Črna kronika

Odgovoren, ne pa nečimrn

Sonja Javornik
18. 11. 2019, 11.00
Deli članek:

Podatek, da je decembrski koncert v Cankarjevem domu razprodal, še preden so izobesili plakate, je vsekakor še eno potrdilo o izjemni priljubljenosti Jana Plestenjaka. Ta pa je zagotovo predvsem plod trdega in odgovornega dela. V pogovoru, ki sva ga imela v njegovi Sobi 102, je med drugim povedal, da ne sklepa kompromisov in raje odpove koncert, če vidi, da organizatorji niso tako profesionalni, kot je sam, in se odločajo za različne bližnjice, ki lahko vplivajo na kakovost izvedbe.

Menart Records
Jan Plestenjak

Prvi koncert v Cankarjevem domu ste razprodali, še preden so obesili prvi plakat. Kako je to mogoče?

To je izjemen kompliment in kar ne morem verjeti, da se je to zgodilo. Ko so na Eventimu objavili koncert, je bil takoj razprodan, in to pol leta prej!

Zdaj ste objavili nov datum, in sicer 25. decembra, ko ima koncert Magnifico? Ali bosta ostala prijatelja?

Zagotovo. Zdi se mi, da ima Magnifico drugačno občinstvo. Vsak decembrski koncert se zagotovo križa z marsičim, zato je nesmiselno pričakovati, da ne bo drugih dogodkov na ta datum.

Menart Records
Jan Plestenjak obožuje avtomobile, motorje, lepe ženske in cigare.

Kaj vam pomeni božič?

Praznike imam stokrat na leto. Nimam družine, da bi si želel pričarati to čarovnijo v družinskem krogu. Ko smo bili majhni, je mama vedno pripravila darila in je bil to poseben dogodek. Domišljija je delala tako ob Božičku kot ob Dedku Mrazu. Enkrat je očeta oblekla v Dedka Mraza, ga namazala, posadila na stare sani, potem pa je pozvonila. Kar tresel sem se, ko me je Dedek Mraz spraševal, ali sem priden in ubogam starše. Spominjam se, da sem za darilo dobil drsalke.

Katerih daril se še spominjate? Kakšen je vaš odnos do daril danes?

Danes kupujem darila brez priložnosti – ko vidim nekaj, kar se mi zdi primerno za koga od bližnjih. Svojo skupino rad nagradim ob koncu turneje, jih povabim na dopust z družinami, enkrat pa sem vsem ob koncu turneje kupil iPhone.

Vaša nova pesem je spet takoj pristala med najbolj poslušanimi. Kako je to mogoče?

Ne vem. Sem le srečen in hvaležen. 

Ali ste danes še bolj priljubljeni kot pred leti? 

Zdi se mi, da vzdržujem priljubljenost. Rahlo se začuti, ko si malo bolj priljubljen kot prej, vzrok pa lahko najdemo tudi v stotih drugih stvareh. Ljudje imajo na stotine svojih težav in jih ob tem seveda ne zanima neki Jan Plestenjak. Kljub temu pa se zgodijo čarovnije in na koncertu z menoj diha na tisoče ljudi. Na zadnjih dveh turnejah sem opazil, da je začelo hoditi na koncerte več mladih med 18. in 25. letom in ogromno fantov. Njihovo število se počasi že bliža polovici občinstva. Spraševal sem se, zakaj na moje koncerte hodijo mladi, saj nisem posebej trendovski ali moderen. Moj odgovor je, da v poplavi »ziheraštva«, kjer so Instagram, Facebook in druga družbena omrežja, na katerih vsi pazijo, kaj govorijo, da bodo videti »kul«, še toliko raje pridejo na koncert k starejšemu modelu, ki ga briga za vse to. Doživijo neki trenutek, ki ga na družbenih omrežjih ne bodo.

Tudi vam bi lahko očitali »ziheraštvo«, saj so bile vse vaše pesmi v zadnjem času uspešnice!

Kar nekaj pesmi ni bilo uspešnic, vendar so šle k sreči mimo vas. (smeh) Primer take skladbe je Dvigni krila, ki je imela krasen video, pa ni imela nobenega odziva. To se večkrat zgodi in s tem ni nič narobe. Ob vsaki novi pesmi se tresem in spremljam odzive na YouTubu. Ko imam koncerte, kjer se vstopnice prodajajo na tisti dan, ves čas gledam skozi okno, da bi videl, koliko avtomobilov prihaja. Vsi se mi smejijo, vendar jaz tega občutka ne želim izgubiti, ker bi potem mislil, da sem najboljši. 

Če ne najboljši, ste pa zagotovo največji, vsaj po višini. Ali je dobro gledati ljudi navzdol?

Zadnjič sem bil z odbojkarji in sem jih moral kar nekaj gledati gor. (smeh) Vsi so se želeli fotografirati z njimi, nekaj odbojkarjev pa je prišlo k meni in so se želeli slikati z menoj. Slabost višine je, da te takoj vidijo in opazijo, da si moraš delati obleke in srajce po meri, da si moraš izbrati avtomobil, pri katerem se ne zaletavaš z glavo v strop. V avto se moram pred nakupom obvezno najprej usesti. Enkrat sem si kupil avto, ki sem ga želel in o njem sanjal celotno otroštvo, potem pa sem v njem trpel.

Je res, da ste samo zaradi oblikovanja plakata odpovedali koncert?

Že večkrat sem odpovedal koncert, ker organizatorji niso upoštevali oblikovanja. Vse, kar delam, delam za publiko, ki si zasluži najboljše. Ni nečimrnost, če želim, da so kabli na odru črne barve, ampak to kaže na moje spoštovanje do občinstva. Zato ne dovolim, da je kdo v procesu priprave koncerta površen.

M24/Mare Vavpotič
Jan Plestenjak

Vaša ekipa je že utečena. Torej so površni naročniki koncertov?

Tako je, naročniki, organizatorji, ki večkrat ocenijo, da je vse dobro. Kadarkoli sem rekel, da ne bom več čudak, ki mora imeti vse pod nadzorom, in sem se malo umaknil, je bilo kaj zelo narobe – ali se je zavrtel napačen video posnetek, ali so objavili napačen promocijski material, ali je nekdo po nesreči razkril informacije, ki bi morale ostati presenečenje … To je lahko naporno, saj me na koncu sprašujejo celo to, kateri gumb na suknjiču morajo imeti zapet. 

To kaže na to, da se glasbeniki očitno bojijo, da bi imeli zapet napačen gumb …

Vsak zase mora prevzeti odgovornost. Če nekdo obleče suknjič in pride na oder odpet, je videti kot nekdo, ki je prišel s seje zveze komunistov leta 1975. Moji fantje so sicer super in na odru uživajo. Za vsakega želim, da ima svoj karakter, ki ga izdela sam – pa četudi ne po mojem okusu, saj šteje že to, da se je potrudil in mu ni vseeno. Človek, ki je discipliniran in sprejme odgovornost, lahko deluje povsod.

Objavljeno v reviji Vklop/Stop spored št. 45, 7.11.2019