Zelo zaželena je tudi na opernih odrih. V raznih vlogah je nastopila v opernih hišah v Essnu, Bonnu, Leipzigu in Amsterdamu, sodeluje pa tudi z mladimi opernimi družbami, kot so Opera2day, St. Moritz Opera Festival in The Ministry of Operatic Affairs.
Jureta Počkaja so mednarodni mediji in kritiki označili za enega najobetavnejših opernih baritonistov. V ZDA je debitiral kot najboljši solist kalifornijske univerze UCLA z orkestrom All-Star Philharmonic, s katerim je izvajal Ravelov cikel Don Quichotte à Dulcinée. V ZDA je upodobil glavne baritonske vloge v operah Il segreto di Susanna (Suzanina skrivnost) Ermanna Wolfa-Ferrarija, v Puccinijevi operi Madama Butterfly, v premierni izvedbi opere The Dove and the Nightingale (Golobica in slavec) Rogerja Bourlanda, v Mozartovem Don Juanu, v odrski postavitvi Händlove pastoralne ode L’Allegro, il Penseroso ed il Moderato ter v koncertni izvedbi drugega dejanja Verdijeve opere Rigoletto na prireditvi Opera in the Park. Kot prvi Slovenec je nastopil na mednarodnem koncertu štipendistov sklada Richarda Wagnerja v koncertni dvorani bayreuthske mestne hiše. Pel je tudi v državni operi Stara Zagora (Bolgarija) ter na Mozartovem festivalu Pravets (Bolgarija), Festivalu Opera in Piazza v Trevisu in v HNK Split.
Sopranistka Norina Radovan je dolgoletna stalna članica in priznana operna solistka SNG Opera in balet Ljubljana. Z znamenitimi orkestri in s komornimi zasedbami je gostovala v številnih opernih gledališčih, na koncertnih odrih ter na festivalih v tujini (Pariz, Lizbona, Amsterdam, Budimpešta, Rotterdam, Dunaj, Gradec, Innsbruck, Rim, Trst, Sarajevo, Zagreb, Split). Občasno se posveča še drugim glasbenim zvrstem, in sicer jazzu, muzikalu in šansonu.
Tenorist Martin Sušnik, član Opere SNG Maribor, se udejstvuje predvsem na opernih odrih, posveča pa se tudi petju oratorijev, maš in samospevov. Gostoval je na številnih evropskih koncertnih odrih, med drugim v kraljevi operi v Versaillesu, Opéri Comique v Parizu in v Operi HNK Zagreb.
Sopranistka Urška Arlič Gololičič je gostovala v opernih gledališčih na Nizozemskem, v Ženevi, Bayreuthu, Lublinu, Krakovu in HNK na Reki. Redno nastopa tudi na koncertnih odrih. Sodelovala je s priznanimi dirigenti ter nastopila z orkestroma Krakovske filharmonije in Poljskega narodnega radia. Od 2019 je solistka SNG Opera in balet Ljubljana.
Baritonist Jaki Jurgec, član Opere SNG Maribor, je nastopil v več kot 60 različnih vlogah. Redno gostuje na opernih odrih in festivalih po tujini, v zadnjem času pa se ukvarja tudi z režijo. Nastopal je na številnih koncertih in predstavah po Italiji, Franciji, Malti, Portugalskem, Ukrajini, Tajvanu, Avstriji, Hrvaškem, Črni gori ter drugod.
Sopranistka Valentina Čuden je od leta 2009 članica Opere SNG Maribor. Mednarodnemu občinstvu se je predstavila na odrih v Avstriji, Italiji, Kanadi in na Japonskem.
Basbaritonist Juan Vasle, prvak SNG Opera in balet Ljubljana, je nastopal v Avstraliji, Braziliji, Češkem, Hrvaškem, Italiji, Kanadi, Kosovem, Nemčiji, Paragvaju, Peruju, Urugvaju in ZDA. Veliko poje na koncertih in recitalih.
Basist Alfonz Kodrič, član Opere SNG Maribor, se je z najznačilnejšimi vlogami za svoj glas tujemu občinstvu predstavil na Hrvaškem, v Italiji, Ukrajini, Tajvanu in na Kosovem. Pogosto nastopa tudi kot koncertni pevec.
Altistko Mirjam Kalin, prvakinjo SNG Opera in balet Ljubljana, je kot solistko pot ponesla po vsej Evropi (Avstrija, Nemčija, Italija, Švica, Portugalska, Škotska, Španija, Hrvaška, Makedonija, Srbija, Črna gora).