Črna kronika

Pedro Almodovar zdaj tudi slikar

Katja Kaja Mejač
26. 12. 2019, 14.00
Deli članek:

Pri 70 letih je španski režiser in oskarjevec Pedro Almodovar prešel med slikarje.

Profimedia
Pedro je v svojih filmih večkrat sodeloval z igralcem Antoniem Banderasom.

Pedro Almodovar je v bogati karieri ustvaril filme, kot so Koža, v kateri živim, Vrni se, Govori z njo, Vse o moji materi, Meseno poželenje, Bolečina in slava ter številne druge. Za filma Govori z njo in Vse o moji materi je prejel celo najprestižnejšo nagrado, oskarja. Očitno pa je pri sedemdesetih čas za novo smer kariere. V kulturnem in umetnostnem centru Tabacalera v Madridu se namreč na razstavi Flores (Cvetlice) predstavlja z deli, ki jih je naslikal z umetnikom Jorgejem Galindom. Skoraj 50 tihožitij velikega formata z motivi cvetlic pa bo na ogled do 26. januarja.

Profimedia
Eden izmed njegovih najuspešnejših filmov je Vrni se (Volver), njegova zvezda pa Penélope Cruz.


»Tako neverjetne izkušnje, kot je ta, že dolgo nisem doživel,« je Almodovar po poročanju nemške tiskovne agencije dpa povedal pretekli teden na predstavitvi v stari tobačni tovarni. »Ne morem se imenovati za slikarja. Slikar tukaj je Jorge, čeprav sem tudi jaz slikal.«

Dela se opirajo na Almodovarjeve digitalne fotografije, ki sta jih oba umetnika preslikala v preteklih mesecih. Največja slika je visoka šest metrov in dolga 11 metrov. Kot je pojasnil kurator Rafael Doctor, je zamisel za projekt nastala, ko je Galindo ustvaril sliko za zadnji Almodovarjev film Bolečina in slava, s katerim se je španski filmar podal v tekmo za nominacijo za oskarja 2020 za film, ki ni v angleškem jeziku.

Le malo ljudi v Španiji ve, da Almodovar že nekaj časa slika. Ni pa skrivnost, da je multitalent. S punk bendom v mladosti je, na primer, poskrbel, da tudi zaradi tega nočno življenje v Madridu ni bilo umirjeno. Leta 1883 je objavil roman Patty Diphusa, dnevnik izmišljene pornografske zvezdnice. Poleg tega že nekaj let piše zgodbe za španske časopise, je pa tudi producent in mecen.

Objavljeno v reviji Vklop/Stop spored št. 49, 5.12.2019